Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua pelottaa niin paljon että mun pojalle tapahtuu jotakin pahaa mopoillessa

Vierailija
03.05.2025 |

Pystyn ainoastaan silloin rauhoittumaan kun poika on kotona. Viime syksynä oli niin lähellä että ei olisi tullut iso suru kotiin kun poika oli jäädä mopolla takana tulevan auton alle. Pelottaa koko ajan, että uusi vahinko tulee. Mä en olisi alun perinkään halunnut mopoa ostaa, mutta miehen mielestä se on tärkeä itsenäistymisen kannalta. Ei varmaan edes ole psrustelua syytä pelätä, koska poika on hyvin rauhallinen, mutta vahinkoja voi silti sattua ja se pelottaa. Onko muilla samoja fiiliksiä? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sattua jotakin. Ei elämässä voi liikaa pelätä tai kohta mitään ei uskalla tehdä.

Vierailija
2/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piilota avaimet niin ei tarvi pelätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli samoja fiiliksiä, mutta kun tuli pihaan kevari niin se vasta hirvitti.

Nyt onneksi autoiässä.

Vierailija
4/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiinnostaa että miten mopolla voi jäädä takana tulevan auton alle? Eikö ollut valot kunnossa? 

Vierailija
5/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta jos jotain käy, niin peiliinkatsomisen paikka se teillä itsellä tulee olemaan. Miten poika kasvatettu ja miksi mopo annettu käyttöön.  Joku poika voi näyttämisen halusta hurjastellakin. Teini-ikäisillä ei aina järki päätä pakota. Ja päälle mopolla on aina häviäjä liikenteessä, jos siellä joku muu töpeksii.

Kun Suomessa syntyy enemmän tyttöjä kuin poikia, niin ne määräthän alkaa tasoittua tuossa juuri sen takia, että poikien rajut harrastukset aina jonkun prosentin vie.

Vierailija
6/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan fiiliksesi. Siis täysin. 

Voi sitä varottelujen määrää joita oon pojalleni sanonut, kerran poika jo tokaisikin että onko mun tarkoitus pelotella hänet henkihieveriin 😅

Nyt hän saamassa juuri autokortin, pelottaa sekin, kun mediassa niin paljon juttuja nuorten kolareista. Mutta on autossa sentäs kehikko suojana, mopossa ja kevarissa ei mitään muuta kuin kypärä. 

Mutta ainahan voi sattua mitä vaan ja etukäteen pelkääminen ei kuitenkaan auta mitään, niin tarvii vaan yrittää luottaa ja toivoa, että kaikki menee hyvin. 

Vierailija
7/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan saa jotakin pelätä, kin on lapsia tehnyt. Pakko on silti antaa mennä ja äitinä niellä kauhuskenaarionsa, ettei lapsikin ala panikoida ja jätä tekemättä asioita, joita ihmisen tulee tehdä. Omat ovat jo aikuisia ja silti arveluttaa milloin mikäkin. Sanoa voi mikä mieltä kaihertaa, muttei pidä lietsoa kauhuja. 

Vierailija
8/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopulta jos jotain käy, niin peiliinkatsomisen paikka se teillä itsellä tulee olemaan. Miten poika kasvatettu ja miksi mopo annettu käyttöön.  Joku poika voi näyttämisen halusta hurjastellakin. Teini-ikäisillä ei aina järki päätä pakota. Ja päälle mopolla on aina häviäjä liikenteessä, jos siellä joku muu töpeksii.

Kun Suomessa syntyy enemmän tyttöjä kuin poikia, niin ne määräthän alkaa tasoittua tuossa juuri sen takia, että poikien rajut harrastukset aina jonkun prosentin vie.

tämä oli ihan uskomattoman tilannetajuton kommentti. Toki mopo-onnettomuutta ei olisi, jos ei olisi mopoa. Mutta mopo nyt saa ihan lain mukaan olla tietyn iän täyttäneillä ja sillä mennään. Onneksi useimmiten kaikki menee hyvin.

Vierailija
9/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa niitä lapsianne kunnioittamaan liikennesääntöjä. Olenkin miettinyt milloin sattuu ja pahasti, sen verran vaaralliselta nuo nuorison mopoilut näyttää. Ilman kypärää, ilman valoja, viritetyt mopot, keulimista tiellä, järjetöntä ylinopetta, ei osata liikennesääntöjä... Oman henkensä lisäksi sivullisten elämä vaarassa.

Vierailija
10/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kiinnostaa että miten mopolla voi jäädä takana tulevan auton alle? Eikö ollut valot kunnossa? 

Ohiksena kommentoin, että raivostuttaa liikenteessä kun niik moni autoilija ajaa tosi lähellä mopon/kevarin/mootyoripyörän takana.

Jos mopo/kevari/tms jarruttaa äkkinäisesti, esim edessä tapahtuu jotain/eläin ajoradalla tms, se mopo pysähtyy paljon nopeammin kuin auto. Ja tällöin liian lähellä takana oleva auto rysähtää väistämättä suojattoman mopoilijan päälle. 

Eli autoilijat: MUISTAKAA HYVÄ TURVAVÄLI MOPOON, KEVARIIN, MOOTTORIPYÖRÄÄN!! 

Vierailija
11/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli, mutta kaatui ilmeisesti liukkaaseen tiemerkintään ja takana tullut auto oli ajanut melkein päälle. Mun kuuleman mukaan oli ollut ihan senteistä kiinni. Onneksi paria mustelmaa kummempaa ei sattunut, mutta säikähdin paljon kun poika tuosta kertoi. 

Vierailija
12/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran voin sanoa, että vaikka mopoilijalla on omat oikeutensa, kannattaa muistuttaa, etteivät varsinkaan autoilijat aina muista niitä noudattaa, eli vaikka mopoilija olisi itse oikeassa, kannattaa katsoa kahdesti, ennekuin menee auton eteen, tai ajaa kylkeen koska ei ehdi väistää.

Vierailija
13/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pidätte huolen ettei viritä mopoa... 80 alueella en meinannut saada autolla mopoa kiinni, ja kun vihdoin menin ohi toljotti mopokuski puhelinta. Ohjasi tätä pikkurakettia yhdellä kädellä katsomatta tiehen.

Vierailija
14/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen 100%.

Vierailija
15/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen äiti täällä, ymmärrän pelkosi. Itse kun ajan autoa, yritän aina suojata edellä ajavaa mopoilijaa, jättää kunnon turvavälin, ohitan rauhallisesti. Aina mielessäni toivotan nuorille turvallista matkaa, kun näen mopoilijoita. Nämä nuoret ovat niin liikuttavia elämänilossaan ja menoissaan, rohkeita ja sitten myös kamalan ajattelemattomia välillä. Turvallista matkaa pojallesi ja kaikille moponuorille. Ajakaa viisaasti, ajakaa turvassa.

Vierailija
16/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalontoveri täällä, hei. En tiedä, miten isät nämä asiat kokevat, mutta äitinä pelottaa, vaikka tiedän täysin, mistä puhut. Ja omani ovat jo aikuisia. Tiedän ihan varmasti, että omat lapseni osaavat pitää huolen itsestään, mutta silti se pelko on jossain takaraivossa, koska menettämisen pelkoahan se on.

Vierailija
17/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli, mutta kaatui ilmeisesti liukkaaseen tiemerkintään ja takana tullut auto oli ajanut melkein päälle. Mun kuuleman mukaan oli ollut ihan senteistä kiinni. Onneksi paria mustelmaa kummempaa ei sattunut, mutta säikähdin paljon kun poika tuosta kertoi. 

Ymmärrän että säikäytti, mutta on  äärimmäisen epätodennäköistä että tuo tapahtuu uudelleen. 

Vierailija
18/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran voin sanoa, että vaikka mopoilijalla on omat oikeutensa, kannattaa muistuttaa, etteivät varsinkaan autoilijat aina muista niitä noudattaa, eli vaikka mopoilija olisi itse oikeassa, kannattaa katsoa kahdesti, ennekuin menee auton eteen, tai ajaa kylkeen koska ei ehdi väistää.

Ja se ei ole autoilijoiden muistista kiinni. Mopot näkyy liikenteessä huonosti. Varsinkin kun mopoilijoilla harvemmin on mitään huomiovaatteita. Omasta turvallisuudesta huolissaan olevilla vanhemmilla motoristeilla isompien moottoripyörillä on huomiovaatetusta päällä haalaria ja takkia, kypärää, että ne huomataan. Harvemmin näkee näitä mopoilijoilla!

Vierailija
19/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopo pois. Pitävät hirvittävää ääntäkin. Poika kuitenkin hurjastelee ja keulii niiin, että myös jalankulkijat ollaan vaarassa

Vierailija
20/40 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paikannut poikaa teipeillä ja haavalapuilla mopo-onnettomuuksien jälkeen. Kun on paikattu kasaan, niin seuraavaksi taas pihalla pärähtää. Pojat paranee ja nousee aina uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi