Kun aikuisenakaan en voi antaa anteeksi, että äiti monesti luki salaa tekstarit kun olin teini
Näistä on jo 15v ainakin. En ole aktiivisesti vihainen, mutta en silti sydämessäni voi unohtaa ja välit äitiin ovat edelleen huonot
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on jo mielenterveys ongelmia jos ei tuollaisesta pääse yli. Kännykkä ei ole lapselle perusoikeus ja vanhemmat todella saa seurata mitä lapset sillä tekevät.
Tämä! On erittäin tärkeää, että vanhempi tietää, kenen kanssa ja missä puuhissa alaikäinen lapsi liikkuu. Tuttavapiirissä on perheitä, joiden lapset olisi välttyneet huumekuolemilta ja rikolliskierteistä jos heidän vanhempansa olisi tienneet, mitä he puuhaavat. Itse kyllä luen lapseni puhelinta niin kauan kun hän on alaikäinen ja olen vastuussa hänen terveydestään ja kehityksestään.
Käsittämätöntä, että jonkun mielestä kännykkä on joku lapsen perusoikeus. Te ette varmaan ole itse vanhempia lainkaan.
Kännykkä ei ole, mutta yksityisyys ON. Toimintasi on muuten rikollista lain silmissä, ellei lapsesi anna itse lupa
Huoli lapsen terveydestä menee laissakin ohi yksityisyyden suojan. En minäkän huvikseni viestejä ole lukenut vaan niihin on painavat syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. No Ap. Saakonm tiedustella, että onko ok, että tuntemattomat ihmiset lukevat Whatsapp, Facebook viestisi ja katsovat kuvasi?
Tähän jos vastaat nyt ekana! Entä jos äitisi olisi tuolla töissä? Mieti äitisi.
Jopa Supo lukee noita nykyään
Paskahousut tutkivat perhealbumit ja siirtelevät piruillessaan tavaroiden paikkoja. Kiima päällä yrittävät mielestään auttaa ääriajattelijoita eli seonneita miehiä parittamalla heitä pahaa-aavistamattomille sivullisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että äitisi rakastaa sinua ja suojelee
Ei kuulosta, just näin narsisti ja psykopaatit perustelee toimintaansa.
Tekstarien luvaton lukeminen kertoo luottamuksen puutteesta ja siitä että kotona ei vanhemmalle voinut puhua/kertoa kaikkia asioita
Tämä juuri ja autistit kuvittelee, että toisten rajojen rikkominen on tavallista ja normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on jo mielenterveys ongelmia jos ei tuollaisesta pääse yli. Kännykkä ei ole lapselle perusoikeus ja vanhemmat todella saa seurata mitä lapset sillä tekevät.
Tämä! On erittäin tärkeää, että vanhempi tietää, kenen kanssa ja missä puuhissa alaikäinen lapsi liikkuu. Tuttavapiirissä on perheitä, joiden lapset olisi välttyneet huumekuolemilta ja rikolliskierteistä jos heidän vanhempansa olisi tienneet, mitä he puuhaavat. Itse kyllä luen lapseni puhelinta niin kauan kun hän on alaikäinen ja olen vastuussa hänen terveydestään ja kehityksestään.
Käsittämätöntä, että jonkun mielestä kännykkä on joku lapsen perusoikeus. Te ette varmaan ole itse vanhempia lainkaan.
Etkö opeta lapsellesi oikean ja väärän eroa. Juttele lapsesi kanssa mistään? Ole kiinnostunut hänen arjestaan?
Onko sinulla lapsia lainkaan? Etenkään teini-ikäisiä? Minulla niitä on kolme. Kaikki kasvatettu samalla tavalla rakkaudella ja silti ovat täysin erilaisia persoonia. Kahden lapseni kännykkää ei tulisi mieleenkään ratsata, mutta keskimmäisen on vaan pakko. Olen varma, että se on jopa saattanut pelastaa hänen henkensä. Joten älä jauha mulle schaibaa mistään yksityisyyden suojasta tai rikollisesta toiminnasta. Minä olen kaiken tämän tehnyt silkasta rakkaudesta ja nyt jo aikuinen lapseni on sen ymmärtänyt ja kiitollinen siitä, että hänellä on äiti, joka toimii tarvittaessa lapsensa efun mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Äitini luki päiväkirjaani yli 60 vuotta sitten ja suuttuessaan "heitteli" valittuja paloja. Kaipa se nuoren pilkaaminen oli sitten mukavaa, jostain syystä päiväkirjaan jäi yli puolet tyhjää.
Kun kotiasi pengotaan, loppuu ensimmäisenä minkään tekstien kirjoitus. Kun kalenteria pyyhitään puhtaaksi, saavat tyhjiä sivuja käännellä. Jatkossa kaikki kulkee mukana, mitä muiden ei tarvitse tutkiasupon homot, jatkakaa.
Juuri tämä 65
se mikä toimii yhdelle ei toimi toisen kanssa. Siksi on typerää vetää mutkia suoraksi ja väittää, että kaikkien kanssa tulisi toimia samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Tai sitten on vaan niin s..tanan utelias.
Ja supon homot, jatkakaa kotien ympäri kääntämista salaa ja piruilun ilosta, olkaa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti luki minun päiväkirjat ja saamani kirjeet, sekä ne, joiden kirjoittaminen minulla oli vielä kesken. Tuo selvisi vasta kun olin 18-vuotias. En anna asiaa äidille anteeksi ikinä.
Kirjoitin jo jossain ketjussa aiemmin, että vanhempani olivat närkästyneitä, etten luota heihin, kun pidin päiväkirjaani lukitussa laatikossa. Äitini selitti, kun kerran onnistui lukemaan päiväkirjani, että häntä kiinnosti vain, millä tyylillä kirjoitan, no niin varmaan. . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Luet ilmeisesti itsekin lastesi päiväkirjat ja yksityisviestit ja selität sen itsellesi rakkaudeksi ja suojeluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Luet ilmeisesti itsekin lastesi päiväkirjat ja yksityisviestit ja selität sen itsellesi rakkaudeksi ja suojeluksi.
Kirjoittaako joku vielä päiväkirjoja? En lue jos ei siihen olisi selvää huolta. Ystäväni teinin huumekauppa selvisi tekstareiden kautta joten todellakin on suotavaa niitä lukea silloin kun huoli kasvaa.
Jos et ole huomannut, on Suomessa nuorten huumeidenkäyttö ja laiton vapekauppa mm.räjähtänyt käsiin. Joten tunge sä vaan pää pensaaseen ja huutele sieltä laitonta, laitonta, yksityisyydensuoja lapsillakin ja anna nuoresi vaikka kuolla ennemmin kuin kajoat hänen puhelimeensa. Minä en toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin poikani viestit, oli tuolloin 15-16. Pistin huumetesteihin, ja pidin asiallisen keskustelun vaaroista. Näytin lapsuuden valokuva-albumit, joissa jo menehtyneitä tuttuja. Olin niin huolissani, ja enkä syystä. Rakastan häntä, ja enkä koskaan olisi voinut vaan antaa olla. Äidin vaisto. Oli siis lähellä pilata elämänsä. Luojan kiitos niin ei lopulta käynyt.
Useamman vuoden ollut jo työelämässä, joitakin merkintöjä jäi rikosrekisteriin, ja sulki ovia armeijassa. Mutta en kadu hetkeäkään että luin viestit.
Ite en oo käyttänyt huumeita ja 16v join ekan kerran siideriä. Olin kiltti tyttö ja ekoja kertoja luki mun kännykkää kun olin 7lk.
-ap.
Sori, en oo vastannut muihin viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö opeta lapsellesi oikean ja väärän eroa. Juttele lapsesi
Itse en ollut koskaan missään vaarassa. Eli ihan turhaan äitini niitä luki. "Pahinta" mitä siellä oli, oli viestejä yhdelle pojalle ja keskustelua bileistä, missä join muutaman siiderin. En pyörinyt pahoissa porukoissa enkä antanut mitään syytä epäillä, että olisin ajautumassa huonoille teille.
-ap
Ja samassa koulussa oli "paha porukka", he siis ajoivat mopoilla ympäriinsä ja polttivat tupakkaa ja varmaan joivat kaljaa. Huumeita ei silloin käyttänyt kukaan. Kyseessä siis noin 2004-2007 välinen aika. En ollut missään tekemisissä sen porukan kanssa, omat koulukaverit olivat niitä tavallisia seiskan tai kasin oppilaita, kuten itsekin.
-ap
En ole itsekään antanut anteeksi. Luottamus on menetetty.
Päiväkirjan lukemiseen ei ollut aikoinaan sellaista tarvetta, että varmistettaisiin, onko tietoturva kunnossa ja kenen kanssa pidetään yhteyttä niillä teksteillä.
Vierailija kirjoitti:
No ei sentään lukollista päiväkirjaa niin kuin mun äiti.
Mun äiti edelleen. Aina kaikki laitettava piiloon kun se tulee, sillä ei ole mitään luottoa ettei pengo ja lue päiväkirjoja..
Hyvissä väleissä silti, mutta ollaan aika erilaisia eikä tuon tyyppistä luottoa ole. :D Hän on sellainen, ettei osaa kysyä mitä kuuluu, vaan odottaa sopivaa hetkeä mennä penkomaan tavaroita. Jäyhä urkkija.
Kannattaisi sinunkin aikuistua jo
Moni vanhempi manipuloi lapsiaan. Kun lapsi on pieni se on helppoa.
Ei kuulosta, just näin narsisti ja psykopaatit perustelee toimintaansa.
Tekstarien luvaton lukeminen kertoo luottamuksen puutteesta ja siitä että kotona ei vanhemmalle voinut puhua/kertoa kaikkia asioita