Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TS: Raisio korvaa Harry Potter -tapahtuman koska kaupunki ei hyväksy kirjailija J. K. Rowlingin arvomaailmaa

Vierailija
02.05.2025 |

https://www.ts.fi/uutiset/6649898

Tapahtumaa muutetaan Raision kaupungin saaman palautteen sekä yhteiskunnallisen keskustelun vuoksi.

Raision kirjasto- ja kulttuuritoimen johtaja Aino Mykrä kertoo, ettei kaupunki hyväksy kirjailija J. K. Rowlingin arvomaailmaa. Kirjailija on lobannut Britannian tasa-arvolain linjausta, jonka mukaan sukupuolia on vain kaksi.

Kommentit (282)

Vierailija
201/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää ja olen shokissa.

Vierailija
202/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan miesten olla miehiä ja naisten naisia, eiks vaan?

Touko ja Sirpa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan limoituin suuttumuksesta!

Vierailija
204/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin antamassa palautetta Raision kaupungille. En voi hyväksyä tyttöjen ja naisten oikeuksien polkemista. On suorastaan törkeää, että kaupunki ilmoittaa, ettei tyttöjen ja naisten oikeuksien puolustaminen ole heidän arvojensa mukaista toimintaa. Mitä hittoa!?! Käykää tekin antamassa palautetta. 

Miten transihmisen vessassa käynti syrjii naisia??

Ei mitenkään.

Mutta koska aktivistit ajoivat läpi self-ID:n eli itsemäärittelyn, niin nyt kuka tahansa peniksellinen voi ilmoittaa olevansa nainen ja marssia naisten vessaan.

Oikea trans on käynyt läpi transhoidot ja menee kohdesukupuolesta, eikä aiheuta mitään reaktioita. Mutta täysin fyysisesti koskematon mies voi siis mennä luvallisesti naisten tiloihin, mikä on naisille hyvin ahdistavaa ja pelottavaa, koska monella on kokemusta ahdistelevista miehistä.

Eivät oikeat transihmiset aiheuta mitään negatiivista, ainoastaan nämä sudet lampaiden vaatteissa, jotka siis nyt pitäisi päästää naisten vessaan, pukuhuoneeseen, turvakoteihin, vankiloihin ja urheiluun.

En vastusta transihmisiä eli alkuperäisiä transseksuaaleja. Nämä itsemäärittelijät ovat tämän koko sopan keittäneet.

Vierailija
205/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan limoituin suuttumuksesta!

Sama täällä. Tulin niin vihaiseksi ja järkyttyneeksi, että oli pakko peukuttaa etu- ja takapyypyytä!

Vierailija
206/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedotteessa lukee selvällä suomen kielellä että tapahtumaa ei ole peruttu, mutta Potterit on vain otettu pois valokeilasta, koska Rowling suhtautuu avoimen vihamielisesti sukupuolivähemmistöjen itsemääräämisoikeuksiin. Vaikkei itsellään edes ole mitään tekemistä niiden kanssa, kun on pesunkestävä konservatiivinen heteronainen. Kirjojen maailma voi olla vaikka kuinka hieno ja antoisa, mutta ei ole eettisesti oikein, että rikas kirjailija naureskelee pilkallisesti toisten oikeuksille ja lobbaa isolla rahalla itselleen mieluista mustavalkoista politiikkaa, joka lisää vähemmistöjen kokemaa syrjintää ja turvattomuutta.

Miksi valehtelet?

Ei suhtaudu yhtään vihamielisesti kenenkään itsemääräämisoikeuteen. Miesten pääsy naisille varattuihin tiloihin ei kuulu itsemäärämisoikeuden piiriin eikä ole mikään ihmisoikeus.

Rowling on itse joutunut kokemaan lähisuhdeväkivaltaa, joten häntä koskee tasan saletisti se, että miehet yrittävät pakottaa naisten turvakodit päästämään itsensä sisään. Kenen syrjintä ja turvattomuus siinä itse asiassa lisääntyy?

Rowling ei naureskele pilkallisesti yhtään kenenkään oikeuksille, vaan puolustaa naisia.

Että minä inhoan valehtelijoita.

Vierailija
207/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuohtunut ja ehkä vähän kiihottunut kun olo kun tyrmistyin Harry Potterin vuoksi.

Et taida piltti ymmärtää mistä tässä on kyse. Ei se mitään, ehkä vielä joku päivä.

Vierailija
208/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke woke, trumputi trumputi, dei dei dei...

Vierailija
209/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palautetta voidaan masinoida trollitileillä. Yhteiskunnallinen keskustelu on punavihervasemmistolaisen blokin saastuttamaa. Tietenkin rakastettu Harry Potter-tapahtuma vesitetään kahjojen tunteiden vuoksi.

Älä jaksa jauhaa tuota. Olen ehta vihervasuri ja silti sitä mieltä että sukupuolia on kaksi. 

mutta tuskin ne mitään piilo persujakaan on :D se on mahdollista ettei niitä kiinnosta politiikka pätkääkään

Vierailija
210/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woke woke, trumputi trumputi, dei dei dei...

Rai rai rai...

Vierailija
211/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivatti, nahkatatti, se on ihan Matti!

Vierailija
212/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin antamassa palautetta Raision kaupungille. En voi hyväksyä tyttöjen ja naisten oikeuksien polkemista. On suorastaan törkeää, että kaupunki ilmoittaa, ettei tyttöjen ja naisten oikeuksien puolustaminen ole heidän arvojensa mukaista toimintaa. Mitä hittoa!?! Käykää tekin antamassa palautetta. 

Sitähän voi itse kukin miettiä kun yli satakiloinen karpaasi kranssitukkainen "lesbotransnainen" parransänkineen tulee samaa tilaan tyttölasten kanssa...

Onko testosteronia piikittävä parrakas transmies on parempi vaihtoehto?  Ja kuinka naisellinen ja nätti pitää naisen olla että pääsee naisten vessaan ilman syntymätodistusta?

Naiseus ei ole mikään naisellisuus- ja nätteyskilpailu, mummonikin on selkeästi nainen vaikka onkin vanha ja epänaisellinen. Suurimmaksi osaksi ihmisen sukupuolen tunnistaa nopealla vilkaisulla. Jos henkilöllä on penis, hän ei kuulu naisten vessaan.

Vierailija
213/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kynsisieni tarttua peukuttamisesta.

Vierailija
214/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipä tarvitse enää WOKE-Raisioonkaan mennä. Hyvä tietää. Ei muuta kuin sateenkaariliput salkoon vaan, jos haluatte profiloitua vihervasemmistolaiseksi, last season -kaupungiksi.

Tämä kysymys on ainakin itselleni auki että miten vapaata kaupunkien Pride-liputus on ollut tähän asti. Olisiko siitä rangaistu jostain/jotenkin jos olisivat kieltäytyneet tästä?

Tai onko heitä jotenkin rahallisesti tuettu siitä? Olisi tuolla tiedolla jotain merkitystä. Oudon salamyhkäistä tämä lippujen työntäminen mm kirjastoihin tarroina on. Merkitään "turvallisiksi tiloiksi"? Tämän ihmettelystä SINUA mulkoillaan. Kannattaisiko siitä silti valittaa?

Ihan kultinhaju tuossa progressiivilipussa löyhkää. Rakastan kirjastoa, siksikin tuntuu pahalta miten sekin on saatu kaapattua jonkin välineeksi. Ja ainoa sallittu reaktio on  välinpitämättömyys jos et ally-queer-progressiivi-euforiaan vajavaisuuttasi kykene?

Vierailija
215/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke woke, trumputi trumputi, dei dei dei... Katsokaa kaikki minulla on pillu! Pillu! Pillu!

Vierailija
216/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Suomessa jatkuva ongelma kun sekoitetaan sex ja gender. Britannia linjasi juu että on kaksi sukupuolta (=sex), gender on eri asia. 

Sex ja gender tarkoittivat alunperin ihan samaa asiaa. Gender-sana yleistyi 1900-luvun aikana, kun "sex" alkoi tarkoittaa myös, noh, seksiä (sexual intercourse), ja ihmisiä nolotti käyttää sitä sanaa sukupuolesta puhuessaan.

Ja sitten vasta 1900-luvun loppupuolella keksittiin, että sex ja gender olisivat eri asioita.

Vierailija
217/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hattivatti, nahkatatti, se on ihan Matti!

Hattivatti, nahkatatti kohta oksentaa...

Vierailija
218/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke woke, trumputi trumputi, dei dei dei... Katsokaa kaikki minulla on  k y r p ä! K y r p ä! K y r p ä!

Vierailija
219/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woke woke, trumputi trumputi, dei dei dei... Katsokaa kaikki minulla on pillu! Pillu! Pillu!

Tärkeä tieto Ja tärkeää jakaa kaikkien kanssa. Minäkin aina kerron tapaamilleni ihmisille, että minulla on pillu ja yritän näyttää sitä. Monet wokettajat sanovat etteivät halua nähdä.

Vierailija
220/282 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä tieto Ja tärkeää jakaa kaikkien kanssa. Minäkin aina kerron tapaamilleni ihmisille, että minulla on pillu ja yritän näyttää sitä. Monet wokettajat sanovat etteivät halua nähdä.

Nomaaliin kanssakäymiseen kuuluu tavallisesti pillun näyttäminen kun tapaa uusia ihmisiä.