Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia lähestymiskiellosta?

Vierailija
02.05.2025 |

Näyttää siltä että joudun hakemaan lähestymiskieltoa eräälle tyypille. Kertokaa kokemuksianne. Oletettavasti prosessi etenee sujuvasti mutta tehoaako se sitten?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä naurettava kuin Suomen lainsäädäntö. Sain itse sakot kun lähestymiskiellossa oleva henkilö lähestyi minua bussipysäkillä, ja poliisit sattuivat siihen papereita tarkastamaan. Minä olin kuulemma rikkonut lähestymiskieltoa, koska olin tekemisissä ko.henkilön kanssa. En olisi halunnut olla.

Vierailija
2/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava asia. Ei estä mitään. Poliisit kenties tulevat vähän nopeampaa jos soitat että tyyppi on siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ennemmin toosaa jollekin muskelimakelle ja käske häntä pitämään ahdistelijallesi isällinen keskustelu. Toimii paljon paremmin.

T. Kokemusta on

Vierailija
4/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ennemmin toosaa jollekin muskelimakelle ja käske häntä pitämään ahdistelijallesi isällinen keskustelu. Toimii paljon paremmin.

T. Kokemusta on

Tekijä siis itse kysyy kokemuksia, ei kannattaisi näin hyviä neuvoja netissä kysyä, sivusta

Vierailija
5/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä tyypistä kenelle haet lähestymiskieltoa. Hän joko noudattaa sitä tai sitten ei. Muista, ettet saa myöskään itse olla tämän henkilön kanssa tekemisissä aktiivisesti. Esimerkiksi jos näet hänet jossain baarijonossa, et saa itse mennä tuohon jonoon tai jos vahingossa tulet samaan paikkaan, et voi jäädä sinne.

Vierailija
6/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Kokemusta on

Yleensä lähestymiskiellon kohde on se muskelimake, joka on tuhonnut aivonsa jollain...

Vierailija
7/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä naurettava kuin Suomen lainsäädäntö. Sain itse sakot kun lähestymiskiellossa oleva henkilö lähestyi minua bussipysäkillä, ja poliisit sattuivat siihen papereita tarkastamaan. Minä olin kuulemma rikkonut lähestymiskieltoa, koska olin tekemisissä ko.henkilön kanssa. En olisi halunnut olla.

Eikö sinua ohjeistettu siihen?

Vierailija
8/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kokemusta on

Yleensä lähestymiskiellon kohde on se muskelimake, joka on tuhonnut aivonsa jollain...

Mun kohdalla voi sanoa että ne ei ole muskelimakeja kenelle tarvis ne kiellot, vaan sairaaloisen ylipainoisia nettitrolleja

Vierailija
9/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, tämä Suomen naurettava lainsäädäntö on määrännyt sinut jostain syystä jotakuta vastaan lähestymiskieltoon. Näinkö se oli?

Vierailija
10/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kokemusta on

Mun kohdalla voi sanoa että ne ei ole muskelimakeja kenelle tarvis ne kiellot, vaan sairaaloisen ylipainoisia nettitrolleja

No tuo voi olla hankalampi tilanne saada lähestymiskielto.

Vierailija
11/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tehoton yksinään, stalkkerit nauraa sille. Mutta ehkä yhdistelmänä nykyisen vainoamispykälän kanssa voisi toimia. Myös jos häiriköinti on tosi vakavaa ja uhkaavaa, häirikölle voidaan laittaa jalkapanta.

Kannattaa tutkintapyyntö tehdä, poliisin tehtävä on arvioida, onko kyseessä rikos ja mikä rikosnimike voisi tulla kyseeseen.

Tietysti voi konsultoida omaa juristia, jos siihen on varaa. Voi myös soittaa maksuttomaan Rikosuhripäivystykseen, stalkkerit ovat heillekin takuuvarmasti tuttuja.

Kaikkein tärkeintä on koko ajan dokumentoida häirintä: joka ikinen yhteydenotto (myös proxyjen välityksellä tehdyt), päivämäärät, kellonajat, visuaaliset havainnot, kuvat!

Mutta ensi vaiheessa varmaan kannattaisi soittaa tuonne Rikosuhripäivystykseen. riku.fi

Vierailija
12/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tehoton yksinään, stalkkerit nauraa sille. Mutta ehkä yhdistelmänä nykyisen vainoamispykälän kanssa voisi toimia. Myös jos häiriköinti on tosi vakavaa ja uhkaavaa, häirikölle voidaan laittaa jalkapanta.

Kannattaa tutkintapyyntö tehdä, poliisin tehtävä on arvioida, onko kyseessä rikos ja mikä rikosnimike voisi tulla kyseeseen.

Tietysti voi konsultoida omaa juristia, jos siihen on varaa. Voi myös soittaa maksuttomaan Rikosuhripäivystykseen, stalkkerit ovat heillekin takuuvarmasti tuttuja.

Kaikkein tärkeintä on koko ajan dokumentoida häirintä: joka ikinen yhteydenotto (myös proxyjen välityksellä tehdyt), päivämäärät, kellonajat, visuaaliset havainnot, kuvat!

Mutta ensi vaiheessa varmaan kannattaisi soittaa tuonne Rikosuhripäivystykseen. riku.fi

Mistä tietää että proxyn kautta on joku tietty tyyppi?

Vierailija
13/14 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää että proxyn kautta on joku tietty tyyppi?

Ei arkijärjellä ajatellen ole uhrin asia sitä selvittää. Tärkeintä on just se dokumentointi, ihan jokaisesta yhteydenotosta, joka on häiritsevä ja jollain lailla liittyy stalkeriin. Voimia sinulle, inhottava prosessi. Oma kokemus on, ja sen mukaan stalkerit käyttävät aivan kaikki keinot, mitä ikinä keksivät. Tonkivat sun sukulaiset, kaikki kaverit ja käyttävät omia kontaktejaan häiriköimiseen. Yksi tapa vastustaa on olla avoin ja kertoa kaikille, että tällainen hullu ihminen perässäni on.

Se sairas ajattelutapa näillä tyypeillä menee niin, että sinä olet minun. Jahtaaminen on heistä hauskaa ja se voi jatkua vuosia.

Vierailija
14/14 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen kumppanisi exälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan