Mitä ihmiset tekevät kun he lähtevät kaupungille asioille?
Siis eihän me eletä enää millään 90-luvulla. Kaikki "asiat" voi nykyisin hoitaa netissä. Kaupassa käynti on ainoa asia mitä nykyisin enää tulee tehtyä, vaikka voisihan ne ruuatkin periaatteessa tilata aina kotiin.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyvät myös apteekissa, viemässä tai hakemassa postipaketin, kirjeen. Ostamassa rautakaupasta vaikka nauloja, Tokmannilta pesuaineita jne.. Ei kannata maksaa turhista kotiinkuljetusta. Jos ei mitään edellä mainituista tee, on aika tylsää elämää peräkammarin pojalla.
Apteekissa en ole käynyt vuosiin kun olen terve, paketit menee automaatteihin, nauloja en tarvitse mihinkään, Tokmannilla en käy kun en ole köyhä. En tiedä olisiko elämäni vähemmän tylsää jos tekisin näitä kaikkia lol
ap hanki elämä, sun kaltainen setämies 39+ pilaa monen elämän, nautitko toisten elämän tuhoamisesta? nää sun ääliö aloitukset on kuin pikkulapsen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mummot käy enää asioilla.
Nuoriso hengaa ilman asiaa ?
- ASIATON OLESKELU KIELLETTY. -
Vierailija kirjoitti:
Itse menen pankkiin nostamaan rahaa, sitten Kelaan täyttämään lomakkeita, työkkäriin kysymään onko töitä, Alkoon ja lopulta kotiin katsomaan Putousta telkkarista
Ai niin ruokajonossa käynti unohtui listalta
Vierailija kirjoitti:
ap hanki elämä, sun kaltainen setämies 39+ pilaa monen elämän, nautitko toisten elämän tuhoamisesta? nää sun ääliö aloitukset on kuin pikkulapsen
Voi ei kuinkakohan monen ihmisen elämän tämä aloitus tuhosi 😬😬😬😬
Harvoin sanon noin, mutta vastaavaa termiä käytän jos en jaksa tarkemmin avata 'mitä kaikkea' olen menossa tekemään.
Apteekit kirjastot, ym. löytyy kodin vierestäkin, mutta jos menen vaikka kampaajalle, niin yleensä samalla hoidan 'muita asioita' myös.
Lähiapteekkini ei esim. myy tiettyä käsikauppalääkettä, jos olen muutenkin 'asioilla' haen samalla (tai tilaan netistä jos muuta asiaa ei ole) tai saatan hakea meikkejä joita lähimarketti ei myy, tai sitten piipahtaa Normalissa tm. kaupassa, mistä usein saa juttuja marketteja edullisemmin jne.
Hyödynnän nettiä paljon, mutta sen kerran kun 'asioille' keskustaan lähtee, miksei sitä sitten samalla jotain muutakin tee kun sen yhden jutun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyvät myös apteekissa, viemässä tai hakemassa postipaketin, kirjeen. Ostamassa rautakaupasta vaikka nauloja, Tokmannilta pesuaineita jne.. Ei kannata maksaa turhista kotiinkuljetusta. Jos ei mitään edellä mainituista tee, on aika tylsää elämää peräkammarin pojalla.
Apteekissa en ole käynyt vuosiin kun olen terve, paketit menee automaatteihin,
Jätätkö ne sinne automaatteihin?? Et hae niitä sieltä koskaan?
Nooh mun pitää esim. viedä yhdet kengät suutarille, käydä ostaan lapselle uudet, käyttää puhelinta huollossa, käydä ostaan postimerkki ja laittaa yksi kortti postiin, käydä ostaan tiettyä rasvaa, etsiä tietyn kokoista paperia, kuminauhaa, nappeja jne.
Asioille menemiseksi nuita voisi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne automaatille on muutama kymmenen metriä tosta kotiovelta
Huomenna lähden kaupungille asioille. Käyn mammografiassa ja samalla poikkean Ruohonjuuressa ja apteekissa.
Käy kirjastossa, käy rautakaupassa, ostaa vaatekaupasta vaatteen, hakee multaa puutarhaan, tekee ruokaostokset. Tylsää vain homehtua kotona ja tehdä kaikki sieltä käsin.
Ei netin kautta voi käydä kampaajalla, suuhygienistillä, fyssarilla, reseptilääkkeitä hakemassa, suutarilla yms
Saatan käydä kiertelemässä torilla ja kaupungilla, ehkä kahvilla tai syömässä, välillä kirjastossa taikka sitten muuten vaan vaikka nauttimassa säästä. Joskus saattaa olla jotain oikeitakin asioita hoidettavana kuten apteekissa käynti. Asioilla käynti on lähinnä kiertoilmaisu kun ei jaksa alkaa selittää kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne automaatille on muutama kymmenen metriä tosta kotiovelta
Aivan varmasti on 😂😂😂
"Kyllä siellä asioilla saa käydä joka toinen viikko jos huolehtii neljän ihmisen muuttuvista lääkityksistä (joita ei voi ostaa samaan aikaan Kela-korvausten vuoksi), silmälaseista, kahden päivän varoajalla hankittavista kaverisynttärilahjoista, pieneksi jääneiden sisäpelikenkien korvaamisesta, hajonneiden hanskojen reklamoinnista, teinin kuskaamisesta levykauppaan, pyörän varaosien hankinnasta, kirjastossa käynnistä, palautusseinän hapristuneiden kiinnikkeiden korvaamisesta (vaatii kuminauhaa jota ei marketista saa), harrastusvälineiden ja -vaatteiden hankinnasta ja huollosta... ad infinitum. Netistä voi toki tilata paljon, ja sitten haetaan paketteja, mutta kyllä sitä paikan päällä hoidettavaakin löytyy useimmille viikoille lapsiperheessä."
Löytyy ihan lapsettomassakin perheessä kun hoitaa omien asioiden lisäksi lähes viikoittain kahden ikäihmisen asioita ja välillä puolisonkin.
Ajattelin huomenna käydä kaupungilla "asioilla". Menen ensin lounaalle ja sitten kierrän 3-4 kirpparia, käyn apteekissa, Normalissa. Nansollla ja ehkä toisessakin vaatekaupasssa. Sitten ehkä Lidlin kautta kävelen kotiin. Tulee kiva päivälenkki.
Jos mulla ei ole muuta tekemistä, käyn "asioilla" eli torilla munkkikahvilla ja luen päivän lehden.
Onneksi saa pankkiasiat jo kotoa poistumatta hoidettua.
Mutta mm. terveydenhuollon, kampaamokäynnit ym. erikoiskäynnit ovat myös asiointia, joihin yleensä mennään tai pitää mennä paikan päälle. Hammaskiveäkin on tosi paha rapsuttaa pois jos suuhygienisti on hoitolassa ja minä kotona. Tai optkon tarkastaa näköä.
Osa käy myös jonkun vanhemman ihmisen puolesta asioilla, jolla ei ole kaikkia nykyajan juttuja.
Asioilla käyminen on paitsi ostoksien ym hoitamista, myös liikuntaa ja rentouttavaa vapaa-aikaa. Näkee vähän ihmisiä ja saa muuta ajateltavaa kuintyö tai kotirutiinit.
Harmittaa kun Helsingin keskustassa tulee käytyä heikentyneiden liikenneyhteyksien vuoksi vähemmän kuin ennen. Aiemmin pääsin nopeasti julkisilla nyt matkoihin menisi niin paljon aikaa että käytän autoa.
Ennen tapasin keskustassa kavereita, tehtiin pitkiä kävelyjä samalla kun hoidettiin ostoksia ja katseltiin ikkunoita. Nykyisin kukaan ei suostu tekemään enää treffejä Stockkankellon alle ja kävelyretket ovat jääneet.
Liikuntaa tulee paljon vähemmän ja erityisesti nyt kun joudun liikkumaan autolla.
Ottaa hirveästi päähän tämä demareiden venkoilu kaavoituksesta ja liikenteestä vastaavan apulaispormestarin valinnassa. Ketään niistä tunnu homma kiinnostavan yhtään.
Eveliina Hietaluomakin vähät välittää Helsingin liikenneongelmista vaikka helsinkiläiset häntä äänestivät. Saippuanliukkaita vastuuta pakoilevia nilkkejä kaikki demarit. Miksi tuota porukkaa äänestetään ?
Mieluisin asiointini on käydä Musiikkitalon konserteissa. Hautausmaalla asioin hoitamassa mm puolisoni haudalle kukat, Alkossa asioin ostamassa tarvittaessa otettavaa, Apteekissa taas lääkärin määräämät ja niin, täytyy myös laboratoriossa asioida turvakokeissa.