Mitä ihmiset tekevät kun he lähtevät kaupungille asioille?
Siis eihän me eletä enää millään 90-luvulla. Kaikki "asiat" voi nykyisin hoitaa netissä. Kaupassa käynti on ainoa asia mitä nykyisin enää tulee tehtyä, vaikka voisihan ne ruuatkin periaatteessa tilata aina kotiin.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mummot käy enää asioilla.
Oon mummo alle 30 vuotiaana ( naurua)
Vierailija kirjoitti:
Krapula-aamun hölmöt kysymykset, osa 65273.
Olet harvinaisen tyhmä yksilö
Kotiinko pitäisi hautautua netin ääreen. Kiitos ei.
Haluan tavata ihmisiä niin kauan kuin terveys ym sallii.
Vierailija kirjoitti:
Ootpas yksinkertainen
Veikkaan että ap:lla on henkilökohtainen avustaja joka sitten hoitaa ja juoksee ne kaikki muut asiat joita ei syystä tai toisesta voikaan hoitaa netissä... Ainakin hän epävakaan terveydentilansa perusteella vaikuttaisi tarvitsevan sellaisen.
Viimeksi kun kävin pari päivää sitte ns. asioilla
-sovitin useammassa optikkoliikkeessä silmälaseja, tilasin lasit
-testailin tavaratalossa meikkivoiteiden ja huulipunien sävyä ihooni ja ostin meikkejä
- pyysin myyjiltä meikkivinkkejä
-sovitin useita farkkuja ja totesin etteivät istu
- hain apteekista lääkkeitä
-söin salaatin ja katselin lähes autiota keskustaa
Vaikka kotoilen mieluusti, niin joskus käväisen jossain tuulettumassa. Muuten alkaa kuve kasvaa hometta. Asiat hoituu samalla.
Vierailija kirjoitti:
Asiat ei ole muuta kuin ruokaostokset.
Asiat ja niiden hoitaminen on jotain ihan muuta kuin pelkät ruokaostokset.
Mitä tuokaan aloittajan pyllyä kutittaa kenenkään asioinnit. Hommaa oma elämä ja lopeta idioottien aloitusten tehtailu.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samaa olen ihmetellyt kuin ap, varsinkin jos "asioilla" käydään vähän väliä, tai sen varjolla ei sovi tapaaminen, kun on "asioita". (No, tekosyyhän tuo toki on.)
Ei joka viikko tai edes joka toinen viikko voi olla "asioita"!
Käyn kyllä itsekin joskus "asioilla", just joku apteekki tai passikuva tai joku vähän erityinen juttu.
Saatan kyllä pyöriä kaupungilla muutenkin:), ilman asioita.
Kyllä siellä asioilla saa käydä joka toinen viikko jos huolehtii neljän ihmisen muuttuvista lääkityksistä (joita ei voi ostaa samaan aikaan Kela-korvausten vuoksi), silmälaseista, kahden päivän varoajalla hankittavista kaverisynttärilahjoista, pieneksi jääneiden sisäpelikenkien korvaamisesta, hajonneiden hanskojen reklamoinnista, teinin kuskaamisesta levykauppaan, pyörän varaosien hankinnasta, kirjastossa käynnistä, palautusseinän hapristuneiden kiinnikkeiden korvaamisesta (vaatii kuminauhaa jota ei marketista saa), harrastusvälineiden ja -vaatteiden hankinnasta ja huollosta... ad infinitum. Netistä voi toki tilata paljon, ja sitten haetaan paketteja, mutta kyllä sitä paikan päällä hoidettavaakin löytyy useimmille viikoille lapsiperheessä.
Näitä minä teen: Käyn kampaajalla, haen postilokerosta paketteja, ruoan haluan kyllä ostaa itse ja nähdä mitä ostan, vaatteet haluan sovittaa paikan päällä kun inhoan palauttelua (vaatteita tilaan vain yhdestä paikasta, missä koko on vastannut tilattua, muuten tilaan muuta tavaraa), käyn joskus hakemassa jonkun nopeasti tarvitsemani pikkutavaran jostain kaupasta, esim. eilen ompelukoneen puolia ompelutarvikeliikkeestä ja vetoketjun samasta paikasta, haen tuoretta leipää leipomoliikkeestä, käyn kirjastossa jne. Nämä nyt tuli mieleen, varmaan muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mummot käy enää asioilla.
Nuoriso hengaa ilman asiaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpas yksinkertainen
Minulla on henkilökohtainen avustaja joka hoitaa ja juoksee ne kaikki muut asiat joita en syystä tai toisesta voikaan hoitaa netissä... Epävakaan terveydentilani perusteella olenkin saanut sellaisen. Hän käy asioilla mm Alkossa, ja humalassa jalat ja kädet poikki nytkin täältä hikiyksiöstäni viisauttani teille vauveleille jakelen.
PRÖÖÖÖT
Ei meillä mitään ruokatilauksia omalta paikkakunnalta saa.
Mutta me jos lähdetään "asioille" kaupunkiin, niin se on esim. lääkäri- tai optikkokäynti, rautakaupassa käynti, samalla jos tarvii jotain vaatetta niin niiden etsiminen. Lisäksi aina on listaa mitä tarvitaan vaikka Prismasta. Kerätään kaikki tarpeet yhdelle päivälle, käydään syömässä ja avot.
Meillä on 1,5 tunnin matka kaupunkiin.
31 unohti apteekin. Kerran kuukaudessa käyn, ei ole kuin yksi reseptilääke mutta se on elinikäinen, mutta tarvitsen rasvaa ja vain apteekin tuntuu hyvältä ja joitakin muita tuotteita olen huomannut apteekkituotteina hyväksi, lisäksi satunnaisesti flunssalääkettä ja buranaa.
Aika moni tekee ns. tikusta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mummot tilaa ruokalaatikot kotiin ,,, ehei ei ne enää ramppaa ruokakaupoissa nuuhkimassa. Max kerran parissa kuukaudessa käydään kaupungilla , jos silloinkaan. Kirjat , lehdet ja ihan kaikkihan saa netistä ostaa ,lukea/katsella.
Älkää ny hullujas puhuko,, että enää ruokia kaupasta itse raijattaisiin-ehei , sitä ole tehty vuosiin.
Mobiilitarjoukset, saako ne etänä ?
Jotkut käyvät myös apteekissa, viemässä tai hakemassa postipaketin, kirjeen. Ostamassa rautakaupasta vaikka nauloja, Tokmannilta pesuaineita jne.. Ei kannata maksaa turhista kotiinkuljetusta. Jos ei mitään edellä mainituista tee, on aika tylsää elämää peräkammarin pojalla.
Itse menen pankkiin nostamaan rahaa, sitten Kelaan täyttämään lomakkeita, työkkäriin kysymään onko töitä, Alkoon ja lopulta kotiin katsomaan Putousta telkkarista
Asioilla käyminen: Viedään Panttilainaamoon vanhoja kultakäätyjä. Tavataan kahvilassa työhaastattelun merkeissä. Kuljetetaan puistoon sovittuna aikana olevalle tyypille paperikassi sisältöineen. Käydään hoitamassa pari velkaa. Huollatetaan jopon etukumi. Haetaan ompelimosta teetetty puku. Noudetaan postipaketti pakettiautomaatista. yms. normoa. Tehdään tori.fi-kaupat jossain.
Olen eri, mutta voin kertoa että lähiomaisen kuoleman jälkeen voi joutua ramppaamaan pankissa, juristilla ja toisessa pankissa aivan älyttömän monta kertaa ja tähän voi mennä jopa vuosia. Perillisen simputtamisella ja juoksuttamisella ei ole mitään rajaa.