Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä huomaat sen että joku ihminen ei pidä susta?

Vierailija
06.05.2025 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kysymys ole jostain työpaikan hankalasta ihmisestä (jota ei siis voi välttää näkemästä) niin  kyllähän sellaiset ihmiset huomaa heti, jo muutamasta lauseesta ja osaa sitten sen jälkeen sivuuttaa ja välttää heitä.

Vierailija
62/66 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisen kämppiksen käytös oli varsin lapsellista. Hän ei tykännyt musta, koska pidin häntä vastuussa siitä, ettei hän siivonnut jälkiään. Sen jälkeen, joka ikinen kerta, kun näin hänet, hän oli suu mutrussa ja keksi mitä ihmeellisimpiä loukkauksia minusta aina, kun kuljin ohi. Siitä näki, että häntä harmitti entistä enemmän, kun hän ei saanut minkäänlaista reaktiota mussa aikaan ja mä lähinnä nauroin hänen kiukuttelulleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmiselvät tapaukset ovat aina selkeitä. Mutta hankalimpia ja vaivaannuttavimpia tilanteita ovat mielestäni ne kun joku tyyppi esim työkaveri ei selvästi pidä sinusta mutta ei sinänsä ole täysi mulkku suoraankaan.

Tästä esimerkkinä se kun on työskennellyt kouluissa ympäri Suomea. Hyvin erilaisia työ-ympäristöjä nekin. Mitä enemmän on työntekijöitä, avustajia ja opettajia per koulu, sitä enemmän on ollut kuppikuntia ja sellaista ulkopuolellejättöä. Se on yllättänyt että itse nuorena naisena uutena työntekijänä olen monesti kohdannut vähättelyä ja naamanurinpäin-katseluja. Onneksi olen kovia kokenut jo valmiiksi ja en enää jaksa välittää. Pidän itsestäni ja se riittää.

Vierailija
64/66 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiotta jättäminen. Esim porukassa ei katso sinua, keskeyttää, ei noteeraa puheitasi vaan vie keskustelun pois siitä mitä puhuit.

Vierailija
65/66 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa lokakampanjan sinua kohtaa. Levittelee sun yksityisasioita muille jos näitä tietää ja keksii lisää omia juoruja päälle.

Vierailija
66/66 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota, että jos ei pidä jostain työkaverista, niin pitää alkaa vältellä hänen seuraansa. Miksi ihmeessä. Se on vain työkaveri. Jos ollaan eri arvomaailmoissa ja hän haluaa omistaan puhua, niin voi vain opetella sanomaan kohteliaasti, että en itse jaa tuollaista arvopohjaa ja ehkä sitten perustella. Jos hän käyttäytyy asiattomasti, mutta ei kuitenkaan niin asiattomasti, että se rikkoisi lakeja tai työyhteisön omia normeja, niin voi sanoa siitäkin, että pidän tuollaisen käytöksen epäsopivana itseän kohtaan, vaikka ymmärränkin, että valtaosalle se on ok. 

Jotenkin tuntuu tosi lapselliselta, jos alkaisi kehittelemään tekösyitä poistuakseen toisen seurasta. Kyllähän sen jokainen tajuaa ja näkee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi