Pikku naisia, Vihervaaran Anna ja muut klassikkolastenkirjat, minkä ikäiselle?
Minkä ikäiselle lukisit näitä kirjoja? Meillä on eskarilainen, joka lukee melko sujuvasti itsekin ja jaksaa keskittyä pitkiin tarinoihin. Nämä ovat omia lapsuuden suosikkeja, joihin olen palannut vielä aikuisenakin. Onkohan lapsi vielä liian nuori?
Kommentit (22)
Ap siis itse luki näitä alakoulun ensimmäisillä luokilla. Opin aikaisin lukemaan, jo 4-vuotiaana, samoin kuin lapseni nyt. Vielä en ehkä päästä eskarilaista yksin kirjastoon. Viisikkoa voisikin kokeilla, kiitos muistutuksesta! Marikki-kirjat löytynevät vielä vanhempieni kirjahyllystä, ne olivat mielestäni kivoja.
Oma mielenkiintoni oli jo 10-vuotiaana siirtynyt ihan muualle kuin tyttökirjoihin. Lainasin kirjastosta ahkerasti kauhukirjoja, esimerkiksi Stephen Kingiä. Ihme, ettei kukaan kirjaston työntekijä puuttunut asiaan, oi kultainen 90-luku. Sittemmin aikuisena olen palannut Anna-kirjoihin ja Pikku naisiin lukemattomia kertoja, mutta kauhu ei kiinnosta yhtään. Noiden viehätys perustui minulla ainakin siihen kiehtovaan menneeseen aikakauteen eikä suhdekiemuroihin.
Minäkin olin yli 10 kun luin nämä. Tiina sarjaa aloin lukea eskarilla tai ekaluokalla. Lukeeko sitä nykyään enää kukaan lapsi?