Oletko tullut luomusti raskaaksi endometrioosista huolimatta?
Minulla on takana yksi leikkaus ja monenlaisia lääkekokeiluja. Raskauden yritystä taustalla nyt yhteensä n. vuosi ja 2kk. Olen menettämässä jo toivoni.
Kommentit (12)
en, olen 31 ja yksi munajohdin jo tukossa. en näe isoja todennäköisyyksiä. surettaa
Vierailija kirjoitti:
en, olen 31 ja yksi munajohdin jo tukossa. en näe isoja todennäköisyyksiä. surettaa
Voimia! Yksikin johdin riittää, mutta tiedän tunteen.
Ap
Kyllä se vauva sieltä jossain vaiheessa tulee :)
Mulla oli molemmat munanjohtimet tukossa, eikä koskaan pitänyt saada luomulapsia. Esikoinen tuli IVF:llä ja sen jälkeen kuopus yllättäen ns. ensimmäisestä yrityksestä :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli molemmat munanjohtimet tukossa, eikä koskaan pitänyt saada luomulapsia. Esikoinen tuli IVF:llä ja sen jälkeen kuopus yllättäen ns. ensimmäisestä yrityksestä :)
Kiitos kun kerroit! Salaa toivoinkin tällaisia kertomuksia. :)
Ap
Tulin raskaaksi 42 vuotiaana endosta ja kolmesta myoomasta huolimatta. Ilmeisesti tämä lapsi halusi maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulin raskaaksi 42 vuotiaana endosta ja kolmesta myoomasta huolimatta. Ilmeisesti tämä lapsi halusi maailmaan.
Oi, miten hienoa!
Ap
En luomusti, mutta luovutetulla munasolulla. Endometrioosi vaikuttaa myös munasolujen laatuun. Kuten myös siihen, että kiinnittyykö hedelmöitetty munasolu ivf:ssäkään.
Eikö kannattaisi mennä tehokkaisiin lapsettomuushoitoihin?
3 vuoden jälkeen, kun oltiin tehty laparoskopia. En tiedä aukaisiko se jotain? Mutta kelpaako tarinani kun endo löytyi vasta kahden raskauden jälkeen.
Kyllä, mutta olin 21v (söin pillereitä tätä ennen) ja toisen kohdalla 24v (tätä ennen oli kierukka ja oireet tuntui pahemmilta, yrityskin kesti kauemmin), mutta endo ei ollut niin paha että olisi pitänyt leikata
Joo, MUTTA olin silloin 24 ja olin jo käyttänyt muutaman vuoden e-pillereitä endon hidastamiseksi.