Minkä hintainen vihkisormus?
Olen katsellut sormuksia netistä. Hinnat vaihtelevat muuramasta kympistä yli kymppitonniin (varmaan huimasti kalliimpiakin on, tiedän sen). Minkä hintaisia sormuksia ihmisillä on? Kauhean hanka tietää minkä hintainen sormus on kallis ja mikä ihan normaali?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
3 x miehen kk-palkks on sopiva hinta
Kannattaa siis kosia, kun on työttömänä peruspäivärahalla ja hankkiutua vasta sen jälkeen töihin, että saa häät ja häämatkan säästettyä.
Toiset ostavat paremman sormuksen vanhan vihkisormuksen tilalle vaurastuttuaan.
Sormus maksoi satasen. Kaunis ja mieleinen.
En edes muista mitä maksoin vihkisormuksestani markka-aikaan mutteise kallis ollut. En edeshalua käyttää sormuksia kun tuntuu että ovat vain tiellä koko ajan. Sormukset ovat pysyneet kaapissa ja avioliittoa takana nyt 24 vuotta ja edelleen on kivaa puolison kanssa. Ei se avioliitto siitä sormuksen hinnasta parane.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla pätee sääntö KIHLAsormuksesta, että se on 1-3kk nettopalkka. Vihkisormus voi sitten olla kalliimpikin, kun puhutaan kuitenkin loppuelämän sitoumuksesta.
Taas tuo mystinen "ulkomailla" 😀
Jos menee sinne asti että olisi tarkoitus vaihtaa sormuksia niin haluaisin takoa ja työstää ne itse hopea/kultasepän ohjauksella. Mieluummin oman rakkaan kädenjälkeä sormen ympärillä kuin toimittaa pari tonnia jonkun koruyhtiön tilille.
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi ikinä huolinut miestä, joka tuhlaa noin paljon rahaa yhteen sormukseen.
0 € tasan. Minulta ei sormust saa, kun se kullikkaan ei uskollisna pysy.
Jos joku vielä näissä aviolaeissa haluaa naimisiin, niin onnea matkaan. Pieni summa sormuksiin ja häihin, jää enemmän varaa pesämunaksi. Itse pyrin karttamaan naisia ja sitäkin enemmän avioliittoja ja avoliittoja.
-Miehenmulkero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kovin kallista hankkia, ero tulee kuitenkin.
Ollaan oltu yhdessä jo kauan. Lapsiakin on kaksi. En usko, että ihan heti ollaan eroamassa.
Ap
Niin aina..ja sit kuitenki lopulta riidellään elatusmaksuista ym
Hääkakku muuttaa KAIKEN ennemmin tai myöhemmin ja tämä on fakta.
Kauan on aika lyhyt aika koska loppu " elämäkin " On muutama vuosi.
T. Ikuisesti SINUN.......
Muistelen, että n. 1800e. Maksoin siitä itse suurimman osan, mies loput.
Kihlasormusta ei ole ollenkaan, kaksi vihkisormustani maksoivat yht. n. 1200e
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla pätee sääntö KIHLAsormuksesta, että se on 1-3kk nettopalkka. Vihkisormus voi sitten olla kalliimpikin, kun puhutaan kuitenkin loppuelämän sitoumuksesta.
oikeammin.
Korukauppiaiden markkinointikoneisto on luonut "säännön" että kihlasormuksen hinta tulisi olla 1-3kk nettopalkan verran.
Vierailija kirjoitti:
Vaimon vikhisormus maksoi aikoinaan 2000 markkaa, eli 336€. Mielummin laitoimme rahat häämatkaan kuin sormukseen. Eikä keskiluokka Yhdysvalloissakaan sormuksiin kymmeniätuhansia pistä, vaikka usein niin väitetäänkin.
Eikä trailer-parkin asukkaat myöskään. Sehän on ihan naisesta kiinni millaisen köyhimyksen kelpuuttaa pimppaansa kaivelemaan. Fiksu ei lähde siihen hommaan halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikeammin.
Korukauppiaiden markkinointikoneisto on luonut "säännön" että kihlasormuksen hinta tulisi olla 1-3kk nettopalkan verran.
Naisen arvokas ulosanti on myös turvallisuustekijä, joka auttaa häntä nousemaan sosiaalisessa hierarkiassa.
Naisen on parempi olla sinkku, kuin sellaisen miehen vaimo, joka ei sijoita tähän, vaan ainoastaan käyttää tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi ikinä huolinut miestä, joka tuhlaa noin paljon rahaa yhteen sormukseen.
Ai yhden kuukauden palkan sinuun sijoittaminen on mielestäsi "tuhlaamista"? Huhheijaa millaista harakkaa tämä maa päällään kantaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai yhden kuukauden palkan sinuun sijoittaminen on mielestäsi "tuhlaamista"? Huhheijaa millaista harakkaa tämä maa päällään kantaakin.
Kommentoin tekstiä, jossa puhuttiin kolmen kuukauden nettopalkasta. Sen käyttäminen sormukseen on minusta älytöntä tuhlausta. Voi jo ennustaa, että ko. miehellä tuskin pysyy raha muutenkaan hyppysissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kovin kallista hankkia, ero tulee kuitenkin.
Ollaan oltu yhdessä jo kauan. Lapsiakin on kaksi. En usko, että ihan heti ollaan eroamassa.
Ap
No pitää miettiä onko se sormus tärkein vai mikä on tärkein. Ei minun vanhemmat pitäneet niitä sormuksia, vaikka oli olemassa
Yhden kuukauden nettopalkka riittää vihkisormukseen. Kihlat erikseen.