Ostatteko espanjalaisia tuoreita mansikoita?
Maistuvatko ne miltään?
Nyt saisi espanjalaisia, kun suomalaisia ei vielä saa.
Kommentit (44)
Jonkun kerran olen ostanut, näyttävät hyviltä, mutta ovat mauttomia.
Ostan vain ulkomaisia marjoja, suomalaisia ihmiskauppiaita en tue.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan tiedä, mistä ne mansikanpomijat tulevat Espanjaan😏
Välillä mauttomia, mutta nyt viimeksi kun ostin kilon laatikon olivat todella makeita ja tuoksukin oli erilainen kuin yleensä.
Onhan ne nättejä vaikka äitienpäiväkakun päälle, makua niissä ei juuri ole..
Vierailija kirjoitti:
Kakkavesimansikoita
En ole ikinä noista salmonellaa saanut, joka kevät ostanut...
Kerran olen saanut todella hyviä, pääsiäisenä ostin kilon laatikon kakun koristeeksi, mauttomia olivat.
Vierailija kirjoitti:
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Nauti vaan niitä kalpeita ja mauttomia espanjalaisia😁
Hyvin monella mansikkatilalla on suomalaisia poimimassa, niin oli naapurissakin
Ne eivät ole mansikoita Espanjassa vaan fresones, fresos eli mansikat kypsyvät eri alueella siellä ja myöhemmin keväällä. Fresones eli nämä Suomessa myytävät on tarkoitettu enemmän ruuanlaittoon jne. Naurattaa kun porukka vetelee niitä pesemättä suoraan laatikosta...muutenkin hei peskää marjat ja hedelmät ennen syömistä kuten muuallakin tehdään ja ei, pelkkä vesi ja huuhtaisu ei riitä.
En osta niitä koskaan, tai no ehkä kakun koristeeksi olen saattanut ostaa. Ne ei maistu miltään, tuoksu on huumaavan hyvä, mutta maku ei. Odotan kotimaisia avomaan mansikoita, ne ovat parhaita.
Olen parhaillaan Fuengirolassa. Kävin eilen mercadonassa ja ostin tuoreita mansikoita. Hyvänmakuisia ja 0,51kg maksoi 2,30€. Täällä jokainen rasia punnitaan erikseen joten rasialla yksilöhinta. Kilohinta 4,50€/kg.
Söin juuri laatikollisen, kilohinta oli kai alle 5 euroa Prismassa, joten ei niin paha. Onhan suomalaiset kesämansikat paljon parempia, mutta ihan ok nämäkin oli. Söin puuron kanssa, tuorepuurossa ja rahkan päällä. Huuhtelin ne, en mitenkään harjapessyt, eikä tullut mitään ongelmia. Osa ehti mennä huonoksi, kun oli iso laatikko, mutta valtaosan sain käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, mutta Suomi ei maksa heille yritystukea.
Emme osta mansikoita, mutta tomaatteja ja valkosipuleita ostamme.
Toivottavasti ovat espanjalaisia. Viime keväänä espanjassa oli iso skandaali kun marokkolaisia mansikoita myytiin espanjalaisina ja ihmiset sairastui niistä salmonellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 afrikkalaista asuu samassa autotallissa, saavat 10€ päivässä palkkaa.
En osta, en ole ostanut eikä ole aikomustakaan ostaa.
Ostin yhden 500g laatikon ja antaisin arvosanan 5/10.
Koko laatikossa ehkä muutama maukkaita ja kaikki muut mauttomia.