Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu turtunut ihan sen takia kun suurin osa ihmisistä on totaalisen tyhmiä?

Vierailija
02.05.2025 |

Vai olenko ainoa?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia vuosia tätä palstaa ja Hesarin mielipiteitä seurattuani olen todennut, ihmiset ovat tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat.

Koko ikäni olen uskonut, että suoran demokratian kautta päästäisiin parempaan lopputulokseen kuin edustuksellisen demokratian avulla mutta seurattuani aktiivisesti millaisia lyhytmuistisia kanoja maamme kansalaiset ovat, totean se mikä onnistuu Sveitsissä ei tule koskaan onnistumaan omassa maassamme ja paras hallintomuoto maassamme olisi diktatuuri.

Huomasin jo aika kauan sitten että ns. tavikset ovat hyvin usein luulojensa vankeja ja toimivat sen mukaan. Niille ei voi antaa valtaa kun ovat vielä huonommin asioista perillä kuin päättäjät joista niistäkin suurin osa painaa nappia sen mukaan mitä puoluejohto käskee. 

Diktatuuri on kuitenkin huonompi kuin demokratia. Eikä nyt ole edes demokratia vaan plutokratia. Ek teki hallitusohjelman ja ainoat asiantuntijat mitä hallitus kuuntelee ovat ek porukkaa. 

Vierailija
42/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys ei itseäni niinkään ärsytä. Enemmän ärsyttää ihmisten ilkeys ja pahantahtoisuus.

Minua ärsyttää tyhmyys, koska tyhmät yksilöt mahdollistavat häikäilemättömien ja suorastaan pahojen yksilöiden pääsyn valtaan. Ilman tätä valtaisaa tyhmyreiden massaa ne harvat pahat eivät pääsisi niskan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetustyö sai minutkin kyynistymään. On järkyttävää nähdä millaiselle perustuksille tämän maan tulevaisuus rakentuu. Valtava määrä porukkaa, josta ei tule olemaan mitään muuta kuin kuluja kulujen perään. Näihin satsataan kaikki resurssit jo nyt, mutta ei mikään raha muuta p a s kaa kullaksi. 

Vierailija
44/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys ei itseäni niinkään ärsytä. Enemmän ärsyttää ihmisten ilkeys ja pahantahtoisuus.

Aikamoisia sadisteja moni, kun silmä välttää.

Älykäs on helposti sadisti mutta viisas ei ole.

Vierailija
45/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetustyö sai minutkin kyynistymään. On järkyttävää nähdä millaiselle perustuksille tämän maan tulevaisuus rakentuu. Valtava määrä porukkaa, josta ei tule olemaan mitään muuta kuin kuluja kulujen perään. Näihin satsataan kaikki resurssit jo nyt, mutta ei mikään raha muuta p a s kaa kullaksi. 

Näkyy täältäkin nämä tyypit. Ehkä ainoa tapa saada (kuviteltu) kontakti heille?

Vierailija
46/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen enemmän kyyninen kuin turtunut. Kyyninen siksi, että kaikki saavat äänestää tiedoista ja ymmärryksestä riippumatta. Yläkoulun opettajana näen läpileikkauksen koko ikäluokasta ja heidän vanhemmistaan. Pulmana on se, että niin moni on täysin pihalla kaikesta. Perustiedot ja ymmärrys ovat todella puutteelliset ja siihen päälle vielä kuvitellaan, että kaikki näkökulmat ovat samanarvoisia (esim. omat mutu vs. tieteellinen tieto). 

Tieteellisessäkin tiedossa on omat puutteensa ja vaikuttimensa. 

Siksi tieteen metodien ja tulosten ominaisuuksien ymmärtäminen on tärkeää. Tuo mainitsemasi rajallisuus ei silti tarkoita, että "mutu" olisi vertailukelpoista tieteellisen tiedon kanssa. 

Vierailija
47/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tyhmyys, koska tyhmät yksilöt mahdollistavat häikäilemättömien ja suorastaan pahojen yksilöiden pääsyn valtaan. Ilman tätä valtaisaa tyhmyreiden massaa ne harvat pahat eivät pääsisi niskan päälle.

Koulutushan ei ikävä kyllä vielä riitä välttämään huonoja äänestysvalintoja. Ja erikseen vielä se ketkä tuonne hinkuvat valtaan. Keskinkertaisuudet ja pyrkyrit. Laumahakuiset sopulit. Tämä on itsessään iso rakenteellinen laho. Marginaaliin työnnetään kaikki mikä vähänkään potkii typeryyden pakottavaa hegemoniaa vastaan. Leimataan jollain ilkeällä määreellä jotta häntä tai heitä ei vain kuunneltaisi, nähtäisi, seurattaisi.

Vierailija
48/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia vuosia tätä palstaa ja Hesarin mielipiteitä seurattuani olen todennut, ihmiset ovat tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat.

Koko ikäni olen uskonut, että suoran demokratian kautta päästäisiin parempaan lopputulokseen kuin edustuksellisen demokratian avulla mutta seurattuani aktiivisesti millaisia lyhytmuistisia kanoja maamme kansalaiset ovat, totean se mikä onnistuu Sveitsissä ei tule koskaan onnistumaan omassa maassamme ja paras hallintomuoto maassamme olisi diktatuuri.

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter." - Winston Churchill

Vierailija
49/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näitä on tällä hetkellä ministeriaitio piukassa. 

Vierailija
50/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutushan ei ikävä kyllä vielä riitä välttämään huonoja äänestysvalintoja. Ja erikseen vielä se ketkä tuonne hinkuvat valtaan. Keskinkertaisuudet ja pyrkyrit. Laumahakuiset sopulit. Tämä on itsessään iso rakenteellinen laho. Marginaaliin työnnetään kaikki mikä vähänkään potkii typeryyden pakottavaa hegemoniaa vastaan. Leimataan jollain ilkeällä määreellä jotta häntä tai heitä ei vain kuunneltaisi, nähtäisi, seurattaisi.

Hyvin sanottu, olen samaa mieltä. Ne vallanhaluiset tietenkin syöttävät tyhmille runsaasti propagandaa, joka voi olla esimerkiksi koulutuksen tai viihteen muodossa. 

-edellinen

Vierailija
51/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole turtunut, sehän on parasta viihdettä elämässä. Vasta kävin työkkärin keskustelussa ja koko tunnin sai purra hammasta ettei nauraisi, niin typerää puhetta sai kuunnella. Kaksi idioottia toisti päivänselviä asioita, joista myös totesin nyökytellen "tämä on täysin selvää ollut aina". Yritin nopeuttaa prosessia kysymällä oikeita merkityksellisiä asioita jotka olin miettinyt etukäteen mutta ei, he halusivat puolet ajasta hokea päivänselviä asioita. Oikein saarnasivat kun eivät ymmärtäneet selkeitä kysymyksiäni. Sanoin pariinkin kertaan että muotoilen kysymykseni uudelleen jotta ymmärrätte ehkä paremmin. No eivät ymmärtäneet. Eivät raukat edes tajunneet että äänitin koko keskustelun ja kuuntelin sen moneen kertaan jälkeenpäin. Omat keskustelut saa äänittää omaan käyttöön kunhan ei julkaise ilman lupaa. Siinä vaiheessa kun toinen sanoi lähtöä tehdessäni että saa ottaa SELKOKIELISIÄ lappuja pöydältä, en voinut enää naurua pidättää 😂. Hän olisi voinut itse lukea jotta ymmärtäisi mistä puhuu.  Saan tästä iloa pitkäksi aikaa. Kaikenlaisia "asiantuntijoita" , ja näille veronmaksajat joutuu maksamaan tuhansia euroja joka kuukausi palkkaa. Ei luoja! 

Vierailija
52/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tyhmyyttä, mutta ihmisten välinpitämättömyys ärsyttää. Se ettei kunnioiteta aikatauluja, sääntöjä jne. on mennyt nykyisin jo ihan överiksi.

Vierailija
53/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tyhmyys ei ole minua vielä turruttanut. Ajoittain se ärsyttää. Varsinkin se vaihe kun yrittää saada ihmistä ymmärtämään. 

Vierailija
54/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulmana ei ole se, että joku ajattelee asioista täysin eri tavalla kuin minä. Se mahdollisuus on juuri avoimen, demokraattisen yhteiskunnan ytimessä. Enemmän häiritsee se, millä perusteilla (tai lähinnä perusteiden puutteella tai todella heikolla päättelyllä) ihmiset ovat päätyneet näkökulmaansa. Siihen päälle tulee joillain vielä se, että muita näkökulmia kuin se oma ei haluta kuunnella tai sallia. 

Vierailija
55/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valitettavasti on

eräs helppo jakaja asiassa on se miten suuri osa ihmisistä uskoo että maailman rikas rahastava eliitti eli rikkaat suvut maailmalla, WEF eliitti / EU eliitti yms. ajavat nimenomaan heidän etujaan... käsittämätöntä tyhmyyttä

Nämä rikkaasta eliitistä puhuvat ovat ihmeellisiä maailmasta vieraantuneita ihmisiä. Nettipalstoilla minäkin kuuluisin tuohon rikkaaseen eliittiin, jota pitäisi jotenkin rankaista siihen kuulumisesta.

Todellisuudessa en tunne henkilökohtaisesti yhtäkään vaikutusvaltaista ihmistä. Ja elän vaatimatonta elämää, koska muuhun ei ole varaa. Olen alle keskituloinen.

Mutta ihmisten vääristyneet mielikuvat tekevät minusta jotain mystistä eliittiä.

Miten voisit kuulua, jos et edes tunne yhtään vaikutusvaltaista ihmistä? Ymmärrätkö edes ket

Vaikka vääntelet asiaa muuksi, niin kyllä tällä palstalla minua ja kaltaisiani haukutaan eliitiksi. Itse toki tiedän, etten sellaista ole. Mutta elämässäni on mukana sellaisia elementtejä, jotka johtavat tietyn tyyppisten ihmisten käsityksen harhaan. Ja siitä seuraa eliitiksi haukkumista. Ja se on nimenomaan haukku, ei millään hyvällä sanottu.

Kyse ei ole minun harhastani, vaan noiden sanojien harhasta. Minun tehtäväksen jää hyväksyä se, että heillä ei oman ymmärryskykynsä puitteissa ole mahdollisuuksia hahmottaa asioita realistisesti.

Vierailija
56/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ovat ilkeät ja pahantahtoiset tyhmät. 

Vierailija
57/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ap ehkä enemmän itsereflektiokyvyn puutetta ja kaikenlaista tunne-elämän epätasapainoisuutta? Näitähän valitettavasti riittää. Nuo on semmoisia että saavat kyllä tonnin seteli - ilmeen esiin aika nopeasti. Tietysti jos päälle on vielä täysin sivistymätön tietojenkin osalta, niin on siinä melkoinen paketti! :D 

Vierailija
58/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tänä keskustelu ihan ajatuksella läpi ja Kysykää, onko tuollainen viisaan ihmisen puhetta? Tämä ei näin ulkopuolisin silmin kyllä kuulosta sille. Rajoittunutta näkökantaa ja itsensä korostamista. Niin minä tätä luen, mutta kai se on viisaan ihmisen merkki? No minä en väitäkään olevani erityisen viisas. Sen vain olen oppinut, että kaikilta voi oppia jotain... Aivan kaikilta. 

Vierailija
59/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa tänä keskustelu ihan ajatuksella läpi ja Kysykää, onko tuollainen viisaan ihmisen puhetta? Tämä ei näin ulkopuolisin silmin kyllä kuulosta sille. Rajoittunutta näkökantaa ja itsensä korostamista. Niin minä tätä luen, mutta kai se on viisaan ihmisen merkki? No minä en väitäkään olevani erityisen viisas. Sen vain olen oppinut, että kaikilta voi oppia jotain... Aivan kaikilta. 

Etenkin sen voi oppia että hyvinkin pienellä älykkyysosamäärällä voi edetä asiantuntijatehtäviin ja olla työssään kymmeniäkin vuosia. 

Vierailija
60/62 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo on sietää tyhmiä ihmisiä, kun vaan muistelee omia hölmöilyjään ja virheitään.

Jos joku on oikeasti sitä mieltä, ettei koskaan ole mitään hölmöä tehnyt, niin siinä se vasta idiootti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän