Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-kaupat, ennakkokysely jos oli huijaus

Vierailija
02.05.2025 |

Myin muutaman satasen tuotteen Torissa. Ostaja haki tuotteen, maksusta ei sovittu etukäteen kun oletin että tuo käteisenä kun ei erikseen kysynyt. Hän ehdotti tilisiirtoa ja hänellä oli eri pankki kuin minulla. Katsoin kuitin, näin että maksajan nimi oli sama kuin Torin käyttäjätunnus.

Ostaja on Torissa tunnistettu käyttäjä, käyttäjätunnus muotoa etunimi-sukunimi. Otin kuvan vielä ikkunasta jossa näkyy heidän auto rekkareineen sekä yksi mukana ollut henkilö. Ostaja vaikutti luotettavalta, mutta mistäpä näistä tietää. Sisälle tuli hänen mukanaan kaksi muutakin henkilöä kantamaan tuotetta. Ostaja meni vähän vaikeaksi kun kysyin onko hänellä mobilepayta tai toisessa pankissa tiliä, koska haluan luonnollisesti olla varma että maksu tulee perille. Paypal hänellä olisi ollut, mutta minulla taasen ei. Jos raha ei maanantaina ilmesty tililleni, onkohan minulla tarvittavat tiedot rikosilmoituksen tekoon?

Satoja kirppiskauppoja olen tehnyt ja nyt tuli ensimmäistä kertaa vastaan ettei minulla ole todistetta maksusta, oven sulkeuduttua aloin tuntemaan itseni tyhmäksi. Varsinaisesti mikään ei herättänyt epäilyksiä, olivat nuoria ja ihan normaalin oloisia, kaikki tulivat naamansa näyttämään ja autosta on kuva. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme