Nainen kysyy: millaista on naisella seksi vaihdevuosien jälkeen?
Tämä taitaa olla vaihdevuosia kokemattomalle naiselle sellainen suuri tuntematon, että mitä niissä oikein tapahtuu seksuaalisuudelle ja seksihaluille. Kun kerran kostuminen lakkaa niin tarkoittaako se, että myöskin seksuaalinen kiihottuminen loppuu? Ja siitä eteenpäin seksi on miehen miellyttämistä liukuvoiteiden avulla? Hyvähän näitä asioita olisi vähän tietää etukäteen, että tietää mitä suunnitella. Vai loppuvatko ne miehen halut siinä yhtä aikaa naisen halujen loppumisen kanssa?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, mutta tämä kyllä aina menee vähän näin tämän aiheen äärellä että itse annettuun kysymykseen ei vastauksia saa, vaan aina alkaa keskustelu kuivuudesta, yhdyntäkivuista ja voiteista. Kun kysymys koski vaihdevuosi-iän ohittaneen naisen libidoa, kiihottumista, seksihaluja ja romantiikan ja erotiikan kokemusta. Tunteeko tämän ikäinen nainen enää eroottista halua tai hillittömän voimakasta kiimaa ketään miestä kohtaan? Ja jos tuntee, niin eikö se siis enää saa pienintäkään kostumista aikaan? Onko enää seksifantasioita, masturbaatiota... tämä oli se skaala, jolla kysymys esitettiin.
Se johtuu siitä, että tämä yksi ja sama spede aloittaa aina mantransa naisten seksihalujen loppumisesta ja vaihdevuosiongelmista ilman omaa kokemusta tai sitten hänen naisensa on lopettanut seksin ja on siitä katkera tai sitten hän ei saanut naistaan haluamaan. Joku sy
Mikä syy sinulla on paasata?
Itse asiassa ihan helvetin hyvä kysymys.
Ei mitään eroa, JOS mies halukas ja pystyvä.
Se miehen pystyvyys on kyllä suurempi ongelma käytännössä kuin naisen halukkuus tai pystyvyys.
Seksihalut vain lisineet, ikää 59 ja vakituinen parisuhde, omaa kivaa lisäksi. Seksi parempaa kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Se miehen pystyvyys on kyllä suurempi ongelma käytännössä kuin naisen halukkuus tai pystyvyys.
Riippuu naisesta. Jos halua on, saa kullinkin ylös.
Mutta vaikka naisella olisi halua, saattaa pillu pysyä ihan kuivana.
Olen 66-vuotias. Jäin vuosia sitten leskeksi pitkästä, muuten hyvästä mutta aika niukkaseksisestä avioliitosta. Minun haluni ovat sen jälkeen olleet voimakkaammat kuin vuosiin ja seksi uudessa suhteessa toimii. Tietysti on pidettävä huoli kosteutuksesta ja jossain vaiheessa virtsatietulehdukset vaivasivat seksin jälkeen. Kiihottuminen ja seksihalut ovat ehkä voimakkaammatkin kuin nuorena. Nyt on itsetunto kunnossa ja tiedän mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen panetusta monta kertaa päivässä. Saan liian harvoin seksiä. Tunnen himoa ja saan voimakkaan orgasmin helposti. Kastun hyvin. Rakastan seksiä. Olen 55-vuotias eikä kuukautisia ole ollut vuosiin.
Joku mies taas kirjottelee naisena. Ihan selvästi.
Sori, olet väärässä. Olen koko ikäni ollut nainen ja aion ollakin loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokkopa monellakaan naisella kostuu jos kullia pitää herättää kuolleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen panetusta monta kertaa päivässä. Saan liian harvoin seksiä. Tunnen himoa ja saan voimakkaan orgasmin helposti. Kastun hyvin. Rakastan seksiä. Olen 55-vuotias eikä kuukautisia ole ollut vuosiin.
Joku mies taas kirjottelee naisena. Ihan selvästi.
Sori, olet väärässä. Olen koko ikäni ollut nainen ja aion ollakin loppuun asti.
Sukupuoli on vaan ilmoitusasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokkopa monellakaan naisella kostuu jos kullia pitää herättää kuolleista.
Toisilla se pillu pysyy kuivana vaikka kullia kivistäisi. Been there and done that.
Vaihdevuosissa estrogeeni vähenee. Estrogeeni pitää kyllä limakalvot kunnossa, mutta varsinaisesti ole mikään panetushormoni.
Jos mietin miten haaveilevasti työpaikan tädit katsovat työpaikan nuorta komistusta, niin tuskin ne tädit täysin haluttomia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyllä kirjoittelee joku, jolla ei ole kokemusta erektio-ongelmista, eikä ole myöskään viitsinyt kuunnella niitä, joilla on. Ei pelkkä halu varmista kullin nousemista, jos se ei ole noustakseen.
Olen 56 vuotias, kuukautiseni on edelleen säännölliset vaikka vaihdevuosioireita (joskus kuumia aaltoja, välillä unettomuutta) onkin muuten välillä tuntunut. Halujen osalta tuntuu että ne on lähinnä lisääntynet viime aikoina, seksiä on välillä pari-kolme kertaa viikossa, välillä pari kertaa päivässä. Onneksi mieheni haluaa seksiä melkein yhtä usein kuin minä. Liukkautta riittää ja paikat on kunnossa, useimmiten lisäliukastetta ei tarvita lainkaan.
Mulla vaikeat vaihtarit jo kaukana takanapäin, tosin haluja ja liukkautta riitti aina. Myöhemmin sitten erottuani innostuin ensin vähän vanhemmasta ja sitten vähän nuoremmasta miehestä. Aktiivinen olen vieläkin, en edes kuiva 59v.
Seksuaalisesti aktiiveja wanhusnaisia ei kerta kaikkiaan ole olemassa reaalielämässä, siellä on aniharvoja fëmakkojen mallimummeleita sekä joitakin harvoja super-rikkaita naisia joilla on miespalvelija eli "maksettu mies" (toyboy).
Tämä on juurisyy sille miksi wanhusnaiset eivät "löydä" lainkaan miestä eivät vanha eivätkä nuorta miestä. Sellaista ei tapahdu reaalisissa että wanhusnaiset tai edes ikänaiset pariutuisivat (häviävän vähäisiä poikkeustapauksia lukuun ottamatta).
Se johtuu siitä, että tämä yksi ja sama spede aloittaa aina mantransa naisten seksihalujen loppumisesta ja vaihdevuosiongelmista ilman omaa kokemusta tai sitten hänen naisensa on lopettanut seksin ja on siitä katkera tai sitten hän ei saanut naistaan haluamaan. Joku syy siellä takana on, miksi jatkuvasti paasaa.