Tapahtuuko 50-60 -vuotiaana jotain outoa henkisesti?
Siis on naisia, jotka olisivat edelleen upean näköisiä, mutta jostain syystä leikkautetaan mummotukka, aletaan pukeutua muumuuhun ja käyttämään lukulaseja koko ajan. Ikään kuin persoonallisuus muuttuisi. Miksi?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja henkisellä puolella oma kuolevaisuus on paljastunut viimeistään nyt konkretiaksi. Kyllä sellainen ihmistä muuttaa. N53
Tajusin sen jo todella paljon nuorempana, ja se muutyi varmasti henkisesti, mutta miksi pitäisi luopua tyylistään?
Maku muuttuu ja se on ihan normaalia.
50-60v ollaan jo elämän loppupäässä, sukupuolesta riippumatta, sillä ihmisen rappeutuminen alkaa jo 30v jälkeen esim. näkö- ja kuulo heikkenee,.hiukset ohenevat, luusto heikkenee, ihon kimmoisuus,.lihaskato jne. jos tätä ei halua,.pitää kuolla nuorena, sillä eletty elämä jättää aina jäljet. Se ei ole mielipide kysymys, vaan lääketiett. fakta.
Kuten tuo "mummotukka" miehille se usein tarkoittaa kaljuuntumista ja hiusten lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että siinä tapahtuu se naisen henkinen kasvu ja alkaa vähät välittämään kenenkään toisen mielipiteistä. Ei kiinnosta vähääkään ja voi ihan hyvin tepastella vaikka niissä pieruverkkareissa tai minihameessa.
Henkinen itsenäistyminen myös miehistä tapahtuu tuossa iässä. Ei jaksa yhtään pellee tai muutenkaan rasittavaa ukkoa. Lähtee kyllä siitä ovesta ulos, mistä tuli sisään. Naisesta tulee aikuinen 50v.
Ja nuorena pitäis ajatella noin
Ihanaa olla vaan. Mulla on pitkät harmaantuneet riukuhiukset ja annan olla.
Vierailija kirjoitti:
Hormonitoiminta muuttuu, ei haluta enää miellyttää miehiä vaan ämmääntyä, pukeutua mummosloggeihin ja kaapuihin ja hiuksetkin ovat helppohoitoiset kun ne kynityttää lyhyeksi. Miehet eivät ahdistele ja pyöri ympärillä tiellä kun näyttää itsekin mieheltä, ja vi**umainen asenne ja kärttyisyys pitää huolen lopusta.
Pitäisikö jonkun pyöriä ympärilläni kun olen ollut naimisissa 30 vuotta. Ja olet sinkku ja luulet että kaikki on sinkkuja.
Miten niin kohdistat asian vaan naisiin? Tulee sulle varmaan yllätyksenä, että miehetkin vanhenee. Ja tyylit sitten....jokainen omalla tyylillään, eikä sen pitäisi olla pois keneltäkään muulta, vai mitä? Ihmiset eivät ole robotteja.
Tunnen yhden miehen joka on painanut menemään samoilla kirppari leviksillä jo 30 vuotta. Pitääkö väkisin yrittää näyttää muka nuorelta kun maan vetovoima vetää naamaan alaspäin kuitenkin? Mun mielestä jokainen sa pukeutua ja leikata ja värjätä hiuksensa juurikin sellaiseksi kun huvittaa. Annetaan kehorauha jokaiselle.
Minä olen varmasti nuorekkaampi kuin 5i v mieheni. Hänellä on lähtenyt monia hampaitakin ja on irrotettavat tekohampaat.
Jostakn syystä ap näkee kritisoitavaa vain naisissa, sitä se sisäistetty naisviha teettää.
Oon 55. Sain ekan lapsenlapsen hetki sitten. Olen tosi tyytyväinen elämääni. En jaksa enää laittautua kuin pakon edessä. Haaveilen että alkaisin käyttää samanlaisia kolttuja kuin omat mummoni. Haluan olla vanha ihan rauhassa. Who cares on uusi elämän asenteeni.
Ukkokin on jo 60-v lihoo ja laiskistuu. Kunhan nyt pysyttäisiin terveinä eläkkeelle asti. Jihaa!
Monet varmasti luulee, että ennen eläköitymistä tulee vähän varmuuden vuoksi esimummoutua. A.p:n kuvaavat muutokset ovat tosia, minkä lisäksi liikkeet hidastuu ja paino saattaa nousta runsaastikin. Ehkä kyseessä on jonkinlainen valmistautumisriitti ja kypsyyden esittämistä, ehkä haetaan auktoriteettia?
Toinen ryhmä vähät välittävät vanhenemisestaan, toimivat kuten ennenkin ja huomannevat, että oikeasti mikään ei muuttunut, ei edes syntymäsika passissa. Vaikuttaa myös siltä, että mummoleiri ja ei väliä leiri alkaa ottamaan etäisyyttä toisistaan. Mummot juhlii, mikäli juhlivat omissa oloissaan ja muut toisaalla. Henkisesti ja fyysisesti mummoiluun ei kannata ryhtyä vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Iän nimi on "The Great Unbothering" eli suuri EVVK. Estrogeenitasot laskee eikä jaksa enää välittää muiden mielipiteistä eikä varsinkaan miesten. Ei jaksa enää hoivata ketään eikä miellyttää. Aivan ihana vaihe!
Se ettei välitä muiden mielipiteistä ei tarkoita ettei välittäisi asioista, paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Monet varmasti luulee, että ennen eläköitymistä tulee vähän varmuuden vuoksi esimummoutua. A.p:n kuvaavat muutokset ovat tosia, minkä lisäksi liikkeet hidastuu ja paino saattaa nousta runsaastikin. Ehkä kyseessä on jonkinlainen valmistautumisriitti ja kypsyyden esittämistä, ehkä haetaan auktoriteettia?
Toinen ryhmä vähät välittävät vanhenemisestaan, toimivat kuten ennenkin ja huomannevat, että oikeasti mikään ei muuttunut, ei edes syntymäsika passissa. Vaikuttaa myös siltä, että mummoleiri ja ei väliä leiri alkaa ottamaan etäisyyttä toisistaan. Mummot juhlii, mikäli juhlivat omissa oloissaan ja muut toisaalla. Henkisesti ja fyysisesti mummoiluun ei kannata ryhtyä vapaaehtoisesti.
Syntymäsian kuva on passissa sama, kuten syntymäaikakin, ja meno jatkuu entisellään, mutta huolettomammalla otteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö se jotenkin sinua vai miksi mietit?
Pelottaa vähän. Olen nyt lähes 50, eikä vielä ainakaan tunnu siltä, että haluaisin leikkauttaa hiukset lyhyiksi tai muuttaa tyyliä radikaalisti. Kauhistuttaa siis se henkinen muutos, kaikki tietysti vanhenemme fyysisesti.
Ei ole muuta henkistä muutosta kuin se, ettei enää välitä muiden mielipiteistä.
Muttakun naiset on nuorempanakin pukeutunut ja tälläytynyt vain itseään varten, niin mitenkä se nyt muuttuisi?
Johtopäätös: jompi kumpi argumentti on epätosi 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö se jotenkin sinua vai miksi mietit?
Pelottaa vähän. Olen nyt lähes 50, eikä vielä ainakaan tunnu siltä, että haluaisin leikkauttaa hiukset lyhyiksi tai muuttaa tyyliä radikaalisti. Kauhistuttaa siis se henkinen muutos, kaikki tietysti vanhenemme fyysisesti.
Jos sellainen henkinen muutos tulee että haluat tehdä tuon mitä aloituksessasi kuvasit niin silloinhan se ei sinua häiritse vaan itse tahdot sitä. Jos moista muutosta ei tule pidä pitkät hiuksesi, tutut vaatteesi ja silmälasittomuutesi. Turha tehdä asiasta mitään ongelmaa, varsinkaan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta alkanut itse käsittää vähän sitä, miksi noita hiuksia kynitään niin kauhean lyhyiksi kun ikää tulee. Itselläni oli pitkän paksut hiukset vielä 45-vuotiaana. Pari vuotta sitten alkoi melkoinen hiusten irtoaminen päästä ja nyt varmaan enää puolet jäljellä! Latvoja olen joutunut leikkaamaan useamman kerran ja pituudesta luopumaan sillä on tuo melkoinen riuku. Lyhyessä en viihdy, joten aion pitää pituutta tässä. Ja jos kaikki lähtee niin hommaan peruukin.
Kasvatin pitkät hiukset viisikymppisenä. Mielestäni helpot ja nuorekkaat.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ei ainakaan ole useimmilla yhtä paksut (jos oli alunperinkään) eli pitkä tukka voi olla senkin takia no no.
Oon jotenkin tosi kyllästynyt tähän naisella, varsinkaan vanhemmalla, ei saa olla pitkä tukka jos se ei ole paksu.
Vierailija kirjoitti:
No silmälaseille nyt ei voi oikein mitään, ikänäkö on ihan todellinen juttu, joten siksi varmaan noita laseja käytetään. Muuten en ole juurikaan törmännyt tyylimuutoksiin.
Silmälasien kehysvalinta kertoo paljon.
Minä olen tykännyt kukkakuoseista aina, pikkutytöstä nyt viisikymppiseksi asti. Olen sitten kai aina ollut olemukseltani mummomainen :)