Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöhikoilu

Vierailija
02.05.2025 |

Mikä ihme mulla on? Öisin yhtäkkiä hikoiluttaa, hirmu kuuma koko kehossa, peitto pois ja kohta takasin kun tulee kylmä. Muita oireita ei ole, päivisin yleensä normaali olotila.

Jotaki ihme kuumetautia ollut liikkeellä, itselläni ei kuumetta ole ollut kurkku kyllä ollut kipeä. Nyt ei mitään... tyttärelläni kolme kertaa parin kuukauden sisään kunnon kuume ja viimeisimmässä kurkkukipua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet

Vierailija
2/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsis mennä lekuriin jos yhtäkkiä alkanut hikoilemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtarit tai kilpirauhanen. Tai syöpä.

Vierailija
4/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjakysta oli mulla syynä. 

Vierailija
5/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paksu peitto.

Vierailija
6/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeteksen oire on yöhikoilu. Jos olet vaihdevuosi-ikäinen nainen, sekin voi olla syynä. Mene lääkäriin.

Vierailija
7/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lääkäriin olen jonossa kiireetön tapaus... Diabetekseen en usko verensokerit on normaalit, vaihtarit vois olla tietenki vasta täytin 42 v , mut alkaako ne noin yhtäkkiä.

Vierailija
8/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastoillut olen jo 9 kk voiko se olla syynä? Joskus jäänyt syöminen liiankin vähälle 18 tuntia syömättä joskus vuorokausi

T. Ap nro 7 myös

Vierailija
9/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Lääkäriin olen jonossa kiireetön tapaus... Diabetekseen en usko verensokerit on normaalit, vaihtarit vois olla tietenki vasta täytin 42 v , mut alkaako ne noin yhtäkkiä.

Mulla alkoi esivaihdevuosien yöhikoilut 37-vuotiaana, mikä on toki suhteellisen aikaisin. 42-vuotiaana nuo on jo useammin ihan tavallisia.

Ajoittuvatko menkkoja edeltäviin öihin nämä yöhikoilut?

Vierailija
10/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa hiilihydraatteja illalla.

Vierailija
11/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneassa monesti heräät yöllä tyyny märkänä.

Tapahtuuko hikoilu siis unissa vai hereillä ollessa, jos nukkuessa niin silloin veikkasin jotain hormonaalista

Vierailija
12/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi esivaihdevuosien yöhikoilut 37-vuotiaana, mikä on toki suhteellisen aikaisin. 42-vuotiaana nuo on jo useammin ihan tavallisia.

No siinäpä se kun menkat on myöhässä kohta 3kk, slinda minipilsut lopetin tammikuun lopussa ja ilmeisesti olen ollut raskaana kemiallinen, kun sain kuukausi sitte heikosti positiivisen. Menkkoja vaan ei tule... Imetän vielä 1 v silloin tällöin, öisinkin

Ap

Vierailija
13/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hiilihydraatteja illalla.

No tämä aivan varmasti voisi olla syynä

Ap

Vierailija
14/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinäpä se kun menkat on myöhässä kohta 3kk, slinda minipilsut lopetin tammikuun lopussa ja ilmeisesti olen ollut raskaana kemiallinen, kun sain kuukausi sitte heikosti positiivisen. Menkkoja vaan ei tule... Imetän vielä 1 v silloin tällöin, öisinkin

Ap

Ajoittuukos tämä yöhikoilujen alkaminen minipillereiden lopettamisen kanssa miten?

Vierailija
15/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapneassa monesti heräät yöllä tyyny märkänä.

Tapahtuuko hikoilu siis unissa vai hereillä ollessa, jos nukkuessa niin silloin veikkasin jotain hormonaalista

Kumpaakin, enemmän ehkä herään siihen.

Vierailija
16/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajoittuukos tämä yöhikoilujen alkaminen minipillereiden lop

No sillon alko tulla outoja oireita kun lopetin, eivät sopineet minulle. Kuullut vaan, että ei minipilsut sekoita hormoneja, tiedä sitten.

Ap

Vierailija
17/17 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkaa ahdistaa tämä, lääkäri aikaa saa odotella vielä, jos ei sitten yksityiselle maksa kipeäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän