Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syöt, kun haluat syödä edullisesti?

Vierailija
04.05.2025 |

Mitä ruokia teet, kun budjetti on tiukalla  -tai jostain muusta syystä haluat elää säästäväisesti- ja pitäisi saada itselle (ja mahdolliselle perheelle) jotain edullista syötävää?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonimössöä sipulilla ja makkaralla (HK:n blöö, tai nakkeja). Päälle reilusti Lidl:n halvinta ketsuppia. Maistuu!

Vierailija
22/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-menu kalapuikkoja ja Lidlin perunamuusia.

Heinzin purkkikeittoja, tomaatti-ja minestrone seka herkkusienikeitto ihania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön pätkäpaastoillen puhtaita perusaineksia. Perunaa, papuja, linssejä, kurkku, paprika. Luomukanamunat, luomujauhelihaa. Fetajuustoa, mozzarellaa. Salaattikulhoja noista pääosin kokoan. Avokadoa ja pähkinöitä myös. Ei noille paljon kilohintaa tule. Itse kerään myös sieniä ja marjoja. 

Kysyttiin halpaa. Ei ainakaan perhettä vähävarainen ruoki jollain avokadolla, juustolla ja luomulihalla. Kurkku on liian kallista, kun se on kuitenkin pelkkää vettä. Talvisin paprikakin alkaa olla rajoilla.

Olen itse ollut köyhä opiskelijaäiti aikanaan, enkä syönyt luomua, juustoja, pähkinöitä tai avokadoa varmaan vuosiin. En myöskään leikkeleitä tai kokolihaa.

Vierailija
24/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän hedelmät, leivät ja leivän päälliset pois.

Syödään marjoja ja puuroa.  Ja esim. kananmuna tämän kanssa proteiinina. Paahdetut auringonkukansiemenet on myös hyvä puuronlisuke  Ei ostella valmisjugurtteja vaan syödään maustamatonta jugurttia johon on laitettu marjoja

Täytetty pannari ja erilaiset suolaiset piirakat välipaloina. 

Keittoja ja laatikoita. Vispipuuroa tai pannaria jälkkäriksi.

Vierailija
25/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaroonimössöä sipulilla ja makkaralla (HK:n blöö, tai nakkeja). Päälle reilusti Lidl:n halvinta ketsuppia. Maistuu!

Juu. Tämän ap halusi kuulla. Ihmetyttää meinaan alapeukut jos antaa oikeasti terveellisiä ja edullisia vinkkejä. Muuten, aamuisin voi myös mennä kyttään jos olisi koneellisesti erotettua broilerin lihaa nugettien muodossa punalaputettuna. 

Vierailija
26/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön pätkäpaastoillen puhtaita perusaineksia. Perunaa, papuja, linssejä, kurkku, paprika. Luomukanamunat, luomujauhelihaa. Fetajuustoa, mozzarellaa. Salaattikulhoja noista pääosin kokoan. Avokadoa ja pähkinöitä myös. Ei noille paljon kilohintaa tule. Itse kerään myös sieniä ja marjoja. 

Kysyttiin halpaa. Ei ainakaan perhettä vähävarainen ruoki jollain avokadolla, juustolla ja luomulihalla. Kurkku on liian kallista, kun se on kuitenkin pelkkää vettä. Talvisin paprikakin alkaa olla rajoilla.

Olen itse ollut köyhä opiskelijaäiti aikanaan, enkä syönyt luomua, juustoja, pähkinöitä tai avokadoa varmaan vuosiin. En myöskään leikkeleitä tai kokolihaa.

Paljonko syöt niitä kiloissa? Pohdi hiukan kokonaisterveellisyyttäkin. Tietty voit täyttää mahasi myös punalaputetulla jauhomakkaralla. 

Vierailija
27/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa, hernekeittoa, perunoita, ruisleipää, piimää.

Vierailija
28/28 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuroa, hernekeittoa, perunoita, ruisleipää, piimää.

Tästä tuli mieleen, että miksiköhän kirnupiimä on niin kallista. Kolme varttia maksaa yli 2 e, kun muut ovat reilustikin alle 2 e/l.