Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paluu ysärille: Ghostin keikalle mennessä pitää olla paperille tulostettu lippu

Vierailija
06.05.2025 |

Ghostin keikalle känny kielletty, Kännykällä ei voi paikanpäällä maksaa, koska sitä ei voi käyttää. Paikka pitää katsoa tulostetusta lipusta, koska kännykkää ei voi käyttää. Kuinkahan moni sählää paikanpäällä, kun ei ole älynnyt tulostaa lippuaan?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita samanlaisia keikkoja ollut iät ja ajat. Sinne ei ole pakko mennä, jos ei halua tai jos jostain käsittämättömästä syystä ei osaa.

Niin iät ja ajat sitten, mutta 2020-luvulla totuttu olemaan kännykkä käteen kasvaneena. 

Ei vaan juuri noita samalla tavalla järjestettyjä keikkoja on ollut nimen omaan 2020-luvulla vaikka kuinka paljon, kun artistit eivät halua puhelinzombeja keikoilleen. En ole ikinä kuullut, että niistä olisi aiheutunut mitään "kaaosta" kuten täällä joku tiesi varmaksi.

Luettelepa muutama viime vuosilta Suomessa?

Vierailija
42/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hankala jo päästä ihan julkisella liikenteellä paikan päälle, jos ei saa puhelinta ottaa mukaan! Päälle ei voi uberiä bolttia käyttää. Onkohan AP ymmärtänyt nyt kaiken oikein?!

Tämä konsertti on täysin puhelinvapaa tapahtuma. Puhelimien, kameroiden ja muiden tallentavien laitteiden käyttö esitystilassa on kielletty.  Saapuessasi paikalle puhelimesi suljetaan Yondr-pussiin, joka avataan tapahtuman päätyttyä. Henkilöt, jotka käyttävät laitteita esityksen aikana, poistetaan tilasta järjestyksenvalvojien toimesta.

Tämä sama siis suomeksi käännettynä tarkoittaa suunnilleen sitä että he eivät halua että konsertista kuvataan videoita joita julkaistaan YouTubessa. Sinänsä sääli.

TF on haastatteluissa avannut ajattelua puhelinkiellon takana, ei johtunut siitä, että keikkaa kuvataan ja ladataan videoita YouTubeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kiva että kuvaaminen on kielletty, mutta en kyllä suostuisi tuommoisen pussiinlaittokontrolliin. Jäisi keikka välistä. Kiva jäädä vaikka vessaan tai johonkin lukkojen taakse kännykkä lukitussa pussissa. Tai jos tulee kiire soittaa 112? 

Voi kuinka me pärjättiinkään ennen vangaan ilman kännyköitä 🙄

Vierailija
44/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos sitten keikan aikana vaikka joku läheinen on kuoleman kielissä ja yrittää ottaa keikalla olijaan yhteyttä.

Jos haluat päivystää tavoitettavissa 24/7 niin et varmaan mene keikalle puhelimen kanssakaan. En minä ainakaan vastaile puhelimeen konserteissa, elokuvissa tai muissa esityksissä. Koska en ole moukka.

Vierailija
45/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina myös tulostetun lipun mukaan, olipa kyse konsertista, junalipusta, muusta lipusta tai vaikka hotellivarauksesta. Puhelin voi kadota tai olla toimimatta. 

Eihän kaikille keikoille nykyään edes pääse ilman puhelinta. Lippuväärennösten takia isommat tähdet kelpuuttavat nykyisin vain digitaalisen lipun.

Vierailija
46/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä. Keikoilla kännykästään lippuja epätoivoisesti kaivelevat hidastavat huomattavasti sisäänpääsyä.

Vierailija
47/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siellä ei ole myöskään monikulttuuria ja joukkoraiskauksia?

Vierailija
48/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap:n opetella tähän jos ei vielä osaa. Maailma muuttuu ja artistit on kyllästyneet keikoilta ladattuihin videoihin. Enemmän nauttii kun keskittyy katsomaan ja kuuntelemaan. 

Meillä on ollut töissäkin tapahtumissa tällaiset, jotta ihmiset kommunikoisi siellä, eikä tuijottaisi puhelintaan plus toki artisti halusi pitää oikeudet keikkaansa.

Toivottavasti muutkin yhtyeet alkavat nyt vaatia kännykkäkieltoa. Mikä oikeus joillakin ääliöillä on heilutella puhelimiaan ilmassa niin, että minä musiikista nauttiva en välttämättä näe kunnolla lavalle?

Minä minä minä... Yllätys taaskaan ei nähdä kuin vain itsensä. Jotkut haluaa taltioida elämyksen tuosta keikasta. Eikä tuo tunnu kovinkaan montaa yhtyettä edes haittaavan. Luin jonkun forge haastatelu missä sanoi että häntä ärsyttää kun ihmisillä on nuo kapistukset kädessä koko aika eivätkä keskity keikkaan. Että sinällään ihan hyvä pointti häneltä. Ihmiset vois toki ylipäätään puhelinta käyttää ja keskittyä keikkaan.

Vierailija
49/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos sitten keikan aikana vaikka joku läheinen on kuoleman kielissä ja yrittää ottaa keikalla olijaan yhteyttä.

Jos haluat päivystää tavoitettavissa 24/7 niin et varmaan mene keikalle puhelimen kanssakaan. En minä ainakaan vastaile puhelimeen konserteissa, elokuvissa tai muissa esityksissä. Koska en ole moukka.

En minäkään, vaan menen sivummalle. Mutta pitkäaikaissairaan lapsen takia pitää olla tavoitettavissa. En tietysti ole salamana paikalla, kun lapsi saa kohtauksen, mutta pystyn antamaan toimintaohjeita puhelimitse.

Vierailija
50/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hankala jo päästä ihan julkisella liikenteellä paikan päälle, jos ei saa puhelinta ottaa mukaan! Päälle ei voi uberiä bolttia käyttää. Onkohan AP ymmärtänyt nyt kaiken oikein?!

Tämä konsertti on täysin puhelinvapaa tapahtuma. Puhelimien, kameroiden ja muiden tallentavien laitteiden käyttö esitystilassa on kielletty.  Saapuessasi paikalle puhelimesi suljetaan Yondr-pussiin, joka avataan tapahtuman päätyttyä. Henkilöt, jotka käyttävät laitteita esityksen aikana, poistetaan tilasta järjestyksenvalvojien toimesta.

Tämä sama siis suomeksi käännettynä tarkoittaa suunnilleen sitä että he eivät halua että konsertista kuvataan videoita joita julkaistaan YouTubessa. Sinänsä sääli.

En oo koskaan ymmärtänyt miksi pitää keikkaa kuvata ja sitten ladata youtubeen. Kuka jaksaa katsoa toisten lataamia heiluvaa kuvaa ja viereisten katselijoiden örinää sisältämiä tallenteita jostain keikasta 🙄

Vierailija
51/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiililippu käy myös ovella, mutta sen jälkeen puhelin laitetaan pussiin. Eli paikkanumero ylös talteen, jos et muuten sitä muista.

Vierailija
52/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot siitä lipusta sen paikan.

Vierailija
53/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on tottunut, että kännykkä on mukana koko ajan, niin onhan sitä hiukan orpo olo ilman. Jos vaikka eksyy porukasta, ei sitten ole mitään keinoa saada yhteyttä. 

Siellä on puhelinalueet

Vierailija
54/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni näistä keikoista voitaisiin kuvata ihan järjestäjän toimesta keikkataltiointi, joka voitaisiin jakaa lipun ostaneille niin sitten ei tarvitsisi jokaisen itse kuvata muistoja itselleen.

Vierailija
55/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn paljon keikoilla eikä minua puhelimet haittaa. Itse otan muutamia kuvia ja lyhyen videopätkän lempibiisistä muistoksi. Se mikä haittaa, on kun erityisesti festarikeikoilla ihmiset juttelevat esitysten aikana. Se häiritsee keskittymistä, ei ne puhelimet. Jos on ollut hyvä keikka, saatan fiilistellä jälkikäteen etsimällä muiden ottamia videoita parhaista kohdista. Itse en kuvaa kokonaisia biisejä.

Vierailija
56/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni näistä keikoista voitaisiin kuvata ihan järjestäjän toimesta keikkataltiointi, joka voitaisiin jakaa lipun ostaneille niin sitten ei tarvitsisi jokaisen itse kuvata muistoja itselleen.

Jokaisesta keikasta tulee ainakin kuvia bändin instagramiin.

Vierailija
57/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi kyllä hyvä kompromissi. Kaikki voittavat.

Vierailija
58/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on tottunut, että kännykkä on mukana koko ajan, niin onhan sitä hiukan orpo olo ilman. Jos vaikka eksyy porukasta, ei sitten ole mitään keinoa saada yhteyttä. 

No ehkä nuo jutut voi sumplia etukäteen, esim. sopia jonkun paikan jossa tavataan jos eksyy porukasta. Puhelinta saa myös käyttää erillisillä puhelimenkäyttöalueilla ja pussukka suljetaan, kun menee takaisin esitystilaan. 

Kannattaa sopia muutenkin aina missä tavataan jos eksyy. Jollain voi akku loppua, puhelin kadota/hajota ja ennen kaikkea suuremmissa tapahtumissa ei välttämättä puhelimet toimi.

Olet siellä käytävässä haahuilemassa, etkä muista paikkanumeroa, jossa muu porukka jo istuu. Mihin kannattaa sopia tapaminen?

No onpas nyt hankalaa. Miten ihmiset selvis edes hengissä ennen ku kännykät keksittiin?

Vierailija
59/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki yhtyeet eivät kiellä kännyköitä? Kiellettiinhän kameratkin 80-luvulla, miksei nyt saisi kieltää?

Ei kielletty kameroita kokonaan, ainoastaan järjestelmäkamerat. Pienen pokkarin sai yleensä ottaa. Ja lisäksi useimmilla oli stendarit, jotta sytyteltiin tunnelmakohdissa, joissa nykyisin heilutellaan kännyköiden taskulamppuja.

Vierailija
60/73 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn paljon keikoilla eikä minua puhelimet haittaa. Itse otan muutamia kuvia ja lyhyen videopätkän lempibiisistä muistoksi. Se mikä haittaa, on kun erityisesti festarikeikoilla ihmiset juttelevat esitysten aikana. Se häiritsee keskittymistä, ei ne puhelimet. Jos on ollut hyvä keikka, saatan fiilistellä jälkikäteen etsimällä muiden ottamia videoita parhaista kohdista. Itse en kuvaa kokonaisia biisejä.

No parhaat keikat on tullut koettua ennen puhelininvaasiota, kun yleisö eli mukana joka solulla, eikä vaan töröttänyt koko keikkaa puhelin kourassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä