Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut julminta mitä olet joutunut kaverisuhteessa kokemaan?

Vierailija
06.05.2025 |

puhutaan kavereista ja "kavereista"

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuksen pettäminen. Onko pahempaa?

Vierailija
2/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmanneksi pyöräksi jääminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Tutustutin heidät toisiinsa, ja sitten lopulta minua ei enää kutsuttu. 

Vierailija
4/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vaan

Vierailija
5/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäminen täysin järjettömästä asiasta. Niin kuin minä olisin halunnut OMAN rakkaan mummolani tuhota... Mitä veetua?

Vierailija
6/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun häpeäminen ja haukkuminen isommassa porukassa vaikka olin tämän ihmisen omien sanojen ja ajankäytönkin perusteella hänen paras ystävänsä. En vain ollut tarpeeksi salonkikelpoinen leffailtoihin ja tapaamisiin porukalla. Hän oli hieman rajaton ja otti todella raskaasti jos hänelle sanoi etten voi keskellä yötä auttaa asioissa jotka eivät ole kiireellisiä (hänen paniikkikohtaukset, ahdistukset, mikä mekko valita ostettavaksi..... Hänellä oli poikaystävä samassa kämpässä että ei ollut yksin yksin)

Lopulta autoin häntä hätätilanteessa hieman omien voimavarojeni yli ja hän valehteli tästä(kin) tapahtumasta niin että jätti minut kokonaan pois jossain blogi -ja facejutuissa. Siis kertoi tilanteen niin että olisi itse hoitanut sen vaikka sai apua kahdelta eri ihmiseltä. Se oli kummallista ja kun kysyin siitä hän sanoi "suojelleensa yksityisyyttäni" ja siksi kertoi minun osuuteni omina tekoinaan. 

Tilanne oli siis sellainen missä hän mokasi ja hänen lemmikkinsä vahingoittui vakavasti eikä hänellä ollut osaamista, rahaa tai eläinlääkärikyytiä toimia. 

Tuon jälkeen ja aiemmasta pskanpuhumisesta loukkaantuneena sanoin etten enää halua olla tekemisissä. Ja sitten seurasi se julmin osuus: hän aloitti viha -ja vainoamiskampanjan minua vastaan ja usutti osan siitä kaveripiiristään häiriköimään minua. :( 

Vainoa kesti viikkoja kunnes tajusin sanoa että julkaisen viestimme jos ei lopeta!, sentään kaikki eivät olleet tarpeeksi typeriä lähteäkseen pelkän yhden henkilön sanan perusteella vieraan kimppuun, mutta outoa oli että mm. eräs silloin kolmikymppinen nainen häiriköi ja vainosi minua taistellen tämän ex-kaverin valheita. Itse olin tuolloin parikymppinen ja voin sanoa että ahdisti todella todella paljon ja vaikutti koulunkäyntiin.

Kyseinen ex-ystävä koitti vuosia myöhemmin ottaa yhteyttä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olisi edes aloittanut anteeksipyynnöllä niin olisin saattanut vastata. Nyt vain blokkasin. Olen onneksi muuttanut muualle opiskelujen jälkeen niin ei törmäillä. 

Vierailija
7/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri tule mieleen mitään muuta kuin että kun olin lapsi niin "paras" ystäväni varasti hamsterini. Vanhemmilleen oli väittänyt että sai sen hoitoon.

Vierailija
8/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin ihastuksesta. Hän kertoi ottavansa yhteyttä tähän mieheen. Itse. 

Vierailija
9/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään ääriesimerkki, mutta minulle kuitenkin tapaus, jonka muistan vielä näin 45 vuoden jälkeen.

Olin tuntenut parhaan kaverini ekaluokalta lähtien. Istuin hänen kanssaan ruokasalissa joskus ysiluokalla, kun eräs naapurikaupungissa asuva luokkakaveri tuli hänen viereensä istumaan ja sanoi: "Sun kannattaa sitten panna se Naapurikaupungin lukio ekaksi vaihtoehdoksi."

Kaverini näytti vähän häkeltyneeltä ja hänen uusi, vinosti hymyilevä ja minua silmiin tuijottava bestiksensä tihkui omituista voitonriemua. Minä yritin olla kuin en olisi ollut yhtä järkyttynyt kuin olin.

Olihan tuo aika ikävä tapa kuulla, että paras kaverini ei ollut enää aikoihin ollut paras kaverini ja katoaisi pian elämästäni kokonaan. 

Onneksi en vielä tiennyt, että se kaveri, jonka kanssa muodostaisin tiiviin parivaljakon koko lukion ajan, tekisi melkein yhtä pahasti kirpaisevan tempun.

Vierailija
10/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ulkomaille kesken kouluviikon. Sinä aikana paras kaverini luokaltani oli haukkunut minut täysin lyttyyn. Samainen paras ystäväni päätti yksi päivä että en oo enää in ja savusti minut kaikesta pihalle.

Kaikki tapahtui vitosluokalla.

Annoin anteeksi mutta en päästänyt enää lähelle.

Toinen kaverini oli lapsesta asti patologinen valehtelija ja kirjaimellisesti leikki ihmisillä, myös minulla. Hän vieläkin n. 15 vuoden jälkeen jauhaa minusta paskaa ja levittää valheita. Häntä säälin, enkä koskaan tule antamaan anteeksi. Haista paska jos tunnistit itsesi.

Vierailija
11/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kertoi erittäin arkaluontoisen salaisuuden selkäni takana silloiselle poikaystävälleni. En ole vieläkään voinut antaa anteeksi.

Vierailija
12/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin ulkomaille kesken kouluviikon. Sinä aikana paras kaverini luokaltani oli haukkunut minut täysin lyttyyn. Samainen paras ystäväni päätti yksi päivä että en oo enää in ja savusti minut kaikesta pihalle.

Kaikki tapahtui vitosluokalla.

Annoin anteeksi mutta en päästänyt enää lähelle.

Toinen kaverini oli lapsesta asti patologinen valehtelija ja kirjaimellisesti leikki ihmisillä, myös minulla. Hän vieläkin n. 15 vuoden jälkeen jauhaa minusta paskaa ja levittää valheita. Häntä säälin, enkä koskaan tule antamaan anteeksi. Haista paska jos tunnistit itsesi.

tunnetaanko sama ihminen?

Vierailija
13/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välien katkaiseminen ja ghostaaminen ilman syytä. Yhteydenpito loppui, viesteihin ei enää vastattu ja somessa estot päälle. 15 vuoden ystävyys katkesi siihen, enkä edelleen tänäkään päivänä tiedä mitä tapahtui ja teinkö jotain väärin. Koetin tätä joskus kysellä, mutta vastausta en tietenkään saanut. Sen tiedän, että kyseinen henkilö oli aiemminkin toiminut näin, syytä voi vaan arvailla. Tuntui kohtuuttomalta ja julmalta käytökseltä aikuiselle ihmiselle. 

Vierailija
14/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

manipulointi ja tunteillani leikkiminen

Vierailija
15/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Kun huomaa että kahdella muulla on juttua keskenään ja viihtyvät paremmin ilman minua.

Vierailija
16/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko se jos kaverin äiti on ollut jatkuvasti ilkeä?

Vierailija
17/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilahtaa mitättömästä asiasta ja leipoo sen mätäpaiseeksi, uhkailee viesteissä, "pidä suusi kiinni, kun mulle puhut" tyyliin. 

Meni välittömästi estoon. 

Vierailija
18/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kyllästyi passamaan minua, ja meni lakkoon.

Vierailija
19/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pelaaminen ja naamiot ihmissuhteissa yleensä. Ihmiset ovat julmia, varsinkin jos olet "ruma". 

Minun suurin virheeni ja pelastukseni on ollut olla oma itseni, olin liian tyhmä tajuamaan ihmisten taka-ajatuksia. Ei minulla kavereita ollutkaan.

Vierailija
20/46 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pelaaminen ja naamiot ihmissuhteissa yleensä. Ihmiset ovat julmia, varsinkin jos olet "ruma". 

Minun suurin virheeni ja pelastukseni on ollut olla oma itseni, olin liian tyhmä tajuamaan ihmisten taka-ajatuksia. Ei minulla kavereita ollutkaan.

tai varisnkin jos olet kaunis