Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä 80-luvulla kitara oli trendikäs soitin, nykyään se ei kiinnosta enää ketään.

Vierailija
03.05.2025 |

Nopeasti ajat muuttuu ja musiikin tuotanto sen mukana.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitarasta tulee mieleen joku keski-ikäinen pappa soittamassa bluesia. 😀

Vierailija
22/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitara on menneen maailman soitin. Ei tarvita räpissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla yksi suosituimpia soittimia pianon ohella.

Mutta musiikkiharrastuksen suosio lienee laskenut jossain määrin esim. pelaamisen ja salilla pumppaamisen takia. Pianot etsivät kotia jne. Tosin korona-aikaan soittaminen ja etenkin kitarointi koki oikein buumin.

Itsehän aloitin kitaran satunnaisrämpyttämisen n. 7 vuotta sitten.

Oli aikoinaan suosittu, mutta ei enää. Kitaralla tehty musiikki ei kiinnosta nuoria.

Kitara bändissä ei ole enää trendikästä. Setä-meininkiä.

Vierailija
24/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly tulee muuttamaan musiikin täysin, kun jokainen voi tehdä itselleen juuri sellaista musiikkia mistä pitää.

Vierailija
25/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitara on monipuolinen ja ajaton soitin. Mitkään soittimet eivät ole mitenkään trendeistä riippuvaisia. 

Vierailija
26/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan kitaraa koska nautin sen soittamisesta. Tykkään kyllä käyttää tietokonetta ja koskettimia myös musiikin tekemisessä ja soittamisessa. 

Mutta jos vain yksi pitäisi valita niin mulla se ois Fender Jaguar joka on mun rakkain soitin. 

Vierailija
27/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grunge & Nisti-larppi oli ja meni. Jatka sinäkin vain manuaalista kävelyäsi.

Vierailija
28/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä soitan kitaraa koska nautin sen soittamisesta. Tykkään kyllä käyttää tietokonetta ja koskettimia myös musiikin tekemisessä ja soittamisessa. 

Mutta jos vain yksi pitäisi valita niin mulla se ois Fender Jaguar joka on mun rakkain soitin. 

Sun ikä on varmasti +40v, todennäköisesti paljon enemmän. Nuoria ei saa kitaraan koskemaan.

Vierailija
29/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan että jou jou räp räp

Vierailija
30/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitaran haitarin  "soittajia" tilataan enää vanhaikoteihin säestämään tankotanssia. vanhukset talutetaan pakko kuuntelemaan pois ei pääse VAIKKA KUINKA SATTUU KORVIIN ÖVERIKSI MENNYT ESITYS.

Vierailija
31/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian vaikea soitin aivonsa tiktokilla mädättäneille zeetalaisille, sitähän pitää harjoitella tunti kaupalla per päivä ja se on pois somettamiselta

Vierailija
32/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ikä on varmasti +40v, todennäköisesti paljon enemmän. Nuoria ei saa kitaraan koskemaan.

Jep! 45-v. Tytär soittaa kyllä pianoa. Ei mua haittaa jos kukaan muu ei soita kitaraa. Musiikki muuttuu ja kehittyy jatkuvasti. Nuoret ottaa uudet soittimet ja tyylit haltuun äkkiä ja luo myös uusia tyylejä. Näin se on aina mennyt ja toivottavasti menee jatkossakin. 

Vierailija
33/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan enää opettelisi soittamaan jotain soitinta, kun tekoälyllä tekee saman muutamassa sekunnissa?

Vierailija
34/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan enää opettelisi soittamaan jotain soitinta, kun tekoälyllä tekee saman muutamassa sekunnissa?

On eri asia kuunnella musiikkia kuin soittaa musiikkia. Muusikot ymmärtää tän jutun. Itse soittaminen on mukavaa. Tekoäly varmasti tulee muuttamaan musiikin tekemistä mutta kun uppoutuu soittamaan niin se on ihan eri asia. Sitä tekoäly ei korvaa.

Vierailija
35/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just kuuntelemassa nykynuorisobändejä. Ei ollut meno muuttunut paljoakaan omista ysärin nuoruusvuosista. Kyllä ne kitarat ja muut soittimet vielä on huudossa, ja biiseiksi kelpaa edelleen Eppujen Tahroja paperilla :) 

Toki radiot valtaa geneerinen räppi ja viivi-tyylinen hölöpölölöö-laulanta, mutta on sitä muutakin. 

Vierailija
36/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ettet ole musikaalinen kertomatta ettet ole musikaalinen 😂😂🤣

Vierailija
37/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia kuunnella musiikkia kuin soittaa musiikkia. Muusikot ymmärtää tän jutun. Itse soittaminen on mukavaa. Tekoäly varmasti tulee muuttamaan musiikin tekemistä mutta kun uppoutuu soittamaan niin se on ihan eri asia. Sitä tekoäly ei korvaa.

Todellakin! Ja on myös eri asia kuunnella elävää musiikkia kuin tekoälymusiikkia. Elävässä musiikissa on sellaista tunnelmaa jota mitkään koneet ei voi ikinä tavoittaa, vaikka jälkimmäisillä pystyykin varmasti tulevaisuudessa tekemään paljon paremmalta kuulostavaa musiikkia.

Vierailija
38/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hauskinta on, että edelleen voit menestyä, esiintyä maailmalla ja tienata miljoonia laittamalla vain 12 nuottia tiettyyn järjestykseen...

Vierailija
39/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ettet ole musikaalinen kertomatta ettet ole musikaalinen 😂😂🤣

Hymiöt eivät poista sitä faktaa, että nuoria ei kiinnosta hukata aikaa soittamisen harjoitteluun, kun tekoälyllä saa saman tuloksen hetkessä.

Vierailija
40/78 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! Ja on myös eri asia kuunnella elävää musiikkia kuin tekoälymusiikkia. Elävässä musiikissa on sellaista tunnelmaa jota mitkään koneet ei voi ikinä tavoittaa, vaikka jälkimmäisillä pystyykin varmasti tulevaisuudessa tekemään paljon paremmalta kuulostavaa musiikkia.

Et pysty erottamaan onko musiikin tehnyt ihminen vai tekoäly.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi