Millaista arkea/elämää elätte +65-vuotiaat?
Hei, olemme mieheni kanssa jäämässä eläkkeelle. Olemme asuneet omakotitalossa vuosikymmeniä. Viime vuosina ison pihan hoito ja talon remontit ovat alkaneet viedä liikaa voimia. Mietimme, millaista elämää voisimme elää jatkossa. Jatkaako tässä talossa ja maksaa jollekin ikkunanpesut ja pensasaidan leikkaukset, vai muuttaako rivariin tai kerrostaloon ja matkustella, ostaako matkailuauto, kulkeako junalla. Miten tätä elämää olisi viisasta elää? Aika tuntuu kuluvan niin nopeasti ja moni +70-vuotias on jo aika väsynyt. Ehkä olemme vain liian uupuneita, kun emme keksi, mitä muutoksia olisi viisasta tehdä.
Kertoisitteko kokemuksianne? Oletteko tehneet isoja elämänmuutoksia, joita kadutte tai joista iloitsette?
Kiitos paljon vastauksista etukäteen.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vastannut, onko tehnyt isoja elämänmuutoksia eläkkeelle jäätyään, siis muuta kuin että työ loppuu.
Itselläni ei ole elämä kovin paljon muuttunut. Toivon keksiväni elämääni jotain uutta. Vielä on vaiheessa tämä keksiminen.:)
Kuinka ihmeessä jotkut ovat niin rohkeita, että esim. myyvät ison osan omaisuudestaan, ehkä kodinkin, ja muuttavat ulkomaille tai vaikkapa Lappiin. Onnittelut rohkeudestanne. Upeaa!
Taisin kirjoittaa tuolla alkupuolella että teimme juutk niin. Tai minä tein, asun lähes puolet vuodesta ulkomailla. Mies mukana kun on lomilla tai etätöissä, muutaman vuoden kuluttua hänkin pääsee eläkkeelle ja jäämme etelään pysyvämmin.
Ei tässä hirveästi ole rohkeutta tarvittu, vain intoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vastannut, onko tehnyt isoja elämänmuutoksia eläkkeelle jäätyään, siis muuta kuin että työ loppuu.
Itselläni ei ole elämä kovin paljon muuttunut. Toivon keksiväni elämääni jotain uutta. Vielä on vaiheessa tämä keksiminen.:)
Kuinka ihmeessä jotkut ovat niin rohkeita, että esim. myyvät ison osan omaisuudestaan, ehkä kodinkin, ja muuttavat ulkomaille tai vaikkapa Lappiin. Onnittelut rohkeudestanne. Upeaa!
Taisin kirjoittaa tuolla alkupuolella että teimme juutk niin. Tai minä tein, asun lähes puolet vuodesta ulkomailla. Mies mukana kun on lomilla tai etätöissä, muutaman vuoden kuluttua hänkin pääsee eläkkeelle ja jäämme etelään pysyvämmin.
Oletko se signora Pohjois-Italiasta?
🙂
Vierailija kirjoitti:
Noista renkaista ei itselläni ole tietoa eikä kokemusta mutta kuivasilmäisyydestä hyvinkin paljon. Vaikuttaa arkeen yötäpäivää. Todella monet tipat, geelit ja parit voiteetkin olen kokeillut, mutta eivät riitä auttamaan.
Puuttuukohan ruokavaliostani jotain, öljyjä, A-vitamiinia? Tiedättekö tästä aiheesta? Jos, niin mistä saisi avun. Monilla on auttanut hormonikorvaushoito.
Hitto vie- juo aamupäivisin 2 litraa vettä. Äläkä lutraa niiden geelien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista renkaista ei itselläni ole tietoa eikä kokemusta mutta kuivasilmäisyydestä hyvinkin paljon. Vaikuttaa arkeen yötäpäivää. Todella monet tipat, geelit ja parit voiteetkin olen kokeillut, mutta eivät riitä auttamaan.
Puuttuukohan ruokavaliostani jotain, öljyjä, A-vitamiinia? Tiedättekö tästä aiheesta? Jos, niin mistä saisi avun. Monilla on auttanut hormonikorvaushoito.
Hitto vie- juo aamupäivisin 2 litraa vettä. Äläkä lutraa niiden geelien kanssa.
Kiitos. Pitääpä kokeilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on verenohennuslääkitys, niin en pysty syömään omega kapseleita. Muuten olisin testannut onko kuurilla vaikutusta silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun kirjoitit, sillä siksi tajusin, että itseltäni puuttuukin intoa asioihin. Tein n. 60-vuotiaanakin muutaman ison päätöksen, sillä silloin oli intoa, toki vähän rohkeutta myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on verenohennuslääkitys, niin en pysty syömään omega kapseleita. Muuten olisin testannut onko kuurilla vaikutusta silmiin.
Olen kokeillut omega-kapseleita. Ei ollut apua. Paras apu on tullut Viscotears -silmägeelistä. Se on tosi paksua, mutta ihme kyllä, ei sumenna näköä niin pitkäksi aikaa kuin monet muut geelit, esim. Oftagel. Kannattaa valita se vaihtoehto, jossa ei ole säilöntäainetta. Reseptillä edullisempaa. Ostin 100 kpl pakkauksen niitä pipettejä. Toivon sinunkin löytävän avun silmillesi.