Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enni meni väärään lentokeeseen

Vierailija
02.05.2025 |

Syyttää nyt lentokentän työntekijää, vaikka itse käveli väärään koneeseen. Lensi vielä ihan eri maahankin.  Sai vielä lentoyhtiöltä ilmaisen paluukyydin ym. 

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka maassa on ilmoitustaulu ja sieltä katsoo milloin lento lähtee ja portti. Oon mennyt myös Italiaan useamman kerran myös Espanjaan.

Portit saattaa vaihtua ja kokematon matkaaja ei välttämättä sitä huomaa.

Vierailija
62/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut edes kukaan istumassa samalle paikalle, jossa olisi voitu asiaa alkaa selvittää mistä johtuu tuplabuukkaus.

Koneissa on, etenkin turistimaiden lennoilla, noin 20 % porukasta sellaisia, jotka ei tajua, missä pitäisi istua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin vielä hyysätty espanjan päässä ja kuskattu hotelliin ja kirjattu siellä sisälle.. Jos noin avuton on ettei edes portilla itse varmista mihin koneeseen on astumassa eikä sitten virheen sattuessa osaa itsenäisesti toimia niin ei ole valmis matkustamaan minnekään ilman holhoojaa. Reissuissa voi käydä mitä tahansa mokia,  viivästyksiä ja peruutuksia ja jokaisen pitäisi niistä selvitä ihan itse.

Et tainnut ihan ymmärtää pointtia tässä? Matkustajat voivat tötöillä miten vaan, mutta lentoyhtiö ei voi päästää koneeseen ketä vaan tyyppiä joka portille ilmaantuu.

Totta, että tässä on virhe kertautunut ja ihmetellä pitää lentovirkailijan toimintaa. Mutta kuka ihmeessä ei seuraa näyttötauluja? Naama kiinni puhelimessa vai mitä on tehnyt??

Vierailija
64/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa Enni sanoo, että koneessa oli kuulutukset Espanjaksi eikä se vaan vahvisti hänen luuloaan että on menossa Italiaan koska espanjan ja italian kielet kuulostaa samalta? Kuka voi olla noin uuno, eihän espanja ja italia kuulosta yhtään samalta.

Tuota tuota. Osaan sekä espanjaa että italiaa auttavasti, ja aina joutuu kuunnellessa hetken miettimään kumpaa tämä nyt on. 

Vierailija
65/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijan vikahan se oli mutta melko toopelta vaikuttaa tämä tyttö.

Vierailija
66/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni elää naisen iisimodella. Mies olisi saanut maksaa joka ikisen sentin lentofirmalle ja kaupan päälle ivaa.

Vierailija
67/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enni elää naisen iisimodella. Mies olisi saanut maksaa joka ikisen sentin lentofirmalle ja kaupan päälle ivaa.

Eikä olisi lentokapteeni lähtenyt kuskaamaan ilmaiselle hotellille.

Vierailija
68/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vaan nauratti toi lentokapu joka kirjasi henkilökohtaisesti neidon hotellihuoneeseen 👨🏻💓

Ajatteli varmaan, ettei se osaa sitä kirjautumistakaan tehdä.

Kapteeni raukan piti saada kone tyhjäksi ja pelkäsi, että Enni kirjautuu hotellin sijasta jonnekin paikalliseen baariin, niin huolehti selustastaan välttäen mahdolliset heitteillejättösyytteet.

Vierailija
69/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ei pitäisi olla mitenkään mahdollista. Lippu näytetään vielä koodinlukijaan lähtöportilla ja portti ei avaudu ellei koodia voi lukea ja silloin koneeseen ei pääse. Jos tuostakin huolimatta päästetään väärälle lennolle niin todella iso moka lentovirkailijalta. 

Vierailija
70/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu, neuvokas ja paljon yksin matkustanut. Silti olen minäkin vääntänyt itkua jäätyäni jumiin välilaskumaan lentokentälle.

Jatkolennon kone hajosi ja virkailijat antoivat epämääräiset ohjeet korvaavalle lennolle pääsyyn, ja minä jäin lehdelle soittelemaan kun bisnesmiehet veti kyynärpäätaktiikalla ohi ja kone täyttyi.

Kilpailevan firman lentoemo näki minut yksin itkemässä kun oli poistumassa omasta työvuorostaan lentokenttähotelliin, ja auttoi vaatimaan majoitusvoycherit ja buukkaamaan seuraavalle päivälle jatkolennot. Hän saattoi minut hotelliin ja auttoi kirjautumaan sisään, aivan kuten Ennille oli jutussa tehty.

Vierailija
71/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa Enni sanoo, että koneessa oli kuulutukset Espanjaksi eikä se vaan vahvisti hänen luuloaan että on menossa Italiaan koska espanjan ja italian kielet kuulostaa samalta? Kuka voi olla noin uuno, eihän espanja ja italia kuulosta yhtään samalta.

Kyllä kuulostaa etelä-italian murre espanjalta.

Vierailija
72/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateemisesti koulutettu, neuvokas ja paljon yksin matkustanut. Silti olen minäkin vääntänyt itkua jäätyäni jumiin välilaskumaan lentokentälle.

Jatkolennon kone hajosi ja virkailijat antoivat epämääräiset ohjeet korvaavalle lennolle pääsyyn, ja minä jäin lehdelle soittelemaan kun bisnesmiehet veti kyynärpäätaktiikalla ohi ja kone täyttyi.

Kilpailevan firman lentoemo näki minut yksin itkemässä kun oli poistumassa omasta työvuorostaan lentokenttähotelliin, ja auttoi vaatimaan majoitusvoycherit ja buukkaamaan seuraavalle päivälle jatkolennot. Hän saattoi minut hotelliin ja auttoi kirjautumaan sisään, aivan kuten Ennille oli jutussa tehty.

Auttaisiko henkilökunta miestä joka itkua tuhraisi lentokentällä.

Vai tulisiko poliisi tarjomaan majoitusta.

Vierailija
73/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huomannut portin vaihtumista viime hetkellä ja mennyt siksi väärään koneeseen? Virkailijan olisi pitänyt portilla huomata ettei lippu ole kyseiseen koneeseen.

Tuo portin vaihtuminen viime hetkellä ilman selkeitä kuulutuksia on itsekin tullut koettua, tosi sekava tilanne. Etenkin jos muut matkustajat puhuvat eri kieliä, voi jäädä pimentoon.

Vierailija
74/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko henkilökunta miestä joka itkua tuhraisi lentokentällä.

Vai tulisiko poliisi tarjomaan majoitusta.

Auttaisi varmasti, kyllä maailmassa on yhä inhimillisyyttä. Jos ihminen on selvästi epätoivoisen oloinen, yleensä häntä autetaan.

Vierailija
75/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sattunut kaikenlaista virkailijoidenkin virheitä ja yleensä kukaan ei hyvitä, pyydä anteeksi. Usein henkilökunta nakkelee niskojaan ja jopa huutaa päin naamaa. Näin maailmalla toimitaan. Miehille.

Vierailija
76/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka kiireessä ryysinyt tiskille ja on napit korvissa ja pientä lentopelkoa, niin silloin ei ehkä osaa kiinnittää huomiota niin tarkkaan itselleen vieraaseen kieleen, joka tulee huonoäänisesti niistä ämyreistä. Itse kuuntelen lennoilla meditaatiopodeja juuri nousut ja laskut, jotta saisin itseni rauhoitettua.

lentolipussakin on minne ja portin numero, kentällä taulut, itse tarkistan muutaman kerran , yleensä matkustan Finnairilla. 

Tiski voi vaihtua juuri ennen boardingia esim. portilta 113A portille 113B jotka ovat vierekkäin ja josta on lähdössä parin minuutin sisällä saman operaattorin lennot eri kohteisiin.  

Vierailija
77/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut koskaan lentää.

Etpä ole sinäkään.

Vierailija
78/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai kivasti näkyvyyttä some-tileilleen kun pääsi nyt otsikoihin

En löytänyt sometilejä vaikka etsin. Eli siitä tuskin on kyse.

Vierailija
79/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semminkin, kun Ennillä on Italiassa sukulaisia.

Vierailija
80/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman eri tilanne kuin Ennillä. Hänen ei tarvinnut kuin mennä kentälle, tarkistaa lähtöportti (vielä koneeseen mennessä) ja mennä koneeseen. 

Eihän se sen kummempaa ole nousta bussiinkaan pysäkiltä. Täytyy vaan katsoa, että nousee oikeaan bussiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi