Mikä mua vaivaa? 32-vuotiaana pelottaa kuolema
Yhtäkkinen fiilis, että elämä onkin niin että se on sellainen juttu että tässä ei eletäkkään ikuisuuksia.
Jonkinlainen herätys?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Jeesus kolkuttaa :si ovelle.
Mitäs teet? Rukoiletko häntä elämääsi vai et?
Toista kutsua ei välttämättä tule.
Olen itsekin miettinyt tuota. Joissain piireissä puhutaan kovasti etsikkoajoista. Toisaalta Jumala myös kuulee anavaa ja ovi avataan.
Aloittaja, ymmärrän sinua hyvin. Olen 35v ja olen pelännyt kuolemaa ja sairastumista lapsesta asti. Joskus jonain kauniina ja iloisena päivänä, kun olen hyvävointinen ja hyväntuulinen, päähäni tulee yhtäkkiä ajatus, että jonain päivänä olen kuollut. Se pysäyttää ja ahdistaa joka kerta. En tiedä miten kuolemanpelosta ja hypokondriasta pääsisi eroon, luulenpa, ettei mitenkään. Niiden kanssa on opittava jotenkuten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama oletko mies tai nainen: mene ja harrasta, elä, ole kaikissa muissa deittisovelluksissa paitsi Tinderissä.
Elämä ei ole suorittamista, se on kokemista. 😎
Ja joskus vain leipomista. 🕺
Deittisovelluksissa olo ei ole kaikille elämistä. Sehän on karmeeta kidutusta. sivusta vaan
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pelännyt kuolemaa ja mietin sitä kohtuullisen paljon. Lähipiirissäni on ollut paljon kuolemaa ja olen sairastanut syövän. Olen 35-v. Mutta olen onnellinen ja kiitollinen, elämäni on parempaa kuin olisin koskaan voinut toivoa ja siksi kuolema pelottaakin. Eli ei se välttämättä kerro masennuksesta.
Toivon paljon terveyttä ja pitkää ikää sinulle!
T. Toinen kolmevitonen
Älä suotta mieti liikaa itse kuolemaa. Siihan ainoat vastaukset ovat Raamatussa. Keskity siihen mitä haluat elämässäsi tehdä.
Pitää hävittää todisteet ennen kuin lähden.
Joku noitajoukko tai uskontolahko vainoaa syyttämällä. Siitä se johtuu. Hävitä woodoonuket ja pidä kiinni sukusi uskosta jos olet normi kristitty. Älä anna mitään vasan pidä huoli omasta perheestä.
Kuolema tulee äkkinäisesti tai hitaasti. Se on silti väistämätön. Hyvillä elämäntavoilla voimme välttää vältettäviä karikoita. Pessimismillä joudutaan kohti karikoita. Optimismi johdattaa kohti selviä ja pitkäikäisempiä vesiä - jos äkkinäinen aalto ei syö!
Kyllä, herätystä ja kasvua. Keskittykää siihen elämään ja oppikaa arvostamaan sitä. Elämä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuolema tulee äkkinäisesti tai hitaasti. Se on silti väistämätön. Hyvillä elämäntavoilla voimme välttää vältettäviä karikoita. Pessimismillä joudutaan kohti karikoita. Optimismi johdattaa kohti selviä ja pitkäikäisempiä vesiä - jos äkkinäinen aalto ei syö!
Olemme siis kaikki lokinpoikasia Jumalan valtameressä lopulta.
Älä kuuntele mitään kuolemalla kuole juttuja. Kristitty ei kuolemalla kuole kun Jeesus sovitti kristityt.
Vierailija kirjoitti:
Pitää hävittää todisteet ennen kuin lähden.
Olen tehnyt kuolinsiivousta jo ennalta ja jatkan todisteiden hävittämistä itsestäni loppuelämäni.
Pelkäät ihan turhaan. Voit kuolla milloin vaan mutta itsehän et sitä sitten edes tiedä. Et edes tiedä kuolevasi kun jo olet kuollut, joten pelkäät ihan turhaan. Todennäköisyys että kuolet on kuitenkin ihan älyttömän pieni. Elät melko varmasti vielä 30-50 vuotta. Sitten kun olet haudannut vanhempasi, se kuolemanpelko helpottaa. Alkaa ajatella että se nyt vaan tapahtuu kaikille. Ei voi mitään.