Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi määräilee, miten suhtautua?

Vierailija
04.05.2025 |

Anoppi kävi puolen vuoden jälkeen kylässä.

Marmatti oikeastaan kaikesta, mikä meillä "eri lailla", kuin hänellä. Enkä koskaan muuta mitään hänen mielikseen. 

Miten tollaseen pitäisi suhtautua? Haukkuu mua sitten omissa piireissään kun oli sinistä ja sänky petaamatta ja pihakoriste väärä ym muuta typerää. 

Otatteko omanne vakavasti vai viis veisaatta?

Anoppi 75 ja me 35 pariskunta

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina ollut tuollainen vai onko sillä alkava muistisairaus?

Vierailija
2/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että hän haukkuu teitä takanapäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin anopin synttärikahveilla isommalla porukalla jossa anopin ystävättäriä ja yksi täti siellä ripitti mua, kun en tottele ja usko neuvoja.

Vierailija
4/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aina ollut tuollainen vai onko sillä alkava muistisairaus?

Aina. Mutta nyt kyllä lähtenyt pahentumaan..

Vierailija
5/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin anopin synttärikahveilla isommalla porukalla jossa anopin ystävättäriä ja yksi täti siellä ripitti mua, kun en tottele ja usko neuvoja.

Ripittävät tädit ovat maailman noloimpia

Vierailija
6/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nähin kuuluu sanoa, että kyllähän mää vaihdoin ne verhot, mutta kun tuo anopin poika vaihtoi ne takaisin, ja tuhosi anopin antamat.

Voi myös kysyä, että miksi anopin pojan pitäisi käyttää sellaisia verhoja kuin äiti määrää? Miksi puolisoni ei saa ostaa sellaisia verhoja kuin haluaa?

Sitten kysyt vielä, että onko niin, että tällä tädillä on kaikki kotonansa anoppinsa valitsemaa.

Vierailija
7/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on sanottava äidilleen että hän ei määrää teillä. 

Vierailija
8/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti on aina ikävä, vaimon äiti läheinen tuki.

Vierailija
9/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut vain ihania anoppeja. Niiden miehet taas on olleet täysiä kusipäitä, nykyisen miehen isää lukuunottamatta. Kusipäinen appiukko ennustaa mielenterveysongelmia ja persoonallisuushäiriötä pojalleen.

Vierailija
10/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mene noin. Kaikki aikuisia lapsiaan määräilevät ja rajattomat vanhukset ovat ihan omalla käytöksellään ansainneet sen, millaista kohtelua saavat takaisin. Ei siinä erotella, onko kyseessä oma äiti, vai anoppi. Olen itse laittanut ojennukseen kummatkin, joten tiedän kyllä, mistä puhun. Tehkää muutkin sama.

Vierailija
11/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja tehdä sitten, kuten itse haluaa. Todeta korkeintaan jotain, että ihan kiva ajatus/ehdotus/koriste-esine jne.), mutta me tykätttiin miehen kanssa tällaisesta valinnasta omaan kotiimme.

Vierailija
12/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyllä heräisi ensimmäisenä kysymys tuolle täti-ihmiselle, että miksi minun, omasta elämästäni päättämään kykenevän ja oikeustoimikelpoisen ihmisen pitäisi totella anopin määräyksiä? Että mikä laki velvoittaa? Lopuksi voisi todeta, että mitään ongelmaa ei olisi missään, jos tämä anoppi osaisi olla puuttumatta toisten asioihin, joihin hänellä ei ole mitään oikeutta. Ja nämä selkeällä äänellä, että menee perille.

Vierailija
13/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö suhtautua? No, osallistut valittamuseen: Sänky petaamatta: Alat nalkuttaa semmiselka voimalla  että miksi mies on mennyt päiväunille, ja sotkenut sinun petaamasi sängyn? Eikä ole tullut sulle kertomaan, että se pitäisi pedata uudelleen. Sitten menet, ja petaat sängyn. Huudat, että imuroit sen nyt sitten saman tien. Tuuletat petivaatteet, vaihdat lakanat. Teet tyynyistä minkä lien hienon koristuksen. Tähän saat kyllä menemään puoli tuntia. Pyydät miestä käymään pari kertaa päikkäreillä, näin saat omaa aikaa anopista vierailun ajaksi. Muistat kehua miestä suurin elkein, kun hän tulee kertomaan, että sänky on jälleen räjäytetty.

Sininen väri: No, sininenhän on perinteisesti miesten väri. Purskahdat itkuun, ja menet vessaan. Dueltä sitten soperrat  että kyllähän sulla oisi pinkkiä ja glitteriä (tai myrkynvihreetä, jos sitä anoppi toivoo), mutta kun mies ei anna. Sanot, että kun on kuitenkin niin hyvä mies, niin tämän uhrauksen haluat tehdä suhteen vuoksi.

Pihakoriste: No, mieshän on senkin halunnut, mutta suhteen vuoksi olet siihenkin suostunut. Pikkuhiljaa alkaa silmäsikin siihen tottumaan.

Ei, 75-vuotuasta et voi muuttaa. ( miten toivoisinkaan  että voisi.) 

Vierailija
14/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole enää pitänyt yhteyttä anoppiini. Noin 7 v. sitten se kävi minuun fyysisesti käsiksi, kun sen manipulointiyritykset eivät tuottaneet haluttua tulosta. Sen jälkeen en ole anoppia nähnyt. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että anoppi tarvitsee intensiivistä ammattiapua, tai se pitää sulkea lopullisesti hullujenhuoneeseen.

Vierailija
15/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja tehdä sitten, kuten itse haluaa. Todeta korkeintaan jotain, että ihan kiva ajatus/ehdotus/koriste-esine jne.), mutta me tykätttiin miehen kanssa tällaisesta valinnasta omaan kotiimme.

Yleensä oon kuunnellut haukut ja jättänyt selitykset väliin, kun tuo alkaa siitäkin huutaa että väitän vastaan. Ap

Vierailija
16/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole enää pitänyt yhteyttä anoppiini. Noin 7 v. sitten se kävi minuun fyysisesti käsiksi, kun sen manipulointiyritykset eivät tuottaneet haluttua tulosta. Sen jälkeen en ole anoppia nähnyt. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että anoppi tarvitsee intensiivistä ammattiapua, tai se pitää sulkea lopullisesti hullujenhuoneeseen.

No huh, aika rajaton muikkeli tuokin. 

Vierailija
17/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tuskin on mikään pakko olla sellasen mäkättävänÄmmän kanssa 

Vierailija
18/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineä tollanen, määräilee kuin työnantaja konsanaan.

Vierailija
19/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä mä kysyisin, että mitä neuvoja mun pitäisi uskoa ja mitä mun pitäisi totella.

Sitten käytäisiin porukalla läpi, että oikeastiko niin tämä räpättävä täti kuin anoppikin puhumattakaan kaikista muista juhlavieraista, on vaihtanut tapetit anopin toiveiden mukaan? On heittänyt pois anopin pojan toivominen pihakoristeen? On tehnyt kaikki kotityöt sillä intensiteetillä kuin oma anoppi on tehnyt?

Ja että miten nämä tädit ovat suunnitelleet heidän kotiamuuttaneiden lastensa ja näiden puolisoiden kotien sisustuksen?

Kaikki tietenkin oikein kohteliaasti ja ystävällisesti. Kyllä siihen porukkaan vähintään muutama mahtuu, jotka rupeavat räpätätiä ja anoppiasi toppuuttelemaan.

Vierailija
20/45 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille anopille että täällä on kaikki niin kuin te haluatte eikä niin kuin anoppi haluaa. Minä olen sanonut anopille suoraan, sen jälkeen oltiin vuosia "on se ilmoja pidellyt" väleissä, nyt anopilla lähtee jutut laukalle kun on Alzheimer joten välejä ei ole enää ollenkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme