Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauniin teinityttären äitinä olo on ihan hlvettiä

Vierailija
02.05.2025 |

Koko ajan täytyy olla huolissaan. Hän ei saa olla rauhassa edes silloin kun liikkuu jossain minun seurassani, saati silloin kun on yksin. 

Oma nuoruusaikani oli ahdistavaa samojen syiden takia, mutta tämä on jotain vielä pahempaa. 

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerää väittää, että ahdistelu johtuu vain vaatetuksesta ja "keimailusta". Olin itse ns. ruma teini, oli silmälasit, finniset kasvot ja muutenkin pulliaisen kasvonpiirteet. Olin myös hyvin ujo ja pukeuduin suuriin huppareihin ja farkkuihin, juurikin peittääkseni itseni ja että olisin huomaamaton. Siitä huolimatta etenkin itseä vanhemmat ukot tulivat ahdistelemaan, jos vaikka odotin bussia tai kävelin kaupungilla, keskellä päivää. Ja vaikka teini käyttäytyisi miten, se ei oikeuta siltikään pervoihin kommentteihin tai kosketteluun. 

Vierailija
162/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomimammat tykkää kun pallero kosii ensitapaamisella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin tarinassasi mättää. Me too jälkimainingeissa suomalaismiehet ovat erityisen, liiankin varovaisia lähestymisten kanssa. Puhutaanko tässä lähinnä muualta tulleista?

Joku katsoo perään niin puoli sukua ahdistuu?

No totta mooses tämä koskee melkein yksinomaan muualta tulleita!

Vierailija
164/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin enää näkee yhdenkään suomalaismiehen lähestyvän ketään naista millään tavalla mutta avaruusinsinöörit vie suoraan pusikkoon sanomatta sanaakaan.

Vierailija
165/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lainattua viestiä, mutta kommentoin hänelle, joka kertoi olleensa jo nuorena hyvin kaunis, mutta häntä ei koskaan häiritty seksuaalisesti. Hän kertoi, ettei koskaan keimaillut eikä pukeutunut paljastavasti.

Minäkään en pukeutunut koskaan paljastavasti enkä käyttäytynyt keimailevasti, puhuin normaalilla äänellä. Sain kyllä sellaista palautetta että olen kaunis. Koin muutaman kerran häirintää kun tulin yksin kotiin myöhään illalla. Lopetin kyllä sen myöhään liikkumisen hyvin nopeasti, koska yöelämä ei muutenkaan kiinnostanut yhtään. Istuin kotona ja opiskelin ja tapasin kavereita vain päivällä ja harrastuksissa. Häirintää ei enää ilmennyt kun en enää liikkunut sellaisissa paikoissa, joissa sitä oli muutaman kerran tapahtunut. Muuten ei omassa käytöksessäni ollut mitään sellaista, mikä olisi voinut lietsoa häirityksi tulemista, edes silloin kun minua sen muutaman kerran ahdisteltiin. 

Vierailija
166/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta pääsee taas katselemaan 15-vuotaita naisia uimaranalla. On ne niin kauniita ja viattomia, melkein tulee kyynel sedän silmäkulmaan.

M43

Pedari

Se on itse, joka toista haukkuu.

M43

Ei se ole haukkumasana vaan kuvaa seksuaalisuutta.

Vierailija
167/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka syytätte uhria keimailusta tms niin sietäisi hävetä. Tyttäreni joutuu pääkaupunkiseudulla lähes päivittäin ahdistelluksi vaikkei ota edes katsekontakia kenenkään kanssa (on autisti) eikä todellakaan keimaile vaan päinvastoin yrittää pysytellä etäällä kaikista ihmisistä.

Yrittävät vain auttaa tarjoamalla turvallista ja lämmintä syliä niin että nuori neito pääsisi ahdistuksestaan ja ihmispelostaan.

Vierailija
168/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka syytätte uhria keimailusta tms niin sietäisi hävetä. Tyttäreni joutuu pääkaupunkiseudulla lähes päivittäin ahdistelluksi vaikkei ota edes katsekontakia kenenkään kanssa (on autisti) eikä todellakaan keimaile vaan päinvastoin yrittää pysytellä etäällä kaikista ihmisistä.

Eli vaikuttaa petoeläimen silmissä saaliseläimeltä. ;) Toivottavasti tyttärestäsi kuitenkin löytyy tarpeen vaatiessa myös raivotar-moodi.

Vierailija
169/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös hyvin kaunis tytär, mutta en ole koskaan kokenut mitään tuollaista. Korkeintaan katsotaan ujon ihailevasti. Mistä nämä erot voi johtua?

No niin koulussa ehkä, jos luokalla on fiksuja poikia. Jos ei ole, niin omassa koululuokassa voi joutua kokemaan vuosikausia kaikenlaista kiusaamista ja häirintää. Hyvä kaveripiiri ja harrastusryhmä uskoakseni suojaa myös kiusaamiselta ja seksuaaliselta häirinnältä. Ja se ettei kulje bileissä ja ravintoloissa ja sieltä kotiin varsinkaan yksin yömyöhään. Pukeutumisen ja meikkaamisen vaikutuksesta en osaa sanoa, koska kyllä kaikenlaisia tyttöjä häiritään, jos ympärillä on poikia tai miehiä, jotka eivät osaa käyttäytyä.

Vierailija
170/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomimammat tykkää kun pallero kosii ensitapaamisella

ensiahdistelussa

Vierailija
171/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on kaunis teini? Laittautunut saadakseen huomiota? Vanhempana opiskelin naisvaltaisella alalla jossa oli paljon nuoria naisia eikä kukaan ollut viehättävämpi kuin naisystäväni tai eksäni niihin aikoihin. Jollain setämiehellä voi olla vain tarve tsempata, jostain luin että kauniita kehutaan vähemmän.

Ei kauniiden tarvitse laittautua. Ne vaan on kauniita vaikka säkissä ja viemärissä huuhdottuna. 

Vierailija
172/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri toisessa ketjussa ihmeteltiin, että miksi miehet ei lähesty. Sitten kun miehet lähestyvät, niin sekin on väärin.

Valittamiseen olisi tietenkin se ratkaisu, että naiset tekisivät aloitteet, mutta se kun tuntuu olevan niin vaikeaa heille.

Vierailija
173/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, omassa nuoruudessa vanhemmat soittivat taksin, jotta pääsin turvallisesti perille. Nyt se on ihan viimeinen asia, jonka uskaltaa tehdä oman tyttären kanssa.

Vierailija
174/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kovin kauaa kestä. Itse sain paljon huomiota 18-22 vuotiaana mutta nykyään tunnen olevani täysin näkymätön. Sekin tuntuu oudolta mutta toisaalta kukapa tykkäisi jos kadulla häirittäisiin. Kyllä se itseänikin silloin häiritsi hyvin paljon.

N28

Vierailija
175/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani eivät osanneet neuvoa minua näissä asioissa eikä rohkaista itseluottamustani. Onneksi minussa oli aimo annos sellaista tarvittaessa raivostuvaa puolta, vaikka muuten olin aika hiljainen. En olisi pärjännyt kaikenlaisissa haastavissa tilanteissa ilman luonnettani. Ainakaan aikuisista ei ollut mitään tukea. 

Vierailija
176/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna AP nuorelle taksirahaa niin pääsee kotiin 🤭

Vierailija
177/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri toisessa ketjussa ihmeteltiin, että miksi miehet ei lähesty. Sitten kun miehet lähestyvät, niin sekin on väärin.

Valittamiseen olisi tietenkin se ratkaisu, että naiset tekisivät aloitteet, mutta se kun tuntuu olevan niin vaikeaa heille.

Näilläkin palstoilla on aika ajoin keskustelua kun nainen ahdistuu jo siitä kun mies katsoo kohti. Suomessa ollaan aika säädyllisiä kun vertaa moneen maahan missä ulkomaisella naisella ei ole edes ihmisarvoa.

Vierailija
178/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi aika traumaattinen kokemus nuorena. Olin 19-vuotiaana autokoulussa. Teoriatunnilla oli joku ulkomaalainen, kurdimies, niin tunnon päätyttyä se lähti seuraamaan minua. Minä rupesin juoksemaan niin hän juoksi myös. Pääsin karkuun.

Mutta seuraavan teoriatunnin jälkeen sillä olikin polkupyörä! En päässytkään karkuun niin huusin ihan täysillä niin se säikähti ja pääsin karkuun. Ties mitä olisi tehnyt jos olisi saanut kiinni. En enää nähnyt sitä miestä, liekkö tehnyt jollekin toiselle jotain ja joutunut putkaan.. Siitä on nyt 20 vuotta..

Vierailija
179/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin tarinassasi mättää. Me too jälkimainingeissa suomalaismiehet ovat erityisen, liiankin varovaisia lähestymisten kanssa. Puhutaanko tässä lähinnä muualta tulleista?

Joku katsoo perään niin puoli sukua ahdistuu?

Ei ole kyse mistään perään katsomisesta vaan siitä, että tuppaudutaan seuraan milloin missäkin. Metrossa, kahvilassa, kuntosalilla, kerrostalon rappukäytävässä. Tyttäreltäni on kärtetty puhelinnumeroa jopa taloyhtiön roskakatoksessa, kun hän on ollut viemässä roskia. Ja nämä miehet eivät todellakaan usko, kun heille sanotaan ettei kiinnosta vaan jäävät suostuttelemaan ja maanittelemaan loputtomiin. Joskus tytär joutuu välttelemään kotiin menemistä, kun seuraam tuppautunut mies ei suostu lähtemään. Menee sitten vaikka ruokakauppaan, jotta pääsee miehestä eroon, kun ei halua näyttää missä asuu.

Vierailija
180/202 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös hyvin kaunis tytär, mutta en ole koskaan kokenut mitään tuollaista. Korkeintaan katsotaan ujon ihailevasti. Mistä nämä erot voi johtua

Tytär ei kerro sinulle kaikkea tai sitten asutte maalla, jossa yksinkertaisesti on vähemmän ihmisiä, jolloin tällaisia ahdistelijatolvanoitakin on vähemmän.