Työttömiä hurja määrä miksi ette kehitä uutta Nokiaa joka pelastaa Suomen?
Bkt nousisi, työllistäisi nykyiset työttömät ja Suomi saisi mainetta ja mammonaa maailmassa. Nokia on vain esimerkkinä, koska olihan se aikansa suurmenestyjä ja takoi rahaa.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Yleisestikin ihmettelen, miksi ette perusta omaa yritystä?
Koska orpopurra vei kaiken luottamuksen talouteen. Yrityksille ei ole markkinoita. Entisetkin menee konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska orpopurra vei kaiken luottamuksen talouteen. Yrityksille ei ole markkinoita. Entisetkin menee konkurssiin.
Tekosyy. Ei ne työttömät perustaneet yrityksiä vihervassareidenkaan aikana.
Nokia perustettiin vuonna 1865. Jos tänä päivänä vastaavan ja huom! monella eri alalla toimineen yrityksen haluaisi perustaa niin koskas työtön voisi odottaa saavansa yrityksestä elantonsa. Sadan vuoden päästä`? Ihan noin niinku globaalistikin ottaen aika harvassa on sellaiset yritykset joista persutaja/omistaja saa rahaa kottikärrykaupalla heti kättelyssä. Kyllä siinä yleensä menee vuosia tai vuosikymmeniä. Itse kannatan innovointia ja uuden yrittämistä mutta joku tolkku siinäkin pitäisi olla. Lisäksi työttömällä tuskin löytyy alkupääomaa jne. pyörittää yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi? Sanontakin sanoo, ettei työtä tekemättömän pidä syödä.
Satukirja ajanlaskun alusta sanoo niin.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa ajatus, et joku raksalta viimeisimpien käänteiden vuoksi työttömäksi jäänyt 55-vuotias Pentti, joka hyvä jos osaa sähköpostia käyttää, ottas ja alkais valloittaa maailmaa suomalaisella hakukoneella 😂😂😂🤣🤣😂
Paljon todennäköisempää kuin että joku nuori.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole kertakaikkiaan tarjolla kunnollista työvoimaa on vain tämmöisiä ruikuttavia ylipalkkaa vaativia vähätöisiä pummeja.
punainen yle pitää kovaa meteliä henkilöstä joka on hakenut 300 eri työpaikkaa mutta tämä henkilö ei ole huomannut että hän on laiskuuttaan viimeiseen työpaikkaansa jättänyt huonot viestit ja maineen ja sen takia kukaan häntä ei ota töihin.
Paljonko itse saat palkkaa? Veikkaan että työnantajasi mielestä liian paljon mutta kun on tessit.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei enää nouse kanveesista, teki kuka tahansa mitä tahansa.
Missä meidän Kreikka-tyyliset tukimiljardit, saatana?
Mutta ku yrityksiä ei saa tukea, ei saa antaa edes verohelpotuksia ja YEL uudistuskin tehtiin sellaiseksi että uusi yritys joka ei vielä tuota joutuu niiden takia vaikeuksiin
Kannattaa perustaa ne yritykset muualle
Voin vastata omalta osaltani. Olen työttömänä oleva ohjelmistoammattilainen ja minulla olisi yritysidea jota olisi kiinnostavaa koeponnistaa.
Ongelmaksi tulee se, että en uskalla perustaa yritystä asian edistämiseksi koska pelkään menettäväni tuet. On turvallisempaa jatkaa työttömänä kun perustaa yritys.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä riski on aloittaa työttömänä jotain yritystoimintaa! Pahimmillaan tippuu kaikkien tukien ulkopuolelle.
Niin tai tuhlaat aikaasi lähettämällä 150 hakemusta etkä saa töitä. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Voin vastata omalta osaltani. Olen työttömänä oleva ohjelmistoammattilainen ja minulla olisi yritysidea jota olisi kiinnostavaa koeponnistaa.
Ongelmaksi tulee se, että en uskalla perustaa yritystä asian edistämiseksi koska pelkään menettäväni tuet. On turvallisempaa jatkaa työttömänä kun perustaa yritys.
Oletko yrittänyt pitsata ideaa ja saada sijoittajia?
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä se nyt vaan on jonkun pitkäaikaistyöttömän, vähän alkoholisoituneen ja mielenterveysongelmaisen perustettava se uusi Nokia. Hopihopi, ei ku vaan perustamaan siitä!
Ihminen on laumaeläin ja kokee suunnatonta iloa siitä, kun kuuluu johonkin ja saa tienata omat rahansa. Mt-ongelmaiset ja alkoholistit hoitakoot itsensä ensin kuntoon, koska eihän sellainen ole johtamaan firmaa. Pitkäaikaistyötön voi kehittää taitojaan, etsiä tietoa kirjaston kirjoista ja luoda kontakteja työnhaun ohella. Ei pidä jäädä tuleen makaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tiedän henkilön, joka voisi ehkä auttaa sinua (ja muitakin joita kiinnostaa "yrittäjyyden kaltainen" toiminta ilman riskiä menettää tuet, alalla ei väliä). vinonelio@protonmail.com
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ihmettelen että miksi sinä et osta kaikilta yrityksiltä jotakin? Tuskinpa olet ollut kertaakaan edes minun asiakkaana.
Miksei työlliset kehitä uutta Nokiaa kun luulevat olevansa niin fiksuja muutenkin?
Kauanko nokialla kesti kehittyä kumisaappaista maailmanluokan teknologiayrityksesksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksei työlliset kehitä uutta Nokiaa kun luulevat olevansa niin fiksuja muutenkin?
Niillä on töitä, eivät tarvitse toista eikä ehtisi sitä tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Perustulo ois kiva niin vois turvallisesti kokeilla yritysideoita. Mä myös kokeilisin siipiäni, mutta just nyt ei uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustulo ois kiva niin vois turvallisesti kokeilla yritysideoita. Mä myös kokeilisin siipiäni, mutta just nyt ei uskalla.
Älä anna pelolle valtaa, äläkä ole tyhmänrohkea.
Huvittaa ajatus, et joku raksalta viimeisimpien käänteiden vuoksi työttömäksi jäänyt 55-vuotias Pentti, joka hyvä jos osaa sähköpostia käyttää, ottas ja alkais valloittaa maailmaa suomalaisella hakukoneella 😂😂😂🤣🤣😂