Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enni meni väärään lentokeeseen

Vierailija
02.05.2025 |

Syyttää nyt lentokentän työntekijää, vaikka itse käveli väärään koneeseen. Lensi vielä ihan eri maahankin.  Sai vielä lentoyhtiöltä ilmaisen paluukyydin ym. 

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostihan ryanair tuon hoiti.

Vierailija
42/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin vielä hyysätty espanjan päässä ja kuskattu hotelliin ja kirjattu siellä sisälle.. Jos noin avuton on ettei edes portilla itse varmista mihin koneeseen on astumassa eikä sitten virheen sattuessa osaa itsenäisesti toimia niin ei ole valmis matkustamaan minnekään ilman holhoojaa. Reissuissa voi käydä mitä tahansa mokia,  viivästyksiä ja peruutuksia ja jokaisen pitäisi niistä selvitä ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa Enni sanoo, että koneessa oli kuulutukset Espanjaksi eikä se vaan vahvisti hänen luuloaan että on menossa Italiaan koska espanjan ja italian kielet kuulostaa samalta? Kuka voi olla noin uuno, eihän espanja ja italia kuulosta yhtään samalta.

Voihan ne pää jäässä vaikka kuulostaakin vähän samalta.

Vierailija
44/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin vielä hyysätty espanjan päässä ja kuskattu hotelliin ja kirjattu siellä sisälle.. Jos noin avuton on ettei edes portilla itse varmista mihin koneeseen on astumassa eikä sitten virheen sattuessa osaa itsenäisesti toimia niin ei ole valmis matkustamaan minnekään ilman holhoojaa. Reissuissa voi käydä mitä tahansa mokia,  viivästyksiä ja peruutuksia ja jokaisen pitäisi niistä selvitä ihan itse.

Et tainnut ihan ymmärtää pointtia tässä? Matkustajat voivat tötöillä miten vaan, mutta lentoyhtiö ei voi päästää koneeseen ketä vaan tyyppiä joka portille ilmaantuu.

Vierailija
45/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme että päässyt väärään koneeseen, ilman että huomattu lähtöselvityksessä. Uskomaton tuuri ollut!

Lähtöselvitys tehdään ennen turvatarkastusta, ei portilla. Tai itse netissä etukäteen. Ei siinä ole tässä mitään virhettä tapahtunut. 

Portilla tarkistetaan lähtöselvityksessä saatu boarding pass. Tässä on siinä kohtaa oikaistu, mikä ei ihme jos Ryanair kyseessä, heillä muutenkin omituista ja sekavaa esim. paikkojen jakaminen ja varaus. Tosin erittäin paljon ihmettelen, että eikö jutun henkilö ole ymmärtänyt tarkistaa oman lentonsa porttia vai eikö osaa lukea.

Vierailija
46/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa Enni sanoo, että koneessa oli kuulutukset Espanjaksi eikä se vaan vahvisti hänen luuloaan että on menossa Italiaan koska espanjan ja italian kielet kuulostaa samalta? Kuka voi olla noin uuno, eihän espanja ja italia kuulosta yhtään samalta.

En minä ainakaan niistä kuulutuksista mitään selvää saa kun jengi pulisee ja ölisee ja panikoi muuten vain ympärillä.

Vierailija
47/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei lopulta tapahtunut mitään viivästyttää pahempaa, mutta jos matkustavan ihmisen ymmärrys ja lukutaito on tuota luokkaa, ettei osaa katsoa edes mitä lukee portin yläpuolisessa taulussa, voi tapahtua paljon katastrofaalisempaakin, mistä ei sitten ehkä enää voikaa syyttää jotakuta muuta.

Vierailija
48/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on edes mahdollista kun lukee minne menee kone. 

Vierailija
49/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rynskin koneen kuulutukset on täysi vitsi. Ne laitteet on niin HUONOT, että niistä ei saa mitään selvää vaikka millä kielellä ja tavoin sieltä kuuluttelisi. Että tuota asiaa en ihmettele ollenkaan. Katse päätyy virkailijalle, joka teki perustavaa laatua olevan kömmähdyksen töissä.

Vierailija
50/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä täyspäinen ihminen varmistaa kerran tai pari, että on oikealla portilla. Mutta jotain on kyllä ollut muutenkin pielessä, jos ovat päästäneet hänet koneeseen. Sen ei pitäisi olla mahdollista.

Vierailija
51/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maassa on ilmoitustaulu ja sieltä katsoo milloin lento lähtee ja portti. Oon mennyt myös Italiaan useamman kerran myös Espanjaan.

Vierailija
52/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan mahdollista. Jäin tosin miettimään että eikö lentokoneessa ollessa seurannut näyttöjen "lentopiirturia", joka ei lähdekään Italiaan vaan aivan muualle. Tosin alkumatkasta voi reitti olla pitkään aika sama. Eikä hänen istumapaikallekaan ketään muu ollut tulossa? Sai istuakin rauhassa.

Itse olin tuskin paljoa lentänyt mihinkään kun Kööpenhaminassa koneen vaihdon aikana tulikin lentolakko. Olin kyllä aivan pihalla kaikesta, mutta jotenkin sain itseni lopulta oikeisiin paikkoihin ja perille Itävaltaan useiden lentojen vaihtojen jälkeen. Ja tavarat myöhässä kaksi päivää. Vähän matkustaneena on melkoisen pihalla. Mutta sitä oppii kyllä.

Ei näitä lentopiirtureita ole Ryanilla. Kalliimmilla lentoyhtiöillä ne on.

Vierailija
53/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan nauratti toi lentokapu joka kirjasi henkilökohtaisesti neidon hotellihuoneeseen 👨🏻💓

Vierailija
54/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpalentoyhtiöllä jos lentää, on itse vastuussa muutenkin melkein kaikesta, koska kaikesta mahdollisesta on säästetty. Tosin oman lennon portin tarkistaminen on kyllä ihan perusasia lensipä millä tahansa, joten edes se pitäisi osata kentällä tehdä.

Vierailija
55/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, ettei Enni enää koskaan matkusta yksin.

Vierailija
56/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vaan nauratti toi lentokapu joka kirjasi henkilökohtaisesti neidon hotellihuoneeseen 👨🏻💓

Ajatteli varmaan, ettei se osaa sitä kirjautumistakaan tehdä.

Vierailija
57/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka kiireessä ryysinyt tiskille ja on napit korvissa ja pientä lentopelkoa, niin silloin ei ehkä osaa kiinnittää huomiota niin tarkkaan itselleen vieraaseen kieleen, joka tulee huonoäänisesti niistä ämyreistä. Itse kuuntelen lennoilla meditaatiopodeja juuri nousut ja laskut, jotta saisin itseni rauhoitettua.

Vierailija
58/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Enni osaa lukea? Aikamoista uusavuttomuutta. Jatkossa kannattaa Enninkin satsata seuraamaan lentoaseman näyttöjä, niistä saa yllättävästi infoa. 

Vierailija
59/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huomannut portin vaihtumista viime hetkellä ja mennyt siksi väärään koneeseen? Virkailijan olisi pitänyt portilla huomata ettei lippu ole kyseiseen koneeseen.

Vierailija
60/190 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka kiireessä ryysinyt tiskille ja on napit korvissa ja pientä lentopelkoa, niin silloin ei ehkä osaa kiinnittää huomiota niin tarkkaan itselleen vieraaseen kieleen, joka tulee huonoäänisesti niistä ämyreistä. Itse kuuntelen lennoilla meditaatiopodeja juuri nousut ja laskut, jotta saisin itseni rauhoitettua.

lentolipussakin on minne ja portin numero, kentällä taulut, itse tarkistan muutaman kerran , yleensä matkustan Finnairilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä