Olenko ainoa joka ei tykkää Marimekon kuoseista ja vaatteista?
Niillä on joku harva vaate kiva mutta muuten ei nappaa.
Kommentit (102)
Ostin Holzweilerilta yhden tosi ohutta kangasta olevan anorakin. Pitää tuulta, on niin tiheä. Suojaa myös auringolta. Jonotin Louvressa 3 tuntia auringonpaahteessa tuo päällä. Menee pienempään käsilaukkuun.
Samantyyppisen tuulta ja hiukan sadetta pitävän pitemmän ohuen takin ostin Marimekolta. Ei pidä vettä ja tuulta yhtä paljon kuin Holzweilerin vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Mitä me teemme sillä tiedolla ettet tykkää marimekosta.
Ettei vaik kaikki kaupat täynnä sitä
Brittikuninkaaalliset pukee Dunkirkin muistopäivänä punaisen unikon rintapieleensä, eli unikolla on tällainen symbolinen merkitys, mitä se sitten konkreettisesti symboloi, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykkää ommellisen enkä papun, paapiin ja ties minkä pipanan vaatteista. Joten en osta niitä. Yksinkertaista.
Marimekko on suomalainen lippulaiva. Kyllä sillä on väliä. Voisi kasvaa paljon isommaksi.
Voisi mutta ei suomalaisten ostovoimalla. Ulkkiksia niiden pitää kosiskella. Ulkomailla.
Voisivat kyllä minunkin mielestäni uudistua jo. Uusia ideoita. Vähän hillitympiä kuvioita.
Urheilu- ja retkeilyvaatteista mallia. Ehkä niiden valmistaminen on niin kallista? Jossain Holzweilerkin tuottaa vaatteensa. Maailmalla rikkaat rikastuu, jollakin on aina rahaa maksaa 1000 € takista.
Naishallituksen aikana tämä unikkokuosi alkoi yleistyä niin eduskunnan istunnoissa kuin esimerkiksi televisiossa, kun haastateltiin suomalaisia asiantuntijoita ja muita tunnettuja henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Holzweilerilta yhden tosi ohutta kangasta olevan anorakin. Pitää tuulta, on niin tiheä. Suojaa myös auringolta. Jonotin Louvressa 3 tuntia auringonpaahteessa tuo päällä. Menee pienempään käsilaukkuun.
Samantyyppisen tuulta ja hiukan sadetta pitävän pitemmän ohuen takin ostin Marimekolta. Ei pidä vettä ja tuulta yhtä paljon kuin Holzweilerin vastaava.
Siis pitää tuulta, pyöräilen se päällä kylmemmässäkin kesäsäässä, pitää vettä kohtuullisesti, suojaa auringolta. Sen lisäksi hengittää, koska olen helteessä käyttänyt auringonsuojana.
Nykytekniikalla pitäisi pystyä samaan.
Älykoti, älyvaatteet.
En oikein välitä vaatteista. Pyyhkeet ja kahvikupit unikolla on kivoja. On mulla yhdet pussilakanatkin, mutta petyin niiden laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Marimekon tarina?
Norjalainen 2012 perustettu. Nyt tekee coolempia juttuja kuin Marimekko.
Kilpailua, kilpailua.
Tykkään joistakin retrokuoseista ja ne toimii parhaiten pöytäliinoina, sängyssä ja verhoina. Vaatteista ja laukuista en välitä yhtään. Vanhat raitapaidat oli ok mutta nykyisin laadultaan huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Marimekon tarina?
Norjalainen 2012 perustettu. Nyt tekee coolempia juttuja kuin Marimekko.
Kilpailua, kilpailua.
Norjalla menee lujaa myös lyhytsarjoissa.
Brändäystä. Holzweiler oli laittanut kasvien lehtiin laitteet, jotta musiikki värähtelee lehdistä. Tuo esiin taidetta. Nuoria ihmisiä, perhe.
Miten ap ja te muut jaksatte seurata Marimekon malleje ja tuotteita, jos ette tykkää Marimekosta, kun olette kuitenkin noin hyvin tietoisianiistä?
Vai kiusaatteko itseänne, vaikka se aiheuttaa mielipahaa?
Itse olen melko neutraali Marimekon suhteen, yhtälailla kuin muidenkin suomalaisten merkkituotteiden. Ostan, jos tuote miellyttää ja olen löytänyt paljon kivoja tuotteita, en merkin vuoksi, vaan tykkään tuotteesta. Täällä puhutaan, kuinka Marimekon tuotteet iso kuviollisia, mutta onhan siellä paljon myös yksivärisiä. Ja tähän saakka laatu on vastannut hintaa. Ja pidän Marimekkoa suomalaisena kansallisarteena.
Onko Marimekko panostanut mainontaan kuinka paljon? Yhteistyötä tv:sarjojen ja elokuvateollisuuden kanssa. Näkyvyyttä. Yhteistyötä taideinstituutioiden kanssa.
No tämä palstahan on täynnä anti-marimekkoja, tuskin se on sinullekaan yllätys.
T. En itsekään pidä niistä, mutta en kaipaa bashing-ketjua
Vierailija kirjoitti:
Miten ap ja te muut jaksatte seurata Marimekon malleje ja tuotteita, jos ette tykkää Marimekosta, kun olette kuitenkin noin hyvin tietoisianiistä?
Itse olen melko neutraali Marimekon suhteen, yhtälailla kuin muidenkin suomalaisten merkkituotteiden. Ostan, jos tuote miellyttää ja olen löytänyt paljon kivoja tuotteita, en merkin vuoksi, vaan tykkään tuotteesta. Täällä puhutaan, kuinka Marimekon tuotteet iso kuviollisia, mutta onhan siellä paljon myös yksivärisiä. Ja tähän saakka laatu on vastannut hintaa. Ja pidän Marimekkoa suomalaisena kansallisarteena.
On kansallisaarre, mutta kilpailu on kovaa. Pitää uudistua. Nostaa brändiä. Tuossa Holzweilerin videossa on hauska, designeri kutoo lattialla vaatetta, oikein köllöttelee.
Onhan Suomessakin huippuohjaajia, Renny Harlin, Tiina Lymi jne. Missä näkyy elokuvissa Marimekkoa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä me teemme sillä tiedolla ettet tykkää marimekosta.
En ole ap, mutta asioista saa keskustella. On hyvä oppia kestämään erilaisuutta ja erilaisia mielipiteitä.
Joskus on ihan hyvä suunnitteluportaankin tietää, mitä muutakin voisi tehdä, eikä jämähtää kapeakatseisesti yhteen ja samaan.
Vierailija kirjoitti:
Naishallituksen aikana tämä unikkokuosi alkoi yleistyä niin eduskunnan istunnoissa kuin esimerkiksi televisiossa, kun haastateltiin suomalaisia asiantuntijoita ja muita tunnettuja henkilöitä.
Edelleen joka toisella eukolla telkkarin haastatteluissa on unikkokuosia.
Marimekon käyttö hallituksen riveissä väheni, kun Marin puki jonkun toisen suomalaisen suunnittelijan puseron, ja siitä media älähti, että suosi tuttavansa vaatemerkkiä, pienyrittäjä. Marimekon suosimisesta ei ole kukaan valittanut, kumma juttu.
Kenellä poliitikolla tai puolisollaan on viimeksi ollut Marimekkoa päällä? Ilmaista näkyvyyttä. Elina Valtosella ehkä.
Marimekolla nukutaan ruususen unta.
Vierailija kirjoitti:
Koska tätä kuosia pakkosyötetään meille joka paikasta.
Iso osa kuoseista on synkkiä mustavalkoisia ja peröti merkillisiä kuvioita sisältäviä. Puuttuu iloisuus niin värien kuin kuvionkin suhteen.