Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia olette tehneet jauhelihan tilalle?

Vierailija
05.05.2025 |

Aina kun menen kauppaan niin jauheliha on loppu. Tein esim nakkikastiketta tilalle ja kanaa oon kans ostanut. Soijarouheesta tulee pahan makuista ruokaa. Oon miettinyt vegejauhista mutta en ole saanut aikaiseksi vielä ostaa sitä. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi-maaliskuu meni lähes pelkällä sika-nauta jauhelihalla, ja osin kyllästymisen takia vaihdoin kanan fileesuikaleisiin. Ehdin niihinkin jo kaivata vaihtelua ja lähdin ostamaan sika-nauta jauhelihaa, ja yllätyksekseni sitä ei enää saanutkaan.

No pakkasessa on pari viipaletta kalkkunan filettä ja kaksi annosta paistettuja kana fileesuikaleita, joten niistä täytyy vielä kahdeksaksi päiväksi sapuskat yhdelle kehitellä.

T:Ainainen rahapula - onneksi ei koskaan krapula

Vierailija
42/47 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nytten alkaa pesty j a u h e n liha olla arvossaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa on kauppojen hyllyillä vaikka kuinka paljon, joten ei tarvitse keksiä mitään korviketta. 

Eilen ostinkin ja tein makaronilaatikoita pakkaseen. 

Vierailija
44/47 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauheliharuuat on vain murto-osa kaikesta!

Meillä syödään jauhelihaa max kerran viikossa (nyt syönyt vain 2x 5 viikossa)

Lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, keitto-, laatikko- ja pataruokia, kastikkeita, pastoja, lasagnea/canneloneja, munakkaita, piiraita, nachopeltiä, salaatteja

Tätähän ei kysytty. Vaan mitä jauhelihan tilalla. Jokainen tietää että jauheliharuokien lisäksi on muitakin.

No noita syömme jauhelihan tilalla!

Jos taas haluaa tehdä bolognesen mikä muistuttaa mahdollisimman paljon jauhelihasta tehtävää käytän munakoisosilppua. Käy myös lasagneen tms

Vierailija
45/47 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut jauhlihaa kun sitä olen tarvinnut. Eli sen muutaman kerran kuukaudessa. Syön mieluummin kokolihaa, useimmiten kanaa. Ei minulle tuottaisi mitään ongelmia, vaikka jauhelihan valmistus kiellettäisiin. Kyllä maailmassa on niin paljon muitakin ruokia kuin perunat ja jauhelihakastike tai jeuhelihakeitto. Vaikka nekin on hyviä, ainakin silloin kun ne itse teen.

Vierailija
46/47 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut jauhlihaa kun sitä olen tarvinnut. Eli sen muutaman kerran kuukaudessa. Syön mieluummin kokolihaa, useimmiten kanaa. Ei minulle tuottaisi mitään ongelmia, vaikka jauhelihan valmistus kiellettäisiin. Kyllä maailmassa on niin paljon muitakin ruokia kuin perunat ja jauhelihakastike tai jeuhelihakeitto. Vaikka nekin on hyviä, ainakin silloin kun ne itse teen.

Oi, kerro lisää jeuhelihasta! Onko se lähellä jauhenlihaa? Kenties pestynä vielä parempaa? :D 

Vierailija
47/47 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo yli vuoteen ostanut jauhelihaa. Sitä aikaisempina vuosina ostin vain muutaman kerran vuodessa. Suurperheellisenä tuli  kokkailtua aikoinaan lapsille jauheliharuokia liki 30 vuotta. En kaipaa yhtään. Kanaa, kalaa, munaa, papuja, linssejä, kasviksia, niillä pärjää aivan hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä