Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan hakenut ja saanut apua siihen, että mikään ei kiinnosta? Nukun normaalisti, liikun ja syön, käyn töissä.

Vierailija
03.05.2025 |

En pitäisi itseäni varsinaisesti masentuneena, mutta tuntuu että en oikein tiedä miksi edes olen olemassa. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtarit?

Vierailija
2/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vie halusi, ajan ja kiinnostuksen tehdä muuta. Sekä työmatkat. Tylsä harmaa työ? Vai onko jokin muu syynä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ vie halusi, ajan ja kiinnostuksen tehdä muuta. Sekä työmatkat. Tylsä harmaa työ? Vai onko jokin muu syynä. 

Työ on kiinnostavaa, työmatka lyhyt. Voihan se kiinnostuksen viedä silti.

Vierailija
4/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtarit?

raudanpuute?

Vierailija
5/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolisolla sama. Eikä ole kuulemma masentunut eikä kyse ole fyysisestä väsymyksestä. Mutta miksi muuksikaan sitä voi kutsua, jos mikään ei kiinnosta...

Vierailija
6/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolisolla sama. Eikä ole kuulemma masentunut eikä kyse ole fyysisestä väsymyksestä. Mutta miksi muuksikaan sitä voi kutsua, jos mikään ei kiinnosta...

Niin. Luullakseni masentunut olisi ahdistunut, surullinen, vihainen.. söisi liikaa tai liian vähän? Nukkuisi liikaa tai liian vähän? Minulle elämä on vain tasaista nauhaa.

Vierailija
7/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Luullakseni masentunut olisi ahdistunut, surullinen, vihainen.. söisi liikaa tai liian vähän? Nukkuisi liikaa tai liian vähän? Minulle elämä on vain tasaista nauhaa.

Itseasiassa silloin masennus on jo todella paha, kun ei tunne mitään.

Vierailija
8/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole masennus niin toinen vaihtoehto on alkava burnout

Vierailija
9/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella vaihdevuodet ja miehellä testosteronin aleneminen aiheuttaa tätä, että mikään ei oikein tunnu miltään.

Vierailija
10/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko se sallainen asia, johon voi saada apua esim. terveydenhuollosta. Ei se tietenkään poissuljettua ole. Ennemmin etsisin tapoja tuoda mielekkyyttä elämään.

Vierailija
11/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma on, että liian moni asia kiinnostaa, mutta olen liian puhki töiden ja lenkin jälkeen etten saa mitään aikaiseksi ja mihinkään tartuttua (muuta kuin puhelimeen), kun en osaa päättää mitä asiaa tekisin. En sitten saa tehdyksi mitään.

Syyt löytyvät mm. työstressistä ja kännykästä. Kun saisikin tän h*ton vehkeen kunnolla irti kädestä.

Vierailija
12/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma on, että liian moni asia kiinnostaa, mutta olen liian puhki töiden ja lenkin jälkeen etten saa mitään aikaiseksi ja mihinkään tartuttua (muuta kuin puhelimeen), kun en osaa päättää mitä asiaa tekisin. En sitten saa tehdyksi mitään.

Syyt löytyvät mm. työstressistä ja kännykästä. Kun saisikin tän h*ton vehkeen kunnolla irti kädestä.

Kokeile meditaatiota.

Vierailija
13/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole normaalia itse kullekin jossakin vaiheessa? Itse pitää alkaa etsiä sisältöä elämään, ei sitä kukaan terapeutti voi keksiä sulle. Monesti vaikeammassa asemassa olevien auttaminen tuo suhteellisuudentajua ja merkitystä elämään. Tai sitten vaan viihdettä tuurin täydeltä.

Vierailija
14/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole normaalia itse kullekin jossakin vaiheessa? Itse pitää alkaa etsiä sisältöä elämään, ei sitä kukaan terapeutti voi keksiä sulle. Monesti vaikeammassa asemassa olevien auttaminen tuo suhteellisuudentajua ja merkitystä elämään. Tai sitten vaan viihdettä tuurin täydeltä.

On minunkin mielestä. Nyt vain tuntuu että se jatkuu ja jatkuu. Minulla on objektiivisesti katsottuna paljonkin mielekkyyttä elämässäni. Nytkin voisin vaikka laittaa parvekkeen kesäkuntoon, lähteä lenkille, mennä uimahalliin, vierailla vanhempieni luona, lukea kirjaa, seurata kevättä. Eilen haravoin mökillä ja laitoin kasvimaata, yleensä ollut mielipuuhaani. Nyt tuntuu että en näe miksi teen tätä mitä teen

Vierailija
15/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kaljaa tai tee lapsi

Vierailija
16/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisi?

Vierailija
17/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koe itseäsi tai tekemisiäsi merkityksellisiksi. En osaa sanoa miten sitä pitäisi lähteä korjaamaan, itsekin voisin ottaa vinkkejä vastaan.

Vierailija
18/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tuohon psykologilta apua. Mutta luultavasti joutuu maksamaan käynnit itse, koska ei terveyskeskuksissa taida olla psykologeja juurikaan. Ja pitää olla valmis tekemään elämässä muutoksia. Ehkä isojakin. Psykologi ei kaada sisällesi intoa ja vahvaa tunnetta merkityksellisestä elämästä. Mutta voi auttaa sinua löytämään ne. Varsinaisen työn siinä joudut kuitenkin tekemään itse. 

Vierailija
19/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Minulla on menossa elämänvaihe, jossa mietin merkityksiä elämälleni. Mikään ei oikeastaan kiinnosta erityisesti. On kiva puoliso, kivat lapset, kiva koti, kivat ystävät. Peruskiva osaamistani vastaava työpaikka. Kaikinpuolin vakaa elämäntilanne.

Mutta mikään ei oikeastaan tunnu kivalle. Ei tunnu miltään. On käyty lomamatkoilla,  mietin vaan, miksi olen siellä kun ei oikeastaan kiinnosta.

Työstä tulee rahaa, siksi sinne. Perheestä huolehdin. Jne, arki sujuu.

Mielestäni en ole masentunut. Ehkä tämä on vain vaihdevuosiin liittyvää normatiivista elämänvaihekriisiä.

Vierailija
20/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella vaihdevuodet ja miehellä testosteronin aleneminen aiheuttaa tätä, että mikään ei oikein tunnu miltään.

Joillakin tunteilla ei tee juurikaan mitään. Se on selvää järkeä mitä kannattaa kuunnella 100% tapauksissa. Tunteet tulevat ja menevät eikä niihin olekaan tarkoitus takertua. Tunteet ovat viihdettä, johon ei ole aikaa. Tunteet motivoivat vain heikkoja. Tunteet eivät takaa tuloksia, vain toiminta takaa tuloksia. Jos sinun tehtävänä on valmistaa ruoka koko perheelle ja itsellesi, mutta sinulta puuttuu motivaatio tehdä sitä, mitä tapahtuu jos teet ruoan silti? No, teillä on ruokaa. Tunteet ovat yliarvostettuja.