Mistä kertoo se, kun eron jälkeen keski-ikäinen hehkuttaa ja ihquttaa uutta suhdetta facessa?
Tiedätte tapauksen. Neli-viisikymppinen eronnut (yleensä avioero tai ero pitkästä avoliitosta) ja pian eron jälkeen löytää uuden suhteen, ja face täyttyy sitä uutta suhdetta hehkuttavista postauksista. Tulee kuvaa yhteisistä hotellimatkoista, ravintolaillallisista, pääsiäisistä, vapuista, sunnuntaikävelyistä, pizzaperjantaista jne. Ja aina kuvissa kaksi lasia kuplivaa vierekkäin tai kaksi söpöä leivosta, että kaikki varmasta huomaa, että meitä oli nyt tässä kuvaushetkessä läsnä kaksi. Huomasittehan KAKSI! Tai kuvassa näkyy uuden rakkaan käsi pöydällä, hiuskiehkura kuvan sivussa auringonlaskun hohteessa, että kaikki näkee, että kyllä, tässä se minun uusi rakas nyt on vaikka en näytäkään hänen koko kuvaa, mutta huomasittehan, että tässä hän nyt on! Ja tätä ihqutusta monta kertaa viikossa. Kuva kahdesta leivästä ja kahvimukista, ja teksti, että ihana kun olet! Tai teksti että ihana herätä tiistaihin kun rakas teki aamiaista.
Uhhuh. Mistä tällainen teidän mielestä kertoo?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans yks kaveri teki tuota. Taustalla yli 20 vuoden suhde, tuli ero ja samantien alkoi facessa hehkutukset uudesta suhteesta, että mitään tällaista en ole ikinä kokenut ja nyt olen löytänyt aidon onnen ym. Mun teki tosi pahaa, kun hänellä oli ex-puoliso myös facessa kaverina (semmonen rauhallinen, kiltti mies) ja tuntui, että kaverini oikein hieroi uutta onneaan. Myöhemmin tämä ex teki itsemurhan ja olen miettinyt, että vaikuttikohan nuo päivitykset omalta osaltaan ratkaisuun.
Ex oli narsistin uhri?
Se on sitä itselleen vakuuttelua, että nyt ollaan oikeasti onnellisia ja vieläkin haluttuja. Tämä pitää myös julkaista moneen kertaan jotta siitä tulisi todellisempaa.
Mulla on tällainen tuttu, jolla on vähän väliä uusi rakas, kihlauksia ja viimeisenä repiviä riitoja somessa ruodittavana. Hetken kuluttua erosta taas ihkuttelee uutta miestä ja julkaisee tyyliin paidattomia kuvia hänestä ja kertoo nyt löytäneensä elämänsä rakkauden. En tiedä mikä hänen diagnoosinsa on.