Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kertoo se, kun eron jälkeen keski-ikäinen hehkuttaa ja ihquttaa uutta suhdetta facessa?

Vierailija
01.05.2025 |

Tiedätte tapauksen. Neli-viisikymppinen eronnut (yleensä avioero tai ero pitkästä avoliitosta) ja pian eron jälkeen löytää uuden suhteen, ja face täyttyy sitä uutta suhdetta hehkuttavista postauksista. Tulee kuvaa yhteisistä hotellimatkoista, ravintolaillallisista, pääsiäisistä, vapuista, sunnuntaikävelyistä, pizzaperjantaista jne. Ja aina kuvissa kaksi lasia kuplivaa vierekkäin tai kaksi söpöä leivosta, että kaikki varmasta huomaa, että meitä oli nyt tässä kuvaushetkessä läsnä kaksi. Huomasittehan KAKSI! Tai kuvassa näkyy uuden rakkaan käsi pöydällä, hiuskiehkura kuvan sivussa auringonlaskun hohteessa, että kaikki näkee, että kyllä, tässä se minun uusi rakas nyt on vaikka en näytäkään hänen koko kuvaa, mutta huomasittehan, että tässä hän nyt on! Ja tätä ihqutusta monta kertaa viikossa. Kuva kahdesta leivästä ja kahvimukista, ja teksti, että ihana kun olet! Tai teksti että ihana herätä tiistaihin kun rakas teki aamiaista.

Uhhuh. Mistä tällainen teidän mielestä kertoo? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on yllättänyt keski-ikäiset niin, että sitä on ihmeteltävä ääneen. Eipä siinä. Jos ärsyttää piilota julkaisut.

Vierailija
22/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On päätä pahkaa rakastunut. Siinä ei ole iällä väliä, keski-ikäinen rakastunut on yhtä höpsö kuin nuori rakastunutm

Miten rakastuminen muka aiheuttaa sen että tekee somen virran täyteen postauksia siitä uudesta kumppanista? Oltiin sitä ennen someakin rakastuneita, eikä silloin mitään lentolehtisiä asiasta laadittu, tai lehti-ilmoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen menee ihan yhtä sekaisin rakastuneena kuin teini-ikäinenkin. Ei se ikä vaikuta siihen yhtään.

Oletko kateellinen kun itse roikut netissä yksin etkä saa rakastua?

Vierailija
24/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex teki noin ja puoli vuotta myöhemmin sen uusi nainen jätti sen. En tiedä nolottiko exää, mutta sen jälkeen se poisti koko facen.

Vierailija
25/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanon että kosto eksälle.

Vierailija
26/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eronnut äsken tai ei, niin minä ainakin ihmettelen aivan kaikkia, jotka oikein tulvimalla hehkuttavat suhdettaan tai liittoaan facessa. Jotain mätää on siinä parisuhteessa josta pitää julkisesti niin kovin vakuutella, että ihanaa on ja rakastuneita ollaan.

Vierailija
27/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Vierailija
28/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudosti puolustetaan tällaista käytöstä täällä, tai pidetään normaalina. Eihän kyse ole siitä, että ei saisi olla uutta onnea, mutta se rakkaan tolkuton hehkuttaminen toistuvasti julkisesti on minustakin pelkästään outoa.

Läheltä seurannut tällaista tapausta, siinä ikään kuin 20 vuotta entistä elämää pyyhitään mitättömänä pois ja hehkutetaan ylitsevuotavasti vain uutta onnea. Kiva esim. teinien lukea tällaista hehkutusta, tuntuu että heidät on täysin unohdettu ja vain uusi rakkaus tekee elämästä ihanaa. Ja juuri tuo jatkuva viestien tulvan ja siirappiset hehkutukset uudesta kumppanista. Miksi ihmeessä julkisesti, en vain ymmärrä yhtään.

Vierailija
29/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt aika outoa. Itse en ainakaan edes suostuisi siihen, että tuore seurustelukumppanini tai pidempiaikainen puolisoni hehkuttaisi minusta mitään facessa tai muussa somessa. 

Vierailija
30/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin samoin, jos löytäisin uuden rakkauden :). Hyvä suhde on hehkuttamisen arvoinen, jos on. Rakkaus on aina ihanaa. Varsinkin piiiiitkän sinkkuuden jälkeen.

Vierailija
31/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudosti puolustetaan tällaista käytöstä täällä, tai pidetään normaalina. Eihän kyse ole siitä, että ei saisi olla uutta onnea, mutta se rakkaan tolkuton hehkuttaminen toistuvasti julkisesti on minustakin pelkästään outoa.

Läheltä seurannut tällaista tapausta, siinä ikään kuin 20 vuotta entistä elämää pyyhitään mitättömänä pois ja hehkutetaan ylitsevuotavasti vain uutta onnea. Kiva esim. teinien lukea tällaista hehkutusta, tuntuu että heidät on täysin unohdettu ja vain uusi rakkaus tekee elämästä ihanaa. Ja juuri tuo jatkuva viestien tulvan ja siirappiset hehkutukset uudesta kumppanista. Miksi ihmeessä julkisesti, en vain ymmärrä yhtään.

Tämäpä näin. Yksi tai kaksi onnellista postausta minäkin ymmärrän. Mutta aloitukseni koskee niitä, että kun hehkutuspostauksia tulee koko ajan, joka viikko, välillä melkein joka päivä. Ja niissä tapauksissa joita nyt mietin, niin on juurikin teini-ikäisiä lapsia siitä edellisestä avioliitosta. Ihmetyttää miksi haluaa omien lasten nähden julistaa miten uusi kumppani on elämän suurin rakkaus (vaikka ovat tunteneet vasta vähän aikaa) ja tätä julistusta tulee koko ajan. Ap

Vierailija
32/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, jos ruma ero niin hehkutetaan uuden suhteen kanssa ja näytetään exälle varsinkin, miten hyvin menee.

Vierailija
33/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakua.

Vierailija
34/44 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meistä muista monikin pitää tuollaista outona. Täällä taitaa olla puolustelemassa tuollaista muutama tyyppi, jotka itse harrastavat tuota siirappista hehkutusta. Jota siis suurin osa muista lähinnä ihmettelee.

Vierailija
35/44 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meistä muista monikin pitää tuollaista outona. Täällä taitaa olla puolustelemassa tuollaista muutama tyyppi, jotka itse harrastavat tuota siirappista hehkutusta. Jota siis suurin osa muista lähinnä ihmettele

Tämä!

Vierailija
36/44 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans yks kaveri teki tuota. Taustalla yli 20 vuoden suhde, tuli ero ja samantien alkoi facessa hehkutukset uudesta suhteesta, että mitään tällaista en ole ikinä kokenut ja nyt olen löytänyt aidon onnen ym. Mun teki tosi pahaa, kun hänellä oli ex-puoliso myös facessa kaverina (semmonen rauhallinen, kiltti mies) ja tuntui, että kaverini oikein hieroi uutta onneaan. Myöhemmin tämä ex teki itsemurhan ja olen miettinyt, että vaikuttikohan nuo päivitykset omalta osaltaan ratkaisuun.

Vierailija
37/44 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostosta exälle. Tai ehkä nykyään ihan vaan sitä perusnarsismia ja esilläolon halua, mitä joka toisella on rutkasti.

Kymmeniä yläpeukkuja tällä. Kertoo karusti mikä on keskivartopalstalaisen mielen maisema: Ihmiset ovat kostonhaluisia, vittumaisia ja narsisteja. Outoa, että en ole 60 ikävuoteen mennessä tavannut kuin ehkä 4-5 tuollaista ihmistä. Olen ihmistyössä ja erittäin herkkävaistoinen ja ihmisiä hyvin lukeva. Tuhansista työssä tapaamistani ihmisistä erittäin harvasta vaistomainen alkufiilikseni on lopulta osoittautunut vääräksi kun olen työni luonteen vuoksi heidän elämäänsä eritttäin syvällisesti perehtynyt.

Itselle kuvattu tilanne kertoo, että ihminen on onnellinen, rakkauden hybriksessä ja uskaltaa ja pystyy siihen heittäytymään vaikka keski-ikään mennessä todennäköisesti on kokenut yhtä ja toista jo. Vaatii vahvaa ja tervettä egoa. (Toki rajansa kaikessa, jos tuollainen floodaus menee yli määrällisesti ja ajallisesti aivan överiksi/ muuta kautta varma tieto suhteen vakavista ongelmista)

Vierailija
38/44 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta. Miehen tunnen pidemmältä ajalta. Nainen erosi ja hyppäsi heti uuteen suhteeseen (siis tämän miespuolisen ystäväni kassa), hehkuttaa suhdetta facessa murta jakaa toisaalta kaiken muunkin eämästään siellä- vähän liiankin yksityiskohtaisesti.

Mielestäni hän vaikuttaa vähän epävarmalta tuosta suhteesta ja joku menettämisen pelko saa hänet todistelemaan muille tuon suhteen syvyyttä.

Tiedän myös, että ainakaan suhteen alussa tuo mies, eli ystäväni ei ollut aivan varma tuon suhteen jatkuvuudesta. Tiedän, että tuo mies oli todella syvästi ihastunut erääseen naiseen jota hän ei voi saada "omakseen".

Jotain aistittavissa olevaa epävarmuutta voi myös olla näiden postausten takana.

Vierailija
39/44 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus suhteessa erään miehen kanssa, joka oli vuotta aiemmin eronnut avioliitosta, lapsiakin oli. Tämä mies ihastui minuun paljon ja oli suhteestamme jotenkin paljon enemmän kuin minä ja halusi edetä nopeasti, kun minä taas toppuuttelin vauhtia (tykkäsin kyllä hänestä mutta halusin olla varovainen uudessa suhteessa). No tämä mies usein halusi laittaa meidän suhdetta ja meidän tekemisiä ja matkoja hehkuttavia viestejä faceen. Minusta se oli kiusaannuttavaa. Kielsin häntä laittamasta. Minulle tuli olo kuin minua olisi siinä käytetty välineenä johonkin, mutta en oikein päässyt perille että mihin. Ei ehkä niinkään koston välineenä exälle vaan enemmän johonkin miehen oman egon pönkittämiseen ja lisäksi tuli oli kuin hän sillä julkisella hehkuttamisella olisi yrittänyt sitoa minua tiukemmin siihen suhteeseen kiinni. Että kun antaa julkisesti kuvan suhteen nopeasta etenemisestä niin se jotenkin velvoittaisi minut mukaan siihen nopeaan etenemiseen. Tuli olo että painosti sillä minua. Erosimme sittemmin.

Vierailija
40/44 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää ja inhottavaa, varsinkin jos henkilöllä on lapsia. Olen muuten aivan satavarma, että oma mieheni sortuisi tuollaiseen, jos eroaisimme. Voisin vaikka lyödä ihan rahasta vetoa, että uusi daami vilahtelisi somessa max. puolen vuoden sisällä. Todennäköisesti kolme kk riittäisi. Hän on ihmisenä sellainen, joka tarvitsee muiden ihmisten huomiota ja mielellään kertoo somessa kaikesta, missä on onnistunut tai havittelee empatiaa, jos on tullut kohdelluksi väärin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi