Kannattaako reilu 50 vuotiaan enää hakea uutta työtä?
Olen siis 50v ja tällä hetkellä töissä (vakituinen soppari), mutta olen tyystin leipääntynyt nyiseen työhön eikä nykyisessä mitään mahdollisuuksia edetä uralla. Ilmapiirikin on mitä on.
Olen tässä nykyisessä työssä ollut 2vuotta. Ennen sitä työttömänä vajaan vuoden.
Mietin et kannattaako enää tässä reilu 50 vuotiaana hakea uutta työtä vai säästäiskö omia hermoja ja yrittäis vaan jotenkin selvitä nykyisessä?
Kommentit (31)
Kannattaa toki. Saat ilmaiset sossutuet.
Minä olen 43v ja kokenut kaksi burnouttia pilipali-työelämässä JA en aio koskaan palata tekemään minkäänlaisia töitä mihinkään. Koskaan =)
Kannattaa. Itse aloitin nykyisessä työpaikassani yli 55-vuotiaana ja hyvin tyytyväinen valintaani.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä aloille olette kun olette saaneet töitä yli 50 vuotiaina? Mut ehkä olen itse vaan niin huono/tyhmä kun työllistyminen kesti melkein vuoden.
ApHoitoala, sh. Sain ensin sijaisuuden ja se jatkui sitten vakituisena, 54 vuotta olin. Viikon ehdin olla työttömänä, enkä edes ilmoittautunut työkkäriin. Mutta nykyään on kyllä jo erilainen tilanne hoitoalallakin.
Niin on nykyään. Älkää verratko edes viiden vuoden taakse! Koko maailma oli erilainen vielä 2019.
Ei kannata kertoa tällaisen kysymyksen yhteydessä yhtään mitään mikä koulutuksesi on, mitä osaamisesi on ja mitä töitä nyt teet ja mitä haluaisit tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Millä aloille olette kun olette saaneet töitä yli 50 vuotiaina? Mut ehkä olen itse vaan niin huono/tyhmä kun työllistyminen kesti melkein vuoden.
Ap
Mä olin yt:n jälkeen työttömänä 3 vuotta tehden välillä pätkätöitä vuokrafirman kautta. Työkkärin koulutuksen kautta päädyin palkanlaskijaksi.
En itse saanut edes sitä ensimmäistä palkkatyöpaikkaa. En siis ole ollut koskaan palkkatöissä. Olen 41-vuotias. Toivottavasti pääsisin piakkoin eläkkeelle lukuisten ongelmieni ja vaivojeni takia. Se takuueläke vähän alle 1000 euroa olisi itselleni jo lottovoitto kun nykyiset tuloni ovat työmarkkinatuki 595 euroa. En työllisty koskaan. Se on ihan työvoimapalveluissakin myönnetty. Työttömänä työnhakijana olen pelkästään rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla Ap olet?
Olen freelancer-toimittaja provoilija.
No et ole kummoinen työntekijä jos vuoden olit jo työttömänä ennen nykyistä työtäsi ja nyt jo leipääntyneenä täältä kyselet ohjeita, huhheijaa. Pysy nyt siellä työssäsi ja yritä kehittää itseäsi paremmaksi työntekijäksi. Ehkä sinulla on heikko työmoraali tai huono kunnianhimo jos et saa työstäsi mitään irti, ehkä työnantajasikin jo odottaa että ymmärrät lähteä.
Hoitoala, sh. Sain ensin sijaisuuden ja se jatkui sitten vakituisena, 54 vuotta olin. Viikon ehdin olla työttömänä, enkä edes ilmoittautunut työkkäriin. Mutta nykyään on kyllä jo erilainen tilanne hoitoalallakin.