Tapahtuuko 50-60 -vuotiaana jotain outoa henkisesti?
Siis on naisia, jotka olisivat edelleen upean näköisiä, mutta jostain syystä leikkautetaan mummotukka, aletaan pukeutua muumuuhun ja käyttämään lukulaseja koko ajan. Ikään kuin persoonallisuus muuttuisi. Miksi?
Kommentit (99)
Mikä on mummotukka? Itse lopetin värjäämisen ja annan harmaantua mutta leikkauksen pidän kunnossa. Ilman laseja en tule enää toimeen. Miehet ei enää kiinnitä huomiota mutta tämä on kyllä molemminpuolista!
Kuusikymppisenä alkaa aivotoiminta hidastua ja voi olla ap:n syy olla huomaamatta omaa ikää.
Suominainen näyttää jo nelikymppisenä tältä:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että siinä tapahtuu se naisen henkinen kasvu ja alkaa vähät välittämään kenenkään toisen mielipiteistä. Ei kiinnosta vähääkään ja voi ihan hyvin tepastella vaikka niissä pieruverkkareissa tai minihameessa.
Henkinen itsenäistyminen myös miehistä tapahtuu tuossa iässä. Ei jaksa yhtään pellee tai muutenkaan rasittavaa ukkoa. Lähtee kyllä siitä ovesta ulos, mistä tuli sisään. Naisesta tulee aikuinen 50v.
Miksi henkisen kasvun pitäisi edellyttää fyysisen puolen laiminlyöntiä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mummotukka? Itse lopetin värjäämisen ja annan harmaantua mutta leikkauksen pidän kunnossa. Ilman laseja en tule enää toimeen. Miehet ei enää kiinnitä huomiota mutta tämä on kyllä molemminpuolista!
Pyyhkeen heittämisessä kehään ei ole mitään kehuskelemista, mummo.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että siinä tapahtuu se naisen henkinen kasvu ja alkaa vähät välittämään kenenkään toisen mielipiteistä. Ei kiinnosta vähääkään ja voi ihan hyvin tepastella vaikka niissä pieruverkkareissa tai minihameessa.
Henkinen itsenäistyminen myös miehistä tapahtuu tuossa iässä. Ei jaksa yhtään pellee tai muutenkaan rasittavaa ukkoa. Lähtee kyllä siitä ovesta ulos, mistä tuli sisään. Naisesta tulee aikuinen 50v.
Meillä miehellekin on tapahtunut suurempi muutos kuin minulla. Hän on ollut nuorempana armoton snobi. Koko vaatekaappia on bossia ja ganttia. Nykyään hän kulkee oransseissa raksavaatteissa tai voi ostaa tokmanniltakin vaatetta.
Miksi ap pohdit jonkun niputtamasi ryhmän asioita niin paljon että haluat siitä jonkun tulkinnan? Eivät 60-v naiset ole mikään homogeeninen ryhmä. Ihmisillä on eri syyt ja tavat suhtautua ulkonäköönsä. Ja ikänäkö taas - jos terveys vaatii jotain niin laseja pidetään. Kannattaa miettiä omaa elämää ja olisiko siinä jotain parannettavaa.
Joo tottakai huvikseen ne lukulasit on käytössä, ihan niin kuin kaikilla muillakin on silmälasit, ihan vaan huvikseen kun on muodikasta. Minulla on itsellä, 53 v, ihan muodin takia monitehot. Toki en pukeudu Marimekkoon tai muihinkaan mummovaatteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi henkisen kasvun pitäisi edellyttää fyysisen puolen laiminlyöntiä?
Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö se jotenkin sinua vai miksi mietit?
Pelottaa vähän. Olen nyt lähes 50, eikä vielä ainakaan tunnu siltä, että haluaisin leikkauttaa hiukset lyhyiksi tai muuttaa tyyliä radikaalisti. Kauhistuttaa siis se henkinen muutos, kaikki tietysti vanhenemme fyysisesti.
Ei ole muuta henkistä muutosta kuin se, ettei enää välitä muiden mielipiteistä.
En ole välittänyt niistä paljon ennenkään, mutta kaunedenhoito ja kiva tyyli tuo iloa itselle.
AP
Vierailija kirjoitti:
Hormonitoiminta muuttuu, ei haluta enää miellyttää miehiä vaan ämmääntyä, pukeutua mummosloggeihin ja kaapuihin ja hiuksetkin ovat helppohoitoiset kun ne kynityttää lyhyeksi. Miehet eivät ahdistele ja pyöri ympärillä tiellä kun näyttää itsekin mieheltä, ja vi**umainen asenne ja kärttyisyys pitää huolen lopusta.
Ja tämä on sinulta pois miten? Ei sinun tarvitse mitenkään olla tekemisissä kuvailemasi kohderyhmän kanssa.
Niin ja henkisellä puolella oma kuolevaisuus on paljastunut viimeistään nyt konkretiaksi. Kyllä sellainen ihmistä muuttaa. N53
Vierailija kirjoitti:
Jos tuon ikäinen nainen on upea, hän ei ole suomalainen.
No Eini esim. on suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö se jotenkin sinua vai miksi mietit?
Pelottaa vähän. Olen nyt lähes 50, eikä vielä ainakaan tunnu siltä, että haluaisin leikkauttaa hiukset lyhyiksi tai muuttaa tyyliä radikaalisti. Kauhistuttaa siis se henkinen muutos, kaikki tietysti vanhenemme fyysisesti.
Ei ole muuta henkistä muutosta kuin se, ettei enää välitä muiden mielipiteistä.En ole välittänyt niistä paljon ennenkään, mutta kaunedenhoito ja kiva tyyli tuo iloa itselle.
AP
Samaa mieltä. Mutta enää en suostu kärsimään niiden eteen kuten nuorempana.
n56
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap pohdit jonkun niputtamasi ryhmän asioita niin paljon että haluat siitä jonkun tulkinnan? Eivät 60-v naiset ole mikään homogeeninen ryhmä. Ihmisillä on eri syyt ja tavat suhtautua ulkonäköönsä. Ja ikänäkö taas - jos terveys vaatii jotain niin laseja pidetään. Kannattaa miettiä omaa elämää ja olisiko siinä jotain parannettavaa.
No mietinkin omaa elämääni. Toivon itse pystyväni säilyttämään tyylini ja asenteeni, vaikka ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja henkisellä puolella oma kuolevaisuus on paljastunut viimeistään nyt konkretiaksi. Kyllä sellainen ihmistä muuttaa. N53
Tajusin sen jo todella paljon nuorempana, ja se muutyi varmasti henkisesti, mutta miksi pitäisi luopua tyylistään?
Korkokengät on jääny, farkkuhaalarissa kuljen, ja tennareissa. Pellavavaatteita on monia.
Onko mummomuotia? Ehkä, mitä väliä
N64
Vierailija kirjoitti:
En ole tuollaisia naisia tavannut, paitsi että kaikilla on lukulasit. Mutta ap -niin sinullakin tulee olemaan
muilta osin liki kaikki minun tuttuni ovat samantyylisiä kuin kolmekymppisenäkin. Juuri vappuna katsoin, kuinka kaikilla, ihan kaikilla, on samanlaiset hiukset. Jolla oli 20 v sitten pitkät, on edellen pitkät, jolla lyhyet, on edelleen lyhyet. Porukkamme on 56-61-vuotiaita.
Ai niin, ja se meikkikin on sama. Auts.
Pikkuasia: minä olen 60-vuotias, mutten tarvitse lukulaseja. Sukuvika. Aika hassuja tilanteita, kun melkein puolta nuoremmat kaivelevat lukulaseja avukseen, vaikka minä voisin lukea heille sen pienellä fontilla painetun tekstin käden käänteessä.
Ei kiinnosta pätkääkään se, mitä naisten ulkonäköön liittyvää tunnepitoista prinsessadraamaa joku päässään pyörittää.
Itselläni on pitkät hiukset ja mauton 80-luvun meikki. Jos joku ajattelee tai puhuu pahaa lookistani, se ei ole mun bisnes. Itse en ajattele miesten hiuksista tai stailista mitään. On muutakin ajateltavaa ja tekemistä.
n53
Jos tuon ikäinen nainen on upea, hän ei ole suomalainen.