Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi erota jos yhteinen omistusasunto ja toinen ei suostu kommunikoimaan?

Vierailija
04.05.2025 |

Mitä tehdä kun ei voi sopia edes eroamisesta käytännön järjestelyineen, mikä olisi välttämätöntä yhteisen omaisuuden vuoksi? Kumppanillani on masennus ja katoaa päiväkausiksi, eikä suostu keskustella, ei lue viestejä, eikä vastaa puhelimeen. Hän on itse sanonut haluavansa erota ja kieltämättä en itsekään näe enää muita vaihtoehtoja koska en voi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei kommunikoi. Mutta miten hoitaa ero kun edes käytännön asioihin ei saa selvyyttä? Onko jollain kokemusta hankalasta erotilanteesta jossa kommunikointi on mahdotonta? Olisi tietysti kiva myös ihmissuhteen päättämiseseen liittyen käydäedes joku keskustelu, mutta ilmeisesti joudun tyytymään siihen että parinkymmenen vuoden suhde päättyy ilman mitään keskustelua. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelut voi käydä lakimiehen välityksellä. Eli muutat muualle, pakkaat mukaan mitä haluat jos toinen ei sano mitään ja haet käräjäoineudelta yhteisomistuksen purkua siihen asuntoon.

Vierailija
2/2 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi itsellesi asunto ja muutat. Etenkin jos ei ole lapsia niin asia on hyvin helppo toteuttaa. Lakimiehen avulla tai netin kautta avioeroanomus eteenpäin. Minulle kävi niin, ettei ex-mies ollut edes haastemiehen tavoitettavissa mutta asia eteni itsestään 6kk kuluttua eli oli osituksen aika. Kaikkein varminta, että etenkin siinä vaiheessa sinulla on lakimies. koska ainakin minun tapauksessa sitten herättiin, että olen tosissani ja hänelle tuli kova hätä omaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme