Paluu ysärille: Ghostin keikalle mennessä pitää olla paperille tulostettu lippu
Ghostin keikalle känny kielletty, Kännykällä ei voi paikanpäällä maksaa, koska sitä ei voi käyttää. Paikka pitää katsoa tulostetusta lipusta, koska kännykkää ei voi käyttää. Kuinkahan moni sählää paikanpäällä, kun ei ole älynnyt tulostaa lippuaan?
Kommentit (73)
Hyvä päätös!
Tämän takia en käy enää kuntosalilla, spa:ssa, uimahallissa enkä ruokaravintoloissakaan kun porukka kuvaa niissä kännykät ojossa ja päädyt tahtomattasi toisten someen tai kuvagalleriaan! Pukuhuoneissa kuvaavat myös joten ei siellä uskalla enää riisuutua eikä vaihtaa vaatteita, eikä ole mukava syödä kun joku kuvaa minun ja kumppanini ruokailua omaan someensa. En maksa ravintolalle siitä että menen sinne kuvattavaksi ikään kuin jonkun muun somebrassailuun tai "some-mainokseen".
Kertokaa jos jossain päin pääkaupunkiseutua on kuntosali, spa, uimahalli, kahvila, ruokaravintola jne missä kuvaaminen kielletty! Kiitos.
No Ghost nyt onkin yhden miehen teatteriesitys eikä mikään oikea bändi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös!
Tämän takia en käy enää kuntosalilla, spa:ssa, uimahallissa enkä ruokaravintoloissakaan kun porukka kuvaa niissä kännykät ojossa ja päädyt tahtomattasi toisten someen tai kuvagalleriaan! Pukuhuoneissa kuvaavat myös joten ei siellä uskalla enää riisuutua eikä vaihtaa vaatteita, eikä ole mukava syödä kun joku kuvaa minun ja kumppanini ruokailua omaan someensa. En maksa ravintolalle siitä että menen sinne kuvattavaksi ikään kuin jonkun muun somebrassailuun tai "some-mainokseen".
Kertokaa jos jossain päin pääkaupunkiseutua on kuntosali, spa, uimahalli, kahvila, ruokaravintola jne missä kuvaaminen kielletty! Kiitos.
Hieman eri asia mielestäni kuvata pukuhuoneessa kuin konsertissa. Vai jätätkö konserttiin mennessäsi vaatteetkin kotiin puhelimen lisäksi?
Kyllä Tobiakselle aiemmin kelpasivat hyvin konserttikuvat ja -videot, jotka auttoivat Ghostia tulemaan tunnetuksi. Nyt kun on mainetta, niin kehtaa valittaa, että ne häiritsevät häntä. Ennen eivät häirinneet, päin vastoin.
Kannattaa vaan ilmoittaa etukäteen että konsertti on koulu. Kännykkäkielto on silloin automaaginen sen jälkeen kun kouluissa on kännykkäkielto.
Tuntemattomat bändit oikein toivovat, että kuvattaisiin ja jaettaisiin kuvat ja videot somessa. Sitten kun on tunnettu, niin yhtäkkiä se kuvaaminen onkin häiriöksi.
Eiköhän sitä pärjää. Ihmiskunta on selviytynyt jopa lankapuhelinajasta.
Vierailija kirjoitti:
Käyn paljon keikoilla eikä minua puhelimet haittaa. Itse otan muutamia kuvia ja lyhyen videopätkän lempibiisistä muistoksi. Se mikä haittaa, on kun erityisesti festarikeikoilla ihmiset juttelevat esitysten aikana. Se häiritsee keskittymistä, ei ne puhelimet. Jos on ollut hyvä keikka, saatan fiilistellä jälkikäteen etsimällä muiden ottamia videoita parhaista kohdista. Itse en kuvaa kokonaisia biisejä.
Sama juttu. Itseä ei myöskään haittaa jos joku kuvaa/videoi keikkaa, olettaen että se on keikalla sallittu. Mutta sitä en myöskään ymmärrä kun pitää kesken esityksen höpistä vieruskaverin kanssa jotain liibalaabaa tai tehdä jotain somepäivityksiä. Nämä varmaan kerkiää tekemään esitysten välillä tai ihan keikan jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Tobiakselle aiemmin kelpasivat hyvin konserttikuvat ja -videot, jotka auttoivat Ghostia tulemaan tunnetuksi. Nyt kun on mainetta, niin kehtaa valittaa, että ne häiritsevät häntä. Ennen eivät häirinneet, päin vastoin.
Oikeasti kaikilla muilla Ghostin kiertueilla on saanut kuvata, nyt yksi kiertue et haluaa antaa faneille puhelinvapaan kokemuksen ja kauhea marina. Ja kokemukset tuosta puhelittomuudesta on olleet hyviä, nuoremmatkin fanit pääsee kokemaan "vanhan ajan" keikan ilman puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin tuota keikkaa tuon älyttömän kännykkäkiellon takia. Mennyt aika ei palaa. Jotkut tarvitsevat kännykkää terveydellisistä syistä. Esim. diabeetikot jättänevät keikan pakosta väliin. Ghost tullut nähtyä jo monta kertaa. Enää ei tarvinne.
Ihan vapaasti, liput myytiin silti hetkessä loppuun, joten suurinta osaa ei näytä haittaavan. Ja monet, kuten minä, arvostavat puhelitonta keikkakokemusta.
Onneksi olen nähnyt silloin kun Tobiaksella ei vielä ollut noussut keltainen neste päähän ja muutenkin oli raskaampaa musaa eikö tätä radiopoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on tottunut, että kännykkä on mukana koko ajan, niin onhan sitä hiukan orpo olo ilman. Jos vaikka eksyy porukasta, ei sitten ole mitään keinoa saada yhteyttä.
No ehkä nuo jutut voi sumplia etukäteen, esim. sopia jonkun paikan jossa tavataan jos eksyy porukasta. Puhelinta saa myös käyttää erillisillä puhelimenkäyttöalueilla ja pussukka suljetaan, kun menee takaisin esitystilaan.
Kannattaa sopia muutenkin aina missä tavataan jos eksyy. Jollain voi akku loppua, puhelin kadota/hajota ja ennen kaikkea suuremmissa tapahtumissa ei välttämättä puhelimet toimi.
Olet siellä käytävässä haahuilemassa, etkä muista paikkanumeroa, jossa muu porukka jo istuu. Mihin kannattaa sopia tapaminen?
Jatka vaan haahuilua, jos et kerran osaa toimia ohjeen mukaisesti eli kirjoittaa paikkanumeroasi muistilapulle tai vaikka tissiisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös!
Spa? Se on kylpylä suomeksi...
Ja tuskin ketään haittaa, jos jonkun viestin naputtaa. Puhelimeen puhuminen tietysti häiritsee, mutta samalla tavalla haittaa vieruskaverin kanssa käyty äänekäs keskustelu, mikä on yllättävän yleistä nykyisin.