Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen kysyy: millaista on naisella seksi vaihdevuosien jälkeen?

Vierailija
06.05.2025 |

Tämä taitaa olla vaihdevuosia kokemattomalle naiselle sellainen suuri tuntematon, että mitä niissä oikein tapahtuu seksuaalisuudelle ja seksihaluille. Kun kerran kostuminen lakkaa niin tarkoittaako se, että myöskin seksuaalinen kiihottuminen loppuu? Ja siitä eteenpäin seksi on miehen miellyttämistä liukuvoiteiden avulla? Hyvähän näitä asioita olisi vähän tietää etukäteen, että tietää mitä suunnitella. Vai loppuvatko ne miehen halut siinä yhtä aikaa naisen halujen loppumisen kanssa?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on siis vauvapalstan otannalla todistettu, että mitään vaihdevuosiongelmia ei edes ole. Lääketehtaitten salaliittoteoria. Lisäksi kaikki miehet, jotka väittävät, että seksi loppui vaihdevuosiin, ovat väärässä ja ongelma heidän itsensä aiheuttamaa.

Lisäksi naisten halut lisääntyy vaihdevuosien aikana vaika ne olivat jo 20 v ikäisenä huipussaan.

Mitä kysytte, jos etukäteen tiedätte sen oikean vastauksen? 

Toki minä kuulen mielelläni vastauksia aivan kattavasti, saa tähän myös vastata että kaikki halut on menneet jos niin on asia. Ja mitä tämä sitten tarkoittaa seksielämän kannalta käytännössä, onko ne mieheltäkin menneet ja seksielämä jo loppunut... ja onhan tähän tullut monta mielenkiintoista vastausta siitä kuinka hormonihoito on auttanut. Kuulisin myös mielelläni Tuleeko enää ollenkaan sellaisia viehtymyksen ja ihastumisen tunteita kuin nuorempana vai onko sekin täysin riippuvaista estrogeenista... nuoret tytöt jo ennen puberteettia ainakin pystyvät ihastumaan poikiin ja masturboimaankin, en tiedä mikä heidän estrogeenitilansa on. 

Vierailija
62/71 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsää. Itse olen 53v, vaihdevuodet alkoivat jo noin 40-vuotiaana. Seksi ei enää merkitse minulle juurikaan mitään. Tai ei se olisi minulle onglema, mutta olen parisuhteessa ja puolisoni 56v haluaisi seksiä joka päivä. Paljon riitoja aiheesta. Olemme päätyneet kompromisiin että seksiä on 2xvkssa mutta se on itselleni ihan liikaa. 

Odotan vaan että milloin tuon miehen halut oikein vähenisivät. Miksi helkkarissa pitäisi panna joka päivä tämän ikäisenä.. en vaan ymmärrä. 

Enkä jaksa enää mitään temppuja kun ei vaan huvita. Ehkä yksi syy on myös siinä että en ole koskaan saanut orgasmia yhdynnässä. Voin saada sen vain yksinollessani. 

Liukkaria pitää käyttää, ilman sitä mistään ei tule mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää.

Vierailija
64/71 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menopaussi 9 v sitten. Käytän hormonikorvaushoitoa ( suihke iholle) ja paikallishoitona Intrarosaa. Seksuaalisuuteni on ihan tapissa. Mulla on kaksi lähes 10 vuotta nuorempaa rakastajaa ja olen itsekin ihmeissäni tästä käänteestä elämässäni. Seksi on parempaa kuin koskaan.Johtuu varmaan myös taitavista rakastajista. Enpä olisi uskonut, että näinkin voi käydä. 

Vierailija
65/71 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosissa estrogeeni vähenee. Estrogeeni pitää kyllä limakalvot kunnossa, mutta varsinaisesti ole mikään panetushormoni. 

Käännös: Korkeampi estrogeenitaso tarkoittaa tyypillisesti korkeampaa seksuaalista halua (A higher estrogen level typically means a higher level of sexual desire) LÄHDE: https://www.smsna.org/patients/did-you-know/understanding-womens-sex-ho…

Käännös: Estrogeenitasojen laskiessa voi seksihalutn vähentyä. (As estrogen levels drop, so can your desire for sex) LÄHDE: https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/15216-low-libido-low-sex…

Vierailija
66/71 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani seksihalut ovat säilyneet hyvinä. Suurin ongelma on, että mieheni kyvyt alkavat heikentyä. Hänellä on ylipainoa ja muita sairauksia, joissa syy. Neuvoisin kaikkia hyviin elämäntapoihin, joilla voi vaikuttaa todella paljon myöhempien vuosien elämään.

Vierailija
67/71 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosissa estrogeeni vähenee. Estrogeeni pitää kyllä limakalvot kunnossa, mutta varsinaisesti ole mikään panetushormoni. 

Naisen pääasiallinen estrogeenin (estradiol) lähde ovat munasarjoissa olevat munasolut. Niiden lukumäärä vähenee jokaisessa ovulaatiossa (siis 28,5 vuorokauden välein) ja samoin siis vähenee estradiol.

Kun munasolut ovat kokonaan loppu, on naisella menopaussi (menopaussin määritelmä on epätarkka), Suomessa keskimäärin 51v iässä, mutta munasolut voivat olla loppuneet jo paljon aiemmin. Useita vuosia ennen menopaussia naisella on vaihdevuosivaivat, niitä pitäisi kutsua vieroitusoireiksi naishormoneista. Siis, naisen seksuaalisuus, käynnistyttyään puberteetissa, alenee sen jälkeen hieman jokaisen ovulaation toimesta.

Tietoa estrogeenista: https://my.clevelandclinic.org/health/body/22353-estrogen

Vierailija
68/71 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein kiinnosta eikä löydy halukkaita/kyvykkäitä miehiä. Kyllä periaatteessa halu on vielä, mutta ei tietenkään sama kuin kolmekymppisenä.

Kokonaan ei kuivu se on outo asia, koska selittämättömästi tulee ja häviää.

ja jos kuivuus ongelma nii siihen useita ratkaisuja olemassa.

N53

Vierailija
69/71 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on siis vauvapalstan otannalla todistettu, että mitään vaihdevuosiongelmia ei edes ole. Lääketehtaitten salaliittoteoria. Lisäksi kaikki miehet, jotka väittävät, että seksi loppui vaihdevuosiin, ovat väärässä ja ongelma heidän itsensä aiheuttamaa.

Lisäksi naisten halut lisääntyy vaihdevuosien aikana vaika ne olivat jo 20 v ikäisenä huipussaan.

Mutta, täällä palstalla nuo wanhat seksipedot kuitenkin roikkuvat 24/7, vaikka "jokainen nainen kyllä halutessaan löytää miehen".

Vierailija
70/71 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännös: Korkeampi estrogeenitaso tarkoittaa tyypillisesti korkeampaa seksuaalista halua (A higher estrogen level typically means a higher level of sexual desire) LÄHDE: https://www.smsna.org/patients/did-you-know/understanding-womens-sex-ho…

Käännös: Estrogeenitasojen laskiessa voi seksihalutn vähentyä. (As estrogen levels drop, so can your desire for sex) LÄHDE: https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/15216-low-libido-low-sex…

Lähteet ovat lääkäriklinikan sivuilta. Klinikka myy estrogeenihoitoja ja toki mainostaa niitä. Ei sillä, etteikö estrogeenikin tärkeää olisi muiden hormonien ohella. 

Joillakin naisilla on matalampi estrogeenitaso koko elämänsä. Eikä tämä vaikuta seksihaluihin. 

Vierailija
71/71 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei oikein kiinnosta eikä löydy halukkaita/kyvykkäitä miehiä. Kyllä periaatteessa halu on vielä, mutta ei tietenkään sama kuin kolmekymppisenä.

Kokonaan ei kuivu se on outo asia, koska selittämättömästi tulee ja häviää.

ja jos kuivuus ongelma nii siihen useita ratkaisuja olemassa.

N53

Miksei muka löydy? Tai mitä ylipäätään etsit ja mistä?

Itselläni kyllä olisi haluja ja kykyjä ihan päivittäiseenkin seksiin, mutta puuttuu sopiva kumppani. Eron jälkeen ja omaan vapauteen tykästyneenä en ihan ketä vaan kelpuuta, vaan tietyt preferenssit pitää täyttyä. Eli sopusuhtainen ja minun silmääni miellyttävä. Eikä mitään pelkkää panoseuraa, vaan ainakin puolivakavaan tapailusuhteeseen, jossa kuitenkin kummallakin on oma koti ja myös oma elämä, kaverit ja harrastukset.

Kandidaatteja olen kyllä löytänyt Tinderistä ja s24treffeiltä, mutta lupaavien alkujen jälkeen pari juttua on jo kaatunut siihen, että nainen on kuitenkin vielä liiaksi kiinni kotona asuvissa teineissään tai muuten vaan niin kiireinen, ettei ehdi tavata edes joka viikko.

Mutta sitä siis vaan yritin sanoa, että jos tällainen tavis, mutta puhelias, positiivinen ja ulospäinsuuntautunut 50+ mieskin löytää seuraa, niin nainen ihan varmasti myös jos on ns normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme