TS: Raisio korvaa Harry Potter -tapahtuman koska kaupunki ei hyväksy kirjailija J. K. Rowlingin arvomaailmaa
https://www.ts.fi/uutiset/6649898
Tapahtumaa muutetaan Raision kaupungin saaman palautteen sekä yhteiskunnallisen keskustelun vuoksi.
Raision kirjasto- ja kulttuuritoimen johtaja Aino Mykrä kertoo, ettei kaupunki hyväksy kirjailija J. K. Rowlingin arvomaailmaa. Kirjailija on lobannut Britannian tasa-arvolain linjausta, jonka mukaan sukupuolia on vain kaksi.
Kommentit (282)
Se on heidän oikeutensa.
Persuilta tietysti otsasuonet ratkeavat.
Oikeistolaiset ja konservatiivit ovat herkkiä valittamaan canceloinnista vaikka itse ovat pahimpia canceloijia.
Ihmisiltä puuttuu kriittinen ajattelu nykyään. Katsotaan asioita yhdestä perspektiivistä, ja se joka huutaa koviten saa suurimmat aplodit. Heikot lähtevät tähän kritiikittömästi mukaan. Pitää olla vahva, että uskaltaa sanoa kuten kuuluisassa lastensadussa: "keisarilla ei ole vaatteita".
Rowling on vahva. Ei ole oikein polkea tyttöjen ja naisten oikeuksia. Ja jos toimitaan väärin joitain kohtaan, ei se ole tasa-arvon edistämistä, vaan eriarvoisuuden lisäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautetta voidaan masinoida trollitileillä. Yhteiskunnallinen keskustelu on punavihervasemmistolaisen blokin saastuttamaa. Tietenkin rakastettu Harry Potter-tapahtuma vesitetään kahjojen tunteiden vuoksi.
Älä jaksa jauhaa tuota. Olen ehta vihervasuri ja silti sitä mieltä että sukupuolia on kaksi.
Itsestä yleistäminen toimii aina argumenttina.
Niinhän tuo persuKIN teki.
Persuus on oma gender ja sukupuolimoninaisuus ja sex, joten ole hiljaa ja kunnioita!
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaiset ja konservatiivit ovat herkkiä valittamaan canceloinnista vaikka itse ovat pahimpia canceloijia.
Woket ne höyryää konservatismista ja asettautuvat muka "fiksuiksi" auktoriteeteiksi vaikka ovat vain kapinallisia ja huomionhakuisia.
Vierailija kirjoitti:
Se on heidän oikeutensa.
Persuilta tietysti otsasuonet ratkeavat.
Tarkennatko vielä keiden oikeus?
Miten tälläiseen oikeuteen päädyttiin?
Vierailija kirjoitti:
Palautetta voidaan masinoida trollitileillä. Yhteiskunnallinen keskustelu on punavihervasemmistolaisen blokin saastuttamaa. Tietenkin rakastettu Harry Potter-tapahtuma vesitetään kahjojen tunteiden vuoksi.
Mitä nyt taas?? Olen punavihreävasemmistolainen ja sukupuolia on kaksi. On täysin typerää, vaikkakin monen mielestä kätevää, väittää ettei ole kuin kaksi ääripään mielipidettä olemassa, ja toisen mielipiteen omaava on äärioikeistoa, ja toisen äärivasemmistoa. Ikään kuin pitäisi vaihtaa puoluekantaa jokaisen kysymyksen kohdalla äärestä toiseen. Tämä on nykyajan ongelma, ja ne jotka eivät sitä ymmärrä ovat tyhmiä. Mutta tyhmyyshän sopii valtikantavoittelijoille👏
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee sananvapautta. Mitäs sananvapautta se sellainen on että kielletään sanoja? Kuten trumppi tekee
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiltä puuttuu kriittinen ajattelu nykyään. Katsotaan asioita yhdestä perspektiivistä, ja se joka huutaa koviten saa suurimmat aplodit. Heikot lähtevät tähän kritiikittömästi mukaan. Pitää olla vahva, että uskaltaa sanoa kuten kuuluisassa lastensadussa: "keisarilla ei ole vaatteita".
Rowling on vahva. Ei ole oikein polkea tyttöjen ja naisten oikeuksia. Ja jos toimitaan väärin joitain kohtaan, ei se ole tasa-arvon edistämistä, vaan eriarvoisuuden lisäämistä.
Pelottavan moni ei enää pohdi ja tutki itse mitään. Tästä myös moni taho palkitsee: tule meihin, päädet tästä vaivasta ja tilalle valmiit mielipiteet, joita sitten vaan alat toistelemaan.
Nämä surulliset hahmot kyllä erottaa sivustaseuraaja nopeasti mutta mihin kloinattujen zombilaumojen tuottaminen pyrkii? Kenen etuun?
Miltä Raision kaupunkia on suojeltava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee sananvapautta. Mitäs sananvapautta se sellainen on että kielletään sanoja? Kuten trumppi tekee
Ai sellaisia hokutermejä kuin sukupuolen moninaisuus, inklusiivisuus ja heteronormatiivisuus 😝
Moniko normiheteroaikuinen todella uskoo johonkin sukupuolen moninaisuuteen ja moniko myötäilee aktivisteja kohteliaisuudesta tai vihakampanjan pelosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sellaisia hokutermejä kuin sukupuolen moninaisuus, inklusiivisuus ja heteronormatiivisuus 😝
haluaa puhdistaa uuskommunistiset mielenmuokkaus-käsitetyökalut nurkistaan kuten äänestäjänsäkin.
Veikkaan että tuohon saa vankan tuen edelleen. Eikä ihmetytä.
Ja tämäkin tapahtuu perskokkareiden vahtivuorolla. Kiitos, Mestari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa sana. Vai meinaatko että sananvapaus toteutuu siinä että maimitsemasi sanat kielletään? Mikäs se analogia tuossa päätelmässäsi on?
Mihin tuota vaatteiden vaihtoa tarvitaan? Jos niin hyvin "tietävät" että naiseus ja mieheys ovat matkittavaa tietynlaista elehdintää, puhetyyliä ja käyttäytymistä niin tuonhan luulisi riittävän itsessään. Performoikoot niin että muut eivät koe matkimista pilkallisena apinointina. Tuossa olisi riita laitettu halki: luulisi tyydyttävintä että saavat "toteutua" mutteivat vedättää. Tuo vedätyspuoli on se mikä tuntuu kuitenkin hyvin tyydyttävältä.
Rakkaudesta toiseen sukupuoleenko?