Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja jätti palauttamatta takuuvuokran tekaistulla syyllä - hävisi 15000e

Vierailija
03.05.2025 |

Tämän takia yksityinen vuokranantaja on riski.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011190410.html

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei pidä maksaa noin paljon rahaa kenenkään tuntemattoman yksittäisen henkilön tilille. Mahdollisuus, ettet saa niitä koskaan takaisin on aina olemassa.

Vierailija
2/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei pidä maksaa noin paljon rahaa kenenkään tuntemattoman yksittäisen henkilön tilille. Mahdollisuus, ettet saa niitä koskaan takaisin on aina olemassa.

Se on monelle vuokranantajalle todella suuri houkutus keksiä tekosyitä miksi ei tarvitse palauttaa kun ne rahat on jo tuhlattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on monelle vuokranantajalle todella suuri houkutus keksiä tekosyitä miksi ei tarvitse palauttaa kun ne rahat on jo tuhlattu.

Sen takia ne rahat laitetaan korkeintaan erilliselle vuokravakuutilille pankkiin. Ei ole käyttöoikeutta varoihin vuokranantajalla.

Eikä joku pesemätön uunipelti ole mikään syy pidättää koko vakuutta.

Vierailija
4/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on usein paskanen loppu.

Vierailija
5/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en missään tapauksessa vuokraisi asuntoa yksityiseltä Vaikka olen lukenut että osa firmoistakin huijaa. Laskevat sen varaan, että köyhä vuokralainen ei jaksa tai voi lähteä taistelemaan. Mutta minäpä lähtisin. Kuvia, todistajia ym, asunnosta lähtiessä ja sitten vaan oikeuteen.

Vierailija
6/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin syksyllä oman asuntoni yksityiseltä ilman takuuvuokraa. Nolla euroa.

Vierailija
7/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti tehty aloitus. Pelkkä linkki ei riitä keskustelun aloitukseksi.

Vierailija
8/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tehty aloitus. Pelkkä linkki ei riitä keskustelun aloitukseksi.

Opettele lukemaan.

Vierailija
9/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on hovioikeudessa ratkaistu, mitä tarkoittaa asunnon perusteellinen siivous. Vähäsen tuhnuinen perussiisti riitti hovioikeudelle ja vuokranantaja hävisi.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011016725.html

Vierailija
10/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä vuokra-asuntoa Helsinkin kantakaupungissa. Neljännesvuosisadan aikana on ollut ongelmia ainoastaan yhden vuokralaisen kanssa, joka jätti vuokransa maksamatta ja lopulta hylkäsi asunnon. Sitä sitten yksi päivä siivottiin, haettiin kadonnut vuokralainen ulosottoon ja etsittiin uusi vuokralainen.

Kaikkien muiden kanssa on asiat hoituneet ilman ongelmia. 

Vierailija
11/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en missään tapauksessa vuokraisi asuntoa yksityiseltä Vaikka olen lukenut että osa firmoistakin huijaa. Laskevat sen varaan, että köyhä vuokralainen ei jaksa tai voi lähteä taistelemaan. Mutta minäpä lähtisin. Kuvia, todistajia ym, asunnosta lähtiessä ja sitten vaan oikeuteen.

Tässä on juttu, kun Retta jätti vakuuden palauttamatta, vaikka asukas oli todella perusteellisesti siivonnut ja dokumentoinut sen myös. Retasta liikkuu muutenkin outoja juttuja netissä.

https://yle.fi/a/74-20032808

Vierailija
12/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuossa oli tyhmät vuokranantajat. Ei uskoisi, että joku kehtaa lähteä 1 000€ vakuusrahojen takia huijaamaan oikeutta...

Vierailija
13/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei palauteta asianmukaisesti vuokravakuuttamme niin takaan että verotarkastaja tulee käymään.

Sen verta pimeänä on tienannut omaisuuttansa.

-Kylmät kädet

Vierailija
14/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuossa oli tyhmät vuokranantajat. Ei uskoisi, että joku kehtaa lähteä 1 000€ vakuusrahojen takia huijaamaan oikeutta...

Vuokranantaja oli varmaan PA ja takuurahat jo käytetty. Varmaankin jo alunperin suunniteltu juttu, että takuuvuokraa ei tulla palauttamaan.

Vierailija
15/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen vuokranantaja ja vuokranantaja oli tehnyt itse reikiä keittiöön kaappeihin, repinyt tapettia ja hajottanut vaatekaappeja ja vaati minulta 4500 euroa. Takuuvuokran oli maksanut kunnan sosiaalitoimisto. Olin ottanut 50 valokuvaa asunnosta kun muutin pois ja minulla oli vielä tyttöystävä todistajana että seinät oli kunnossa ja keittiö siisti ja ehjä. Vuokranantaja tuomittiin maksamaan sossulle korvauksia, minä sain 2500 euroa ja vuokranantaja joutu maksaa oikeudenkäynti kulut jotain 14000 euroa.

Vierailija
16/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja oikea päätös. Muistakaa aina videoida asunto. Vuokranantajat yrittävät huijata etenkin nuoria.

Vierailija
17/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto tarkastetaan aina ulkopuolisen yrityksen edustajan kanssa. Silloin on oikeudessa esittää selkeä selostus siitä, missä kunnossa asunto on ollut.

Olen ollut kolmen vuokralaisen kanssa oikeudessa sovittelemassa asiaa ja joka kerta ns. voittanut eli lakimiesten mielestä asiaa ei ole kannattanut viedä oikeuteen, vaan vuokralaisten kannattaa maksaa.

Vierailija
18/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja oikea päätös. Muistakaa aina videoida asunto. Vuokranantajat yrittävät huijata etenkin nuoria.

Kannattaa kuvata ja videoida ennen muuttoa ja muuton jälkeen, niin on itsellä todisteet, että asunto jäi hyvään kuntoon.

Vierailija
19/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto tarkastetaan aina ulkopuolisen yrityksen edustajan kanssa. Silloin on oikeudessa esittää selkeä selostus siitä, missä kunnossa asunto on ollut.

Olen ollut kolmen vuokralaisen kanssa oikeudessa sovittelemassa asiaa ja joka kerta ns. voittanut eli lakimiesten mielestä asiaa ei ole kannattanut viedä oikeuteen, vaan vuokralaisten kannattaa maksaa.

Minkä ihmeen "ulkopuolisen yrityksen"? Tuossakin siivousfirma oli laskuttanut vuokranantajalta 700e, vaikka hovioikeuden mukaan asukas jätti asunnon perussiistiin kuntoon eikä ollut oikeutta pidättää vakuutta.

Tietenkin se "ulkopuolinen yritys", oli sitten kyseessä siivousfirma, remppafirma ym, haluaa päästä sinua laskuttamaan.

Vierailija
20/32 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen muutamalta yksityiseltä vuokrannut asunnon ja aina on vuokranantaja suostunut siihen, että yhdessä ennen vuokrasopimuksen allekirjoittamista kierretään ja kuvataan/videoidaan asunto. Sama homma, kun vuokrasopimus on päättymässä. Näin kummallakin on todisteet asunnon kunnosta niin vuokraushetkellä kuin sopimuksen päätyttyä. Silloin ei tarvitse miettiä, että onko va:lla oikeus jättää vakuus tai sen osa palauttamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä