Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen miehelleni alistuva tradwife, kysyttävää?

Vierailija
04.05.2025 |

Laitoin juuri kuivakakun uuniin ja lapset lukevat kirjoja. Kysyttävää? Vältän esittämästä muita kuin mieheni määrittämiä mielipiteitä, en käy töissä. Työtäni on hoitaa kotitaloutta ja lapsia. Teen tarkan taloussuunnitelman joka viikko, perheemme syö pienellä rahalla. Mieheni on korkeastikoulutettu ja ihan hyväpalkkainen, joten rahat riittävät. Asumme pk-seudun kehyskunnassa omakotitalossa. Käymme kirkossa pari kertaa kuukaudessa, vaikka emme ole mitään himouskovaisia. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin provo ku provo voi olla. Tai hyvä parodia.

En ikinä ottaisi kotiäidin kasvattamaa poikaa miehekseni. 

Minut on kotiäiti kasvattanut ja olen rehellisesti feministi, koska tiedän miten suorastaan sairasta tuo trad wife -homma on. 

Vierailija
42/49 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, kannatamme Donald Trumpia ja tullipolitiikkaa. Jokaisen maan on oltava itsenäinen ja pärjättävä omillaan. -ap

Oletteko siis amerikkalaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin provo ku provo voi olla. Tai hyvä parodia.

En ikinä ottaisi kotiäidin kasvattamaa poikaa miehekseni. 

Minut on kotiäiti kasvattanut ja olen rehellisesti feministi, koska tiedän miten suorastaan sairasta tuo trad wife -homma on. 

Äitisi on perinteinen kotirouva, sinä olet feministi ja vihaat äitiäsi?

Vierailija
44/49 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tuo jaksaa tätä samaa roskaa koko ajan?

Vierailija
45/49 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä tietää Jorma. Mitä muuten kuuluu päivään?

Miko tuo on.

Vierailija
46/49 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tuo jaksaa tätä samaa roskaa koko ajan?

Palstaidiootti kyllä jaksaa.

Vierailija
47/49 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kotiäitejä. Miten olette järjestäneet sinun eläketurvan. Itse kanssa kohta jäämässä töistä kotiin ekan lapsen kanssa ja olen pohtinut että pitää alkaa kuukausittain sijoittamaan eläkettä varten. Ootteko tehneet tästä jotain laskelmia, joita voisitte jakaa?

Mieheni on huolehtinut nämä asiat puolestani. On joku eläkevakuutus ja henkivakuutus. En oikein näitä monimutkaisia juttuja ymmärrä. -ap

Itse tosiaan arvostan kotiäitiyttä, mutta se, että heittäytyy avuttomaksi ja ymmärtämättömäksi eikä ota asioista selvää, ei kyllä mielestäni tee kunniaa Jumalalle. Lue Raamatusta sananlaskut 31. Siinä kuvattu kelpovaimo ei todellakaan ole pihalla perheen taloudenhoidosta. Nykyinen tradwife-kulttuuri tuntuu perustuvan enemmän 50-luvun Amerikkailaiseen unelmaan kuin Raamattuun. Se on harmi.

Kaikkea mahdollista jenkeistä apinoidaan. Sieltähän tulee juurikin nämä intersektionaaliset feminismit ja gender-ideologiat trad wife-kulttuurin lisäksi. Ääripäästä toiseen ääripäähän. Katsokaa vaikka Päivi ja Niilo Räsäsen perhettä, joilla oikein perinteinen kristillinen avioliitto ja perhe, ja silti mieskin on tukenut vaimonsa poliitikkouraa ja ollut jopa koti-isänä. Onhan maailmaltakin esimerkkejä: Japanissa sukupuoliroolit ovat aika patriarkaaliset, mutta ei silleen niin merkittävästi kuten länsimaissa ajatellaan. Japanissahan nainen on juurikin se, jolla on taloudellinen valta ja vaimo antaa miehelle ns. viikkorahaa. Mies ei välttämättä tiedä edes palkkansa suuruutta. 

Vierailija
48/49 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä mitään tuntemuksia. Teillä on sitten näin. Joillakin muilla on toisella lailla.

Meillä on jokaisella oma elämämme elettävänä, sinun tulisi tietää se.

Vierailija
49/49 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun mies päättää, että on aika päivittää kodinkone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan