Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Työttömyyskorvaus evättiin, kukaan ei vain tunnu tietävän miten lopetetaan yritys, jota ei ole olemassa

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on aikansa elänyt eikä tunnista nykyajan mm. kevytyrittämistä. Koko homma pitäisi romuttaa ja rakentaa uudelleen toimivaksi. Ei voi olla taloudellisesti tehokasta makuuttaa työttömiä niin että he eivät saa tehdä mitään.

Tässä maassa tykätään kytätä ja lytätä ihmisiä. Ei ihme että masennus on meillä kansantauti.

Työkkäri nykyään ei toimi kenenkään muun eduksi kuin omien virkailijoidensa työllistämiseksi. Työtä nuo ei välitä, kukaan ei tuosta kyykytyksestä työllisty ja jopa aktivointi on ilmeisesti ironinen termi kun oikeasti työkkärin valvonta passivoi totaalisesti työttömän kun kaikki mahdollinen aktiivisuuden ja oma-aloitteisuuden rippeetkin on kielletty ja rangaistus tulee jos moisesta jää kiinni.

Vierailija
22/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat on ajat

Kaleva: Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"

Tieto kuolemasta ei kaikissa tapauksissa kulje virastosta toiseen. TE-toimisto patisti Jarkko Väisäsen edesmennyttä siskoa työnhakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä työtön saa tehdä on maata sohvalla, räkiä kattoon ja odottaa että saa kokoaikatöitä.

Ei saa tehdä mitään.

Ei missään nimessä opiskella. 

Ei saa auttaa vanhuksia tai on omaishoitaja. Ihme ettei lastenhoitokin ole kielletty.

Hyvä kun hengittää saa.

Ja sitten haukutaan työttömiä passiivisuudesta.

Vttu mitä mikkihiiri-menoa tää maa on

Eikä saa tehdä ilmaiseksi edes pieniä hommia/kerätä työkokemusta.

Vierailija
24/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä työtön saa tehdä on maata sohvalla, räkiä kattoon ja odottaa että saa kokoaikatöitä.

Ei saa tehdä mitään.

Ei saa auttaa vanhuksia tai on omaishoitaja. Ihme ettei lastenhoitokin ole kielletty.

Hyvä kun hengittää saa.

Myöskään vapaaehtoistyötä ei saa tehdä jos on työttömänä.

Vierailija
25/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovat on ajat

Kaleva: Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"

Tieto kuolemasta ei kaikissa tapauksissa kulje virastosta toiseen. TE-toimisto patisti Jarkko Väisäsen edesmennyttä siskoa työnhakuun.

Kuolleetkaan ei saa levätä rauhassa kun työkkäri on asialla.

Vierailija
26/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrot työkkärissä viljeleväsi maata, niin sinut tulkitaan yrittäjäksi. Miksi ihmeessä, jos yrittäjä on vasta sitten, kun saat satoa eli tässäkin sitä siis olisi yrittäjä vasta sitten, kun se peli on olemassa.

Tuossa jutussa on oikaistu aika monessa kohdassa. Olennaista on se, että henkilö teki ansiotyöhön verrattavaa toimintaa (eli kehitti peliä) työttömänä ollessaan ja koska ei ollut selkeää työnantajaa, hänet tulkittiin yrittäjäksi.

Edelleenkään työttömyysetuus ei ole kansalaispalkka!

Vierailija
27/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tehdä mitään.

Hyvä kun hengittää saa.

Mitään haittaahan työkokemuksesta ei olisi. Itsekin yrittänyt joskus selittää tätä työvoimaviranomaisille kun oikein tarjottiin palkatonta hommaa ja sen mukaan tuomia kontakteja ja mahdollisuuksia, mutta vastaus oli luokkaa "kyllähän työstä pitää palkkaa saada. Niin, ihan kuin ihmiset eivät etsisi palkkatöitäkin.

Vierailija
28/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on joskus ollut yrittäjä, on sitä aina. Itse lopetin yrityksen ja poistin itseni kaikista rekistereistä. Vein todisteet tästä kelaan. En saa työttömyyskorvausta tai mitään tukia, koska olen ollut yrittäjä. Olen ollut myös ansiotöissä, mutta sitä ei huomioida, koska olen ollut myös yrittäjä. Älkää koskaan ruvetko yrittäjiksi.

Mulla sama tarina.

Vierailija
29/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut mitään vaikeuksia lopettaa yritystä. Ehkä sitksi, että se oli olemassa.

Vierailija
30/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tehdä mitään.

Hyvä kun hengittää saa.

Työkokemusta kerätään vain työsuhteessa, joten oikeastiko olet sitä mieltä, että nimenomaan työttömälle kuuluu sekä työttömyysetuus että palkka? Kaikki siis ilmoittautumaan työttömiksi ja sen jälkeen saakin vähintään 545 e/kk palkanlisää sillä perusteella, että tässä vaan kerrytän työkokemusta toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa.

Vierailija
31/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi muutama vuosi sitten ja TE toimiston täti soitti sen jälkeen kun olin ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja kovasti kyseli: onko teillä yritystoimintaa, maatalous tai metsäyritystoimintaa jne ja kun sanoin että jos olisi jotain edellämainituista niin tuskinpa tässä juteltaisiin ... lopuksi täti totesi että haet varmaan työtä, johon sanoin että tarkoitus olisi löytää uusi työ ... onneksi sain töitä muutaman viikon päästä.

Vierailija
32/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ollut mitään vaikeuksia lopettaa yritystä. Ehkä sitksi, että se oli olemassa.

Tuossahan on idea! Jospa uhri perustaisi yrityksen ihan virallisesti, jotta sen voisi lopettaa?

Vierailija
33/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on aikansa elänyt eikä tunnista nykyajan mm. kevytyrittämistä. Koko homma pitäisi romuttaa ja rakentaa uudelleen toimivaksi. Ei voi olla taloudellisesti tehokasta makuuttaa työttömiä niin että he eivät saa tehdä mitään.

Tässä maassa tykätään kytätä ja lytätä ihmisiä. Ei ihme että masennus on meillä kansantauti.

Työkkäri nykyään ei toimi kenenkään muun eduksi kuin omien virkailijoidensa työllistämiseksi. Työtä nuo ei välitä, kukaan ei tuosta kyykytyksestä työllisty ja jopa aktivointi on ilmeisesti ironinen termi kun oikeasti työkkärin valvonta passivoi totaalisesti työttömän kun kaikki mahdollinen aktiivisuuden ja oma-aloitteisuuden rippeetkin on kielletty ja rangaistus tulee jos moisesta jää kiinni.

Jos nimi ei ole työnvälitystoimisto, niin miksi ne välittäisi töitä?

Vierailija
34/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa voit menestyä kahdella tavalla: saamalla kokoaikatyön tai perustamalla heti menestyvän yrityksen. Välimaastoja ei ummehtunut byrokratia, joka on peräisin menneiltä vuosikymmeniltä, tunne.

Joko systeemi saisi tuulettua ja vähän äkkiä, tai kynnelle kykenevien kannattaa alkaa muuttaa pois täältä jonnekin missä asiat on paremmin / modernimpia.

Vierailija
35/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän jätkä oli. Työkkärillä pitää hyväksyttää ihan kaikki mitä vapaaehtoistyötäkin aikoo tehdä tai opiskelu eikä mitään saa aloittaa omin päin.

Minä en saanut aloittaa opiskeluakaan päivääkään työttömyyskorvauksella ennen kuin tuli hyväksyvä päätös työkkäriltä.

Vierailija
36/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä yksi s**tanan maa ... eikö systeemien yksinkertaistaminen mitenkään ole mahdollista. Nyt on rakennettu massiivinen koneisto valvomaan ja paapomaan sekä laittamaan karensseja ... kuinka paljon tämä byrokratia maksaa vs siitä saatava säästö?

Suomalaisia paapomaan on massiivinen koneisto, sillä suomalaiset eivät kykene tekemään vähäisiäkään päätöksiä itse. Suomalainen ei osaa edes ruokaansa valita, jollei joku auktoriteetti kerro sille, mitä sen pitää syödä. Suomalaiselle voi antaa minkä hyvänsä lomakkeen, ja se täyttää sen kiltisti.

Vierailija
37/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tehdä mitään.

Hyvä kun hengittää saa.

Työkokemusta kerätään vain työsuhteessa, joten oikeastiko olet sitä mieltä, että nimenomaan työttömälle kuuluu sekä työttömyysetuus että palkka? Kaikki siis ilmoittautumaan työttömiksi ja sen jälkeen saakin vähintään 545 e/kk palkanlisää sillä perusteella, että tässä vaan kerrytän työkokemusta toistaiseksi v

Tuossahan puhuttiin nimenomaan työkokemuksen keräämisestä ilmaiseksi, ilman palkkaa. 

Vierailija
38/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovat on ajat

Niin? Tieto ei kulje samantien ja jos omaiset ei ymmärrä itse ilmoittaa, niin noin siinä käy. Saahan se vainaja esitäytetyn veroilmoituksenkin, jos sattuu kuolemaan sopivasti maalis-huhtikuussa eikä kukaan kauhistele, että miksi verottaja lähetti tämän Mirjalle, vaikka Mirja on kuollut.

Vierailija
39/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on joskus ollut yrittäjä, on sitä aina. Itse lopetin yrityksen ja poistin itseni kaikista rekistereistä. Vein todisteet tästä kelaan. En saa työttömyyskorvausta tai mitään tukia, koska olen ollut yrittäjä. Olen ollut myös ansiotöissä, mutta sitä ei huomioida, koska olen ollut myös yrittäjä. Älkää koskaan ruvetko yrittäjiksi.

Miltäköhän vuodelta tämä tieto on. Laitoin toiminimen hyllylle itse joskus 2010 tienoilla, ja sain työttömyyskorvauksen. Nykyään minulla on sivutoiminen toiminimi ja saan työttömyyskorvausta.

Jopa työttömän aktiivisuus-pilipalikirjauksiin kelpaa "oman työn markkinointi". 

Kohdellaanko oy-yrittäjiä eri tavalla kuin ammatinharjoittajia?

Tämän keissin kohdalla herää epäilys, ettei tyyppi kerro ihan kaikkea, ja tuo että kertoo julkisesti kehittävänsä sitä peliä saadakseen sen äkkiä julkaisuun viestisi että se on täyspäiväistä toimintaa. Onko viestinyt työkkärille jotakin saman kaltaista? Mene ja tiedä.

Vierailija
40/174 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suurin este talouskasvun edessä.

Sitten ihmetellään, kun kukaan ei innovoi eikä perusta yritystä.

No ehkä vaikka siksi, että siinä jää pahimmillaan vuosiksi kaiken tulon ulkopuolelle. Lisäksi, ei kaikki firmat voi välttämättä koskaan tuoda täyttä ansiota. Eikö kuitenkin olisi hyvä, että ne toisivat esim puolet? Olisi valtiollekin halvempi.

Nykysysteemi syrjäyttää, passivoi ja vie mielenterveyden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi