Enni meni väärään lentokeeseen
Syyttää nyt lentokentän työntekijää, vaikka itse käveli väärään koneeseen. Lensi vielä ihan eri maahankin. Sai vielä lentoyhtiöltä ilmaisen paluukyydin ym.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Tuon ei pitäisi olla mitenkään mahdollista. Lippu näytetään vielä koodinlukijaan lähtöportilla ja portti ei avaudu ellei koodia voi lukea ja silloin koneeseen ei pääse. Jos tuostakin huolimatta päästetään väärälle lennolle niin todella iso moka lentovirkailijalta.
Ei sitä lippua aina mihinkään korttinlukijaan näytetä. Usein ihan vain virkailija katsoo lipun.
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt JFK:n lentokentällä turvatarkastuksen ohi Helsingin koneeseen. Ilmeisesti jenkkejä ei kauheasti hetkauttanut pois lentävien koneiden turvallisuusuhat.
Olen huomannut euroopassa saman. Suomeen suuntautuvilla lennoilla saa pyöriä vapaasti eikä kukaan kysy papereita.
Kuvassakin kuulokkeet päässä.Nenä kiinni tiktokissa ja töötit pääsdä niin ei ymmärrä mitä reaalimaailma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastuun siitä että päätyy oikeaan paikkaan pitäisi ensisijaisesti olla jokaisella henkilöllä itsellään jollei ole kyse lapsesta tai henkilöstä jonka toimintakyky on alentunut.
Minun mielestäni lentoyhtiöllä on vastuu ettei koneeseen nouse ketään ylimääräistä. Tuohan on turvallisuusriski jos koneeseen pääsee kuka vaan, oli lippua tai ei.
Millä lailla se on turvallisuusriski kun kaikki lähtevien lentojen puolella olevat on läpäisseet turvatarkastuksen?
Ihmeellistä ettei tytön boarding passin osoittamalla paikalla istunut kukaan.
Kukaan ei oke kiinnittänyt huomiota tähän seikkaan.
Mutta ihmiset on. Kerran Meksikon paluulennolla eräs mies vaati mieheni paikkaa, koska oli istunut sillä menolennolla!!
Olen itse kämminyt nuorena aikuisena ensimmäisellä ulkomaanmatkallani aika pahasti. Jos siihen päälle vielä lentofirma olisi jotain kussut, olisi ollut kyllä aika korkeat stressilevelit.
Ihmeellistä ettei tytön boarding passin osoittamalla paikalla istunut kukaan. Kone on ollut yllättävän tyhjä.
Kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota tähän seikkaan.
Mutta ihmiset on. Kerran Meksikon paluulennolla eräs mies vaati mieheni paikkaa, koska oli istunut sillä menolennolla!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu, neuvokas ja paljon yksin matkustanut. Silti olen minäkin vääntänyt itkua jäätyäni jumiin välilaskumaan lentokentälle.
Jatkolennon kone hajosi ja virkailijat antoivat epämääräiset ohjeet korvaavalle lennolle pääsyyn, ja minä jäin lehdelle soittelemaan kun bisnesmiehet veti kyynärpäätaktiikalla ohi ja kone täyttyi.
Kilpailevan firman lentoemo näki minut yksin itkemässä kun oli poistumassa omasta työvuorostaan lentokenttähotelliin, ja auttoi vaatimaan majoitusvoycherit ja buukkaamaan seuraavalle päivälle jatkolennot. Hän saattoi minut hotelliin ja auttoi kirjautumaan sisään, aivan kuten Ennille oli jutussa tehty.
Anteeksi mutta et kyllä kovin neuvokkaalta vaikuta.
Juu itku pääsi ilman älypuhelinta autioituneella lentokentällä 35km lähimmästä iso
Se avuttomuuden esittely pillittämällä siellä turvattomalla lentokentällä varmasti onkin järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Kuvassakin kuulokkeet päässä.Nenä kiinni tiktokissa ja töötit pääsdä niin ei ymmärrä mitä reaalimaailma toimii.
Missä näkee kuvan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt JFK:n lentokentällä turvatarkastuksen ohi Helsingin koneeseen. Ilmeisesti jenkkejä ei kauheasti hetkauttanut pois lentävien koneiden turvallisuusuhat.
Olen huomannut euroopassa saman. Suomeen suuntautuvilla lennoilla saa pyöriä vapaasti eikä kukaan kysy papereita.
Lennän tosi paljon Euroopan sisällä, eikä äkkiseltään tule mieleen kenttää, jossa lippuja ei tarkastettaisi portilla. Ihan sama mikä määränpää on.
Liput tarkistetaan portilla. Ei ole todellakaan naisen vika ett nousi ja pääsi väärään koneeseen.
Sama kuin minä olisin menossa Omenahotellin yöksi mutta pääsinkin Hiltoniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ei pitäisi olla mitenkään mahdollista. Lippu näytetään vielä koodinlukijaan lähtöportilla ja portti ei avaudu ellei koodia voi lukea ja silloin koneeseen ei pääse. Jos tuostakin huolimatta päästetään väärälle lennolle niin todella iso moka lentovirkailijalta.
Ei sitä lippua aina mihinkään korttinlukijaan näytetä. Usein ihan vain virkailija katsoo lipun.
Ilmeisesti vain halpalentoyhtiöillä. En ole sellaisella lentänyt vuosiin, mutta muilla tarkistetaan kyllä lukijalla nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs osa vastauksista on ylimielisiä. Kyllä minä minä osaan erottaa espanjan kielen italiasta. Minä minä osaisin isoilla kentillä jatkolennolle tuosta vaan, heh, just joo.
Kyllä on palsta täynnä täydellisiä ihmisiä...
Kaikki eivät ole somessa = kaikki eivät VIELÄ ole uusavuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä ettei tytön boarding passin osoittamalla paikalla istunut kukaan. Kone on ollut yllättävän tyhjä.
Kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota tähän seikkaan.
Juuri oli juttua että ainakin finnairin koneet lentää tyhjinä. Kellään ei ole varaa matkustaa. Katselin juuri majoituksen hintoja ja näyttää olevan euroopassa 50-100 euroa yö yhteishuoneessa halvimmissa räkäsissä hostelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan mahdollista. Jäin tosin miettimään että eikö lentokoneessa ollessa seurannut näyttöjen "lentopiirturia", joka ei lähdekään Italiaan vaan aivan muualle. Tosin alkumatkasta voi reitti olla pitkään aika sama. Eikä hänen istumapaikallekaan ketään muu ollut tulossa? Sai istuakin rauhassa.
Itse olin tuskin paljoa lentänyt mihinkään kun Kööpenhaminassa koneen vaihdon aikana tulikin lentolakko. Olin kyllä aivan pihalla kaikesta, mutta jotenkin sain itseni lopulta oikeisiin paikkoihin ja perille Itävaltaan useiden lentojen vaihtojen jälkeen. Ja tavarat myöhässä kaksi päivää. Vähän matkustaneena on melkoisen pihalla. Mutta sitä oppii kyllä.
No eihän ne nyt samaan suuntaan lähde. Brysselistä lähetään kaakkoon, jos Italiaan mennään ja lounaaseen, jos Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä naisuudella pääsee varatuillekin paikoille. Ongelma tuli tässä tapauksessa että pääsi väärään maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs osa vastauksista on ylimielisiä. Kyllä minä minä osaan erottaa espanjan kielen italiasta. Minä minä osaisin isoilla kentillä jatkolennolle tuosta vaan, heh, just joo.
Kyllä on palsta täynnä täydellisiä ihmisiä...
Suomalaiset ovat olevinaan aina täydellisiä. Hel...... pelottavaa jos tosiaan kuka vaan pääsee väärään koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei koneet ole aina täysiä, varsinkaan reittilennot kuten tuokin lento oli.
Juu itku pääsi ilman älypuhelinta autioituneella lentokentällä 35km lähimmästä isosta kaupungista keskellä yötä turvatasoltaan heikossa maassa, jonka kieltä et puhu, matkatavarat sen jatkolennon ruumassa, johon et mahtunut, ja oman lentoyhtiösi työntekijöiden laitettua lapun luukulle ja häivyttyä työvuoron päätteeksi.