Apua, minulla todettu Korkean riskin HPV :((( Kohtalotovereita yms. kysyttävää
Ahdistaa, sillä olen pyrkinyt olemaan tarkka ja suojaamatonta seksiäkin ollut elämäni aikana vain kolmen miehen kanssa ja nämä siis myöskin pitkiä seurustelusuhteita.
Papassa kuitenkin oli viitteitä korkean riskin HPV:sta ja nyt jännittää uusintakoe.
Mitä jos virus ei ole poistunut kehosta? tai jos onkin edennyt???
Mietin myöskin erityisesti sitä että voiko sitten huokaista helpotuksesta jos uusintatestissä ei havaita mitään hälyttävää vai onko minulla nyt sitten pysyvästi kohonnut riski sairastua syöpään? :(
Entä häviävätkö kukkakaalimaiset muutokset sisäsynnyttimistä jos virus paranee??
Kommentit (32)
Nuoleeko miehesi sinua tämän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomi ei suojaa papilloomavirukselta.
Kyllä se suojaa aika hyvin. Toki en kyllä antaisi suuseksiä jollekin randomille koska sitten ei suojaa.
Juu, voi tulla miehelle esim. kurkkusyöpä jos nuolee. Just luin jonkun Seuran artikkelin netistä.
Englannissa/Walesissa koomikko Rod Gilbert sairastui kurkkusyöpään juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei rokote kelvannut?
Koska 5G, nanosirut, elohopea ja haitat.
Parempi kuolla syöpään kuin se että bill gatesin nanobotit pikku hiljaa syö aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Miksei rokote kelvannut?
Parempi kuolla syöpään kuin se että bill gatesin nanobotit pikku hiljaa syö aivoja.
Haluatko sinä että Bill Gates laittaa sinuun sen nanosirun ja sen jälkeen Windows Nano lukee jojaisen ajatuksesi ja lähettää ne pilveen?
Vähän kuin. APUA, minulta katkesi kynsi, nyyh, nyyh.
Onko sinulla siis näkyviä muutoksia eli kondyloomia? Niiden paranemista voi nopeuttaa penslauksella. Ne häviävät kyllä yleensä omia aikojaan, kuten muutkin syylävirukset. HPV:tä ei taas paljaalla silmällä näe. Mitään huolta ei ole ellei ole jo selkeitä solumuutoksia. HPV paranee lähes aina kahden vuoden aikana. Jos taas ei parane, niin hoitojakin on saatavilla ennen kuin ehtii kehittyä syöväksi. Tärkeintä on vaan käydä uusinta testissä. Virus voi aktivoitua uudelleenkin, mutta syövän kehittyminen vie aikaa ja juuri siksi kaikkien olisikin tärkeää käydä vähintään niissä ilmaisissa seulonnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei rokote kelvannut?
Voi v*ttu teitä. Itse esim. olen kolmekymppinen joten en saanut sitä missään yleisessä jakelussa esim. koulussa, ja myöhemmin kun tiedustelin lääkäriltä hän oikeastaan vakuutteli minulle, että olisi turhaa silloin yli kaksikymppisenä kustantaa se itse, koska yleensä HPV:ta on enemmän paljon nuoremmilla ja se maksaisi satoja euroja minulle. Joten ei, ei ollut nanosirujen pelosta kyse.
No, myöhemmin silti yhdessä testauksessa näkyi korkean riskin virus, joka kyllä sitten häipyi itsestään. Eihän se useimmille syöpää aiheuta, mutta olin kyllä vähän paniikissa itse jonkin aikaa. Ja kondomit eivät juuri auta tuossa leviämisessä, plus kukaan mies ei tiedä omaa statustaan sillä heitä ei aktiivisesti testata. (Olen kyllä kuullut että heillekin ON testi olemassa.)
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran nainen avautuu.
Yhyhyhyy sinulle sitten?
Hullu!