Yle: Työttömyyskorvaus evättiin, kukaan ei vain tunnu tietävän miten lopetetaan yritys, jota ei ole olemassa
Kommentit (174)
Aloittihan herra Sipilän hallitus norminpurkutalkoot...
Hänhän sanoo tuossa kehittävänsä sitä peliä ja julkaisevansa sen pian.
Olen siitä ihan samaa mieltä, ettei työttömältä voida odottaa 24/7 toimettomuutta. Ja moni harrastaa mieluummin ammattiaan tai sivutoimista ammattia, kuin jotain täysin tyhjänpäiväistä.
Näistä työkkärin lausunnoista taas tulee sellainen olo, että pitäisi elää naftaliinissa. Kun ei ole rahaa, niin ei voi harrastaa kuluttamista, niin sitten pitää harrastaa jotain tuottavaa -> ahaa sinä tuotat nyt jotakin ja olet yrittäjä!
Sitten ihmetellään miksi meillä ei ole enää talouskasvua. No ei niitä ole kun ei ole kasvuyrityksiä 😂
Kaikki TE-toimistot saisi lakkauttaa... Vai eikös ne jo siirtyneet kunnille. Jokohan tulisi jotain järkeä touhuun ja alettaisi tukemaan yrittämistä.
Täytyy tunnustaa, etten ole yllättynyt. Työvoimaviranomaisilta lienee liikaa odottaa mitään asiantuntemusta.
Pitäisikö "yrittäjän" mennä poliisin luo ja tunnustaa (tai tehdä rikosilmoitus) hakeneensa starttirahaa, vaikka on jo kehan mukaan yrittäjä. Eli että on yrittänyt petosta tai törkeää petosta saadakseen starttirahat, kun kerran ilmoittanut kehalle ettei ole yrittäjä vaikka kehan mukaan on sitä.
Ainoa mitä työtön saa tehdä on maata sohvalla, räkiä kattoon ja odottaa että saa kokoaikatöitä.
Ei saa tehdä mitään.
Ei missään nimessä opiskella.
Ei saa auttaa vanhuksia tai on omaishoitaja. Ihme ettei lastenhoitokin ole kielletty.
Hyvä kun hengittää saa.
Ja sitten haukutaan työttömiä passiivisuudesta.
Vttu mitä mikkihiiri-menoa tää maa on
Systeemi on aikansa elänyt eikä tunnista nykyajan mm. kevytyrittämistä. Koko homma pitäisi romuttaa ja rakentaa uudelleen toimivaksi. Ei voi olla taloudellisesti tehokasta makuuttaa työttömiä niin että he eivät saa tehdä mitään.
Tässä maassa tykätään kytätä ja lytätä ihmisiä. Ei ihme että masennus on meillä kansantauti.
Ohjeet yritysten lopettamiseen löytyy vaikkapa Suomi.fi sivuilta. Mikä tässä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet yritysten lopettamiseen löytyy vaikkapa Suomi.fi sivuilta. Mikä tässä on vaikeaa?
Miten lopettaa yritys JOTA EI OLE OLEMASSA
Vierailija kirjoitti:
Aloittihan herra Sipilän hallitus norminpurkutalkoot...
Ja rinne/mariini loi ensi töikseen kaikki normit takaisin ja kostoksi vielä 100 uuttakin entisten päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit lukenut artikkelin niin tietäisit että henkilöllä EI OLE y-tunnusta, työkkäri on vaan tulkinnut hänet yrittäjäksi.
Miten lopetat yrityksen jota ei ole?
Jos on joskus ollut yrittäjä, on sitä aina. Itse lopetin yrityksen ja poistin itseni kaikista rekistereistä. Vein todisteet tästä kelaan. En saa työttömyyskorvausta tai mitään tukia, koska olen ollut yrittäjä. Olen ollut myös ansiotöissä, mutta sitä ei huomioida, koska olen ollut myös yrittäjä. Älkää koskaan ruvetko yrittäjiksi.
Vierailija kirjoitti:
On tämä yksi s**tanan maa ... eikö systeemien yksinkertaistaminen mitenkään ole mahdollista. Nyt on rakennettu massiivinen koneisto valvomaan ja paapomaan sekä laittamaan karensseja ... kuinka paljon tämä byrokratia maksaa vs siitä saatava säästö?
Paljonkohan tämä huuhaa-systeemi oikein maksaa yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään miksi meillä ei ole enää talouskasvua. No ei niitä ole kun ei ole kasvuyrityksiä 😂
Kaikki TE-toimistot saisi lakkauttaa... Vai eikös ne jo siirtyneet kunnille. Jokohan tulisi jotain järkeä touhuun ja alettaisi tukemaan yrittämistä.
Ja se yhteisöveron laskukin kohdistuu enemmän ns vanhoihin yrityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen siitä ihan samaa mieltä, ettei työttömältä voida odottaa 24/7 toimettomuutta. Ja moni harrastaa mieluummin ammattiaan tai sivutoimista ammattia, kuin jotain täysin tyhjänpäiväistä.
Näistä työkkärin lausunnoista taas tulee sellainen olo, että pitäisi elää naftaliinissa. Kun ei ole rahaa, niin ei voi harrastaa kuluttamista, niin sitten pitää harrastaa jotain tuottavaa -> ahaa sinä tuotat nyt jotakin ja olet yrittäjä!
Onhan tuossa ollut nyt parikin kirjailijaa jotka on uhonneet jopa etukäteen lehdissä olevansa ideologisesti työttömiä ja kirjoittavansa kirjaa työttömyysaikana. Perittiinkö noiltakin tukiaiset takaisin ja iskettiin yrittäjyys päälle?
Ei tuo koodaus sen kummempaa ole kuin kirjankaan kirjoittaminen. Molemmissa taotaan näppäimistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä yksi s**tanan maa ... eikö systeemien yksinkertaistaminen mitenkään ole mahdollista. Nyt on rakennettu massiivinen koneisto valvomaan ja paapomaan sekä laittamaan karensseja ... kuinka paljon tämä byrokratia maksaa vs siitä saatava säästö?
Paljonkohan tämä huuhaa-systeemi oikein maksaa yhteiskunnalle.
Ihan hlvtisti mutta tässä kohtaa ilmeisesti veronmaksu innokkuus on hyvinkin kovaa. Vaikka mitään hyötyä tästä pellekerhosta ei ole kellekään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa ollut nyt parikin kirjailijaa jotka on uhonneet jopa etukäteen lehdissä olevansa ideologisesti työttömiä ja kirjoittavansa kirjaa työttömyysaikana. Perittiinkö noiltakin tukiaiset takaisin ja iskettiin yrittäjyys päälle?
Ei tuo koodaus sen kummempaa ole kuin kirjankaan kirjoittaminen. Molemmissa taotaan näppäimistöä.
Jos työkkäri saa tietää niin kyllä, tuet menee heti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on joskus ollut yrittäjä, on sitä aina. Itse lopetin yrityksen ja poistin itseni kaikista rekistereistä. Vein todisteet tästä kelaan. En saa työttömyyskorvausta tai mitään tukia, koska olen ollut yrittäjä. Olen ollut myös ansiotöissä, mutta sitä ei huomioida, koska olen ollut myös yrittäjä. Älkää koskaan ruvetko yrittäjiksi.
Työkkäri antaa lausunnon, onko estettä maksaa korvausta ja Kela toimii sen mukaan, eli he eivät itse tee päätöstä yrittäjyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 20 vuotta sitten toiminimi, jonka olen ohjeiden mukaan lopettanut. Olen yrittänyt pariin otteeseen saada sitä poistettua viranomaisten tiedoista mutta siellä se vain roikkuu itsepintaisesti, vaikka yhtään minkäänlaista toimintaa ei ole lopettamisen jälkeen ollut.