Asiantuntijaa paikalla. Miksi kaupasta ostettu jauhettu naudanmaksa maistuu pahalta?
Jauhettu teurastamolla (?)
Maksa on tuoretta ja päiväystä jäljellä.
Kommentit (18)
Koska maksa on käytännössä jätelaitos. En tajua miksi kukaan syö tuollaista roskaa.
Mitä joku asiantuntija tähän muka voi sanoa? Lihahan pitäisi tutkia. On täysin mahdollista, että tuote pilaantuu ennen päiväystä, jos siihen on päässyt jokin pöpö tai kylmäketju on katkennut.
Vierailija kirjoitti:
Et oo pessy hampaita
Etkö tiedä vastausta? Jos et, niin olet tietämätön.
Se on pilaantunut. Siinä enimmäkseen verta ja se pilaantuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku asiantuntija tähän muka voi sanoa? Lihahan pitäisi tutkia. On täysin mahdollista, että tuote pilaantuu ennen päiväystä, jos siihen on päässyt jokin pöpö tai kylmäketju on katkennut.
Kyse on siitä että ko. tuote maistuu aina kummallisen makuiselta. Ei ole kyse vain yhdestä kerrasta.
Miksi sitten olen ostanut? Sen takia että olen halunnut selvittää mistä tuo kumma tympeä sivumaku siihen tulee.
Nyt kysyn sitten ammatti-ihmisiltä, että mistä tuo sivumaku tulee. Luulisi että kokit tietäisi.
ap
Jauhettu naudanmaksa maistuu pahalle siksi, että se ei maistu hyvälle.
Maksa on hyvää,se kannattaa kypsentää ,veditkö sitä raakana no sitten ymmärrän,mausteilla ne kokitkin ruuan maun peittää
Vierailija kirjoitti:
Koska maksa on käytännössä jätelaitos. En tajua miksi kukaan syö tuollaista roskaa.
Sulla juopolla voi olla tuskimpa eläimellä niinkään.
Tammisen jauhettu naudanmaksako vai jonkun muun teurastamon pakastettu? Tammisen maksa myydään ainakin rasiassa kylmähyllystä, eli olisiko siinäkin suojakaasua, joka itsessään haisee pierulle?
Tämä on snelmannin maksaa, mutta sama juttu se on ollut muillakin merkeillä. Koska olen epäillyt virheellisesti että on vanhentunut, niin en ole hoksannut merkkejä vertailla.
ap
Ehkä siihen oli jauhettu kalvo mukaan. Se pitää poistaa maksasta, tai maku on kitkerä.
Kysyin sen takia, kun halusin tietää tietääkö muut mistä tuo paha maku tulee. Nimittäin tänään 3.5 2025 minulle selvisi tuon maun syy.
En paljon sinänsä maksa käytä. Yleensä vain joulun maksalaatikon olen tehnyt ja ihmetellyt tuota kummaa sivumakua ja tänään se minulle selvisi.
En tiedä viitsinkö tuota syytä ilmoittaa, jos kerran muiden mielestä ei ole mitään makuvirheitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siihen oli jauhettu kalvo mukaan. Se pitää poistaa maksasta, tai maku on kitkerä.
Juuri tämä on se syy. Tänään sen tajusin.
Kiitos.Oli yksi ammatti-ihminen paikalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on se syy. Tänään sen tajusin.
Kiitos.Oli yksi ammatti-ihminen paikalla.
ap
Olin minäkin pihtasin vaan tietoani ja nauroin vastauksille,hupiporukkaa täällä.
Tuskin ostan enää valmiiksi jauhettua naudan maksaa, koska siinä on niin selvä makuvirhe. Siitä ei pääse syödessä välttiin millään.
Ehkä sen kalvon poisto on jalostamoissa vaikeaa, ja sitä ei sen takia tehdä. Toivon toki että muut ostaa maksat kuitenkin. Onhan se ravintorikasta ruokaa.
ap
Maksan ominaismaku on paha, tympeä.
Käyttäkää broilerin maksaa. Todella hyvää, eikä tarvitse putsata kalvoista ym. ennen kypsennystä.
Et oo pessy hampaita