Kauniin teinityttären äitinä olo on ihan hlvettiä
Koko ajan täytyy olla huolissaan. Hän ei saa olla rauhassa edes silloin kun liikkuu jossain minun seurassani, saati silloin kun on yksin.
Oma nuoruusaikani oli ahdistavaa samojen syiden takia, mutta tämä on jotain vielä pahempaa.
Kommentit (202)
Onko nää seuraan tuppautujat edes teinipoikia? Vai jotain vanhempia...
Ei sillä että sekään olisi hyvä.
Surullisinta on jos se sekaantuu johonkin necduun tai arapiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei luonnollisia kauniita tyttöjä tuolla tavalla lähestytäkään.
Lähestytään, mutta ei yhtä paljon. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan rasittavaa olla komea mies tai kaunis nainen.
Jep. Teininä toki otti itsetunnon päälle olla arkisen näköinen seinäruusu, mutta nyt jälkeenpäin olen ihan tyytyväinen, että saatiin rauhassa olla tyttöporukalla ilman kaksilahkeisten huomiota niin yöelämässä kuin uimarannalla. Siinä sai rauhassa jättää lapsuusiän taakse sitä tahtia kuin huvitti.
Aikuisena sitten löydettiin kumppanit, jotka halusivat olla kanssamme luonteidemme vuoksi. Jäi varmasti monta ahdistavaa ja ikätasoomme sopimatonta asiaa kokematta ihan vain siksi että ulkonäköä ei ollut
Mielenkiintoista kuitenkin kuinka usein luen täällä (jo tässäkin ketjussa) monen itseään rumaksi tai tavalliseksi sanoneen naisen saaneen osakseen myös paljon ahdistelua teininä tai jälkeenpäin.
Onko kyse osittain tuurista että kuka joutuu ahdistelun kohteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei se tökeröä käytöstä oikeutakaan, niin kannattaa katsoa peiliin, jos hyvämuotoisena nuorena naisena pitää tiukkoja trikoita, tms. Jos itse esiintyy seksiä tihkuen, saa varmasti monenlaista huomiota.
Oletko tietoinen, että aika monessa urheiluseurassa ne edustusvaatteet ovat juuri noita tiukkoja trikoita tytöille ja naisille? Kun kasvaa tottumaan, että trikoot on urheilullinen vaate, luonnollisesti treenaat näissä tutuissa urheiluasuissa myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä lähestyjistä ei kuitenkaan tahdo pahaa. Niihin voi opetella suhtautumaan kevyemmin, jolloin ne voi jopa vaan kohentaa itsetuntoa ja piristää päivää. Itselläni oli aikanaan se, että ujona ahdistuin voimakkaasti miesten lähestymisistä, mutta äitini minua neuvoi, että ihmisiä ne vaan on, suurin osa varmaan ihan mukaviakin, että mitä jos kohtaisit ne vähän avoimemmin ja iloisemmin - silti, vaikka tekisit selväksi, ettet halua heidän kanssa mitään. Ja sehän helpotti elämää paljon, että opin torjumaan viehättävämmin, niin että kaikille jäi hyvä mieli tilanteesta.
Täälläpäin on kyllä sen verran erilaisista kulttuureista tulleita, että jo normaalilla katsekontaktilla ja sivistyneellä torjumisella voi saada stalkkerin peräänsä.
Juuri pari päivää sitten autopesulan työntekijä lähti tyttömme/asiakkaansa perään ja putkahti myöhemmin marke
Hyi helvetti. Mikä näitä elukoita oikein vaivaa??
Joskus voi olla kyse väärinkäsityksestä. Kerran nuorena miehenä kuljin Helsingin Kalliossa 90-luvun lopulla etsien erästä katua. (Kyseinen kaupunginosa oli siihen aikaan kuuluisa katuprostituutiosta.) Näin erään vanhan mummon. Ajattelin kysyä häneltä tietä ja sanoin: "Hei!" Hän kulki ohi katsomatta minuun.
Nykyään ollessani kaupungilla kävelyllä saatan yllättäen muuttaa mieltäni päämäärän suhteen ja tehdä U-käännöksen. Ohikulkeva nainen luulee, että lähden seuraamaan häntä, ja juoksee punaisia valoja päin pakoon. Tämä on tapahtunut jopa silloin, kun ohi kulkee useita ihmisiä. Miksi nainen olettaa, että olen kiinnostunut juuri hänestä?
Tällaisessa tilanteessa naisen kannattaa tylyllä äänellä kysyä: "Seuraatko minua?" Jos vastaus on "En", kannattaa kysyä: "Minne olet menossa?"
Pimeällä kulkiessani yritän välttää U-käännöksiä ja kävelen mieluummin korttelin ympäri. Isossa väkijoukossa keskellä kirkasta päivää en tällaista viitsi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Teininä toki otti itsetunnon päälle olla arkisen näköinen seinäruusu, mutta nyt jälkeenpäin olen ihan tyytyväinen, että saatiin rauhassa olla tyttöporukalla ilman kaksilahkeisten huomiota niin yöelämässä kuin uimarannalla. Siinä sai rauhassa jättää lapsuusiän taakse sitä tahtia kuin huvitti.
Aikuisena sitten löydettiin kumppanit, jotka halusivat olla kanssamme luonteidemme vuoksi. Jäi varmasti monta ahdistavaa ja ikätasoomme sopimatonta asiaa kokematta ihan vain siksi että ulkonäköä ei ollut
Mielenkiintoista kuitenkin kuinka usein luen täällä (jo tässäkin ketjussa) monen itseään rumaksi tai tavalliseksi sanoneen naisen saaneen osakseen myös paljon ahdistelua teininä tai jälkeenpäin.
Onko kyse osittain tu
Predaattorille eli saalistajalle tärkeää on hermostuttaa ja yrittää murtaa naisen tahto. Jos heti katsoo takaisin eli elukka tulee nähdyksi, se on kuin bensaa liekkeihin niille huomionkipeille sekundoille.
Jos intensiivinen tuijotus aiheuttaa naisessa epävarmuus/pelkoreaktion, hän on varmasti helpompi uhri kuin nainen joka ei vilkaisekaan vaan kulkee varmasti eteenpäin. Voi esim ajatella että tietää varmasti mihin on menossa, eikä pälyile sivuille. Esim aurinkolaseilla voin nyt kesällä suojautua.
Itsepuolustusharrastus on hyvä vaihtoehto, vaikkei sittenkään pystyisi heitellä seinään, se rauhoittaa hermostoa ettei mene paniikkiin. Kaikenlainen liikunta vahvistaa hermostoa.
Ulkonäöllä tai vaatetuksella ei ole niin suurta merkitystä kuin sillä, miten helposti alistettavalta uhri näyttää. Esim tosi vanhojakin raiskataan koska ovat helppo kohde. Opetelkaa tympeä ilme ja päättäkää ettei teitä saa kohdella huonosti. Kotona saa itkeä ja olla herkkä, mutta kun lähtee ulos, on nostettava suojausta. Jo kaukaa skannaa eteenpäin, mutta kun on kohdalla ei vilkaisekaan. Ettehän tuijota kakkaakaan.
Minä odotin joskus kaveria Kampin kauppakeskuksen edessä keskellä päivää, kun joku m*mu tuli siihen inttämään, että haluaa olla kaverini ja tutustua. Olen siis nainen ja tuo otus oli mies. Kun sanoin, että minulla on poikaystävä, enkä halua. nyt tutustua keneenkään, niin alkoi inttämään, että hänhän haluaa olla vain kaveri ja mitä minä oikein kuvittelen, ja miksen voi olla hänen facebook-kaverinsa tai antaa instagramtunnustani. Ei millään uskonut, että mi-nä en ha-lu-a. Olin koko ajan vastaillut tympeästi ja yrittänyt kääntyä poispäin, mennä kauemmas jne, mut tää vain liimautui seuraani. Alkoi suututtaa koko ajan enemmän ja enemmän, kun tuntematon ihminen tulee yhtäkkiä vaatimaan minulta tuollasia asioita. Huusin sitten lopulta oikein kunnolla f*ck off now, leave me alone!! Tästä lähtien, kun joku tulee sössöttämään englanniksi jotain, niin en sano mitään tai vastaan suomeksi jonkun vaikean lauseen, niin ne luovuttaa saman tien. Suosittelen tätä kaikille naisille. Älkää ikinä vastatako, jos joku tulee englanniksi puhumaan teille, jos näyttää sellaselta henkilöltä, ketä ette halua riesaksenne.
Mitä olemme ystävien kanssa aiheesta keskustelleet, ylivoimaisesti eniten ahdistelua on ollut 12-17-vuotiaana. Kauniita naisia kaikki, ja toki aikuisenakin on lähestytty mutta yleensä ihan asiallisesti (pl. baarissa humalaiset eivät aina).
Luulen, että tietyntyyppiset miehet vaan innostuvat siitä mitä nuoremman ja ujomman oloinen teini on kyseessä. Itse olin ainakin laiha perunapää teininä, en uskaltanut katsoa ketään silmiin ja muutenkin ujo, ja silti kyllä tuli aikuiset miehet usein selittämään ties mitä. Some vielä asia erikseen, jossa vasta lapsia saalistetaankin...
Tämän takia asumme maalla emmekä enää muuta Helsinki-Vantaa-Espoo alueelle. Tytärtäni on häiritty pääkaupunkiseudulla, mutta paljon vähemmän maaseudulla.
Ehkä olisi kannattanut sanoa suoraan että "ahdistelijat" eivät ole kantasuomalaisia. Jotenkin paistaa läpi tästäkin ketjusta että asuinalue, oli sitten Hki tai muu, ja sosioekonomiset tekijät vaikuttavat tähänkin asiaan. Ollaan räväköitä, käydään roskakatoksilla, joudutaan pakosta antamaan somen yhteystietoja, ei tämä kuulosta uskottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut äitiinsä ja on huikentelevaista sorttia?
Joku viisas on sanonut, olisikohan ollut joku filosofi, Platon, Sokrates, Spinotza, paavi tai Dalai lama: *Kyllä tyttö antaa, jos äitiinsä tulee ja jos tulee isäänsä, niin se suorastaan pyytää*. Eli kyllä ap:n kannattaa olla varuillaan ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse osittain tu
On ja siitä, missä liikkuu ja millaisessa seurassa. Huonoa tuuria voi olla myös.
Vierailija kirjoitti:
Minä odotin joskus kaveria Kampin kauppakeskuksen edessä keskellä päivää, kun joku m*mu tuli siihen inttämään, että haluaa olla kaverini ja tutustua. Olen siis nainen ja tuo otus oli mies. Kun sanoin, että minulla on poikaystävä, enkä halua. nyt tutustua keneenkään, niin alkoi inttämään, että hänhän haluaa olla vain kaveri ja mitä minä oikein kuvittelen, ja miksen voi olla hänen facebook-kaverinsa tai antaa instagramtunnustani. Ei millään uskonut, että mi-nä en ha-lu-a. Olin koko ajan vastaillut tympeästi ja yrittänyt kääntyä poispäin, mennä kauemmas jne, mut tää vain liimautui seuraani. Alkoi suututtaa koko ajan enemmän ja enemmän, kun tuntematon ihminen tulee yhtäkkiä vaatimaan minulta tuollasia asioita. Huusin sitten lopulta oikein kunnolla f*ck off now, leave me alone!! Tästä lähtien, kun joku tulee sössöttämään englanniksi jotain, niin en sano mitään tai vastaan suomeksi jonkun vaikean lauseen, niin ne luovuttaa saman tien. Su
Voin kuvitella. Jopa meidän äitiä alkoi Helsingissä joku tuollainen limalähmä yrittää vuosia sitten. Ja äiti kun on maalta eikä tottunut tuollaiseen, niin ei tajunnut mitään. Yritti olla ystävällinen, mutta oli liian naiivi. Ei kannata olla. Yöks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse osittain tu
Arkisen/tavallisen näköinen ja ruma ovat eri asioita. Tavallisen näköinen ei herätä huomiota, ruma herättää.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä lähestyjistä ei kuitenkaan tahdo pahaa. Niihin voi opetella suhtautumaan kevyemmin, jolloin ne voi jopa vaan kohentaa itsetuntoa ja piristää päivää. Itselläni oli aikanaan se, että ujona ahdistuin voimakkaasti miesten lähestymisistä, mutta äitini minua neuvoi, että ihmisiä ne vaan on, suurin osa varmaan ihan mukaviakin, että mitä jos kohtaisit ne vähän avoimemmin ja iloisemmin - silti, vaikka tekisit selväksi, ettet halua heidän kanssa mitään. Ja sehän helpotti elämää paljon, että opin torjumaan viehättävämmin, niin että kaikille jäi hyvä mieli tilanteesta.
Niinkin voi tapahtua, että kun alkaa katsomaan ohi, niin voi jatkaa matkaa ilman tuntemattomien häirintää.
Kauniiden ongelmia. Toisaalta kiva kuulla, että kauniita ahdistellaan kun olen tyytyväisempi siitä, että olen aina ollut enemmän tavallinen kuin kaunis. Mikä estää tytärtä pukeutumasta peittävämmin?
Vierailija kirjoitti:
Onko nää seuraan tuppautujat edes teinipoikia? Vai jotain vanhempia...
Ei sillä että sekään olisi hyvä.
Ma tulla Suomi alaikainen, vaikka hiusraja takaraivolla ja paperit hukassa niin ma puhua totta!
T: Hassan
Mieleen on jäänyt yksi nuoruuden kokemus. Olin kävelemässä kotiin opiskelun ja harrastusten jälkeen ehkä noin klo 22 illalla, selässä reppu ja kössimaila. Viereen hidasti taksi, josta mies - siis täysin kantasuomalainen - huusi auton ikkunasta, että lähetkö tyttö humppaamaan?
Koska oli jo pimeää, kyseinen mies ei nähnyt minusta mitään muuta kuin että olin yksin kävelevä nainen.
Älkää kantisäijät selittäkö, että te ette muka lähentelisi naisia asiattomasti. Minua ainakaan ei ole kukaan muu koskaan lähestynyt epäasiallisesti kuin kantasuomalainen itsestään liikoja luuleva humalainen - noh - en nyt sano sen eläimen nimeä, koska loukkaa kyseistä eläintä.