Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapsiperhe on koko ajan kotona

Vierailija
01.05.2025 |

Siis sisällä, pienessä asunnossa. Pentunsa käy ylikierroksilla koko ajan, riehuu, juoksee, kolistelee, itkee, kiljuu, rääkyy, räkättää.

Mikseivät mene pidemmäksi aikaa ulos? Puistoja, metsää, merenrantaa, leikkipaikkoja, ruokapaikkoja on ympäristössä vaikka kuinka.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukirahat hassattu, pitää oottaa uusia.

Vierailija
22/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä

Haluaisin elää hiljaisuudessa ja rauhassa kotonani. Ny on vielä pyhäpäivä. Se ei onnistu naapurin lapsiperheen meluamisen takia. Ap

Hanki vastamelukuulokkeet tai kuulosuojaimet.

Minulla on molemmat. Kolistelu ja rääkyminen kuuluu niiden läpi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden lasten kanssa ei ikinä ulkoilla ?? mikä niitä vaivaa ?!

Kerro onko ne lapset päivähoidossa käyviä. Jos on, niin ei ne jaksa pitkän päivähoidon jälkeen enää illaksi ulos mennä.

Vierailija
24/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi tulla erikseen kerrostaloja lapsiperheille? Voisivat siellä meluta keskenään ja muut ihmiset saisi olla rauhassa. Lapsiperhe naapurissa on pahin painajainen!

Juuri näin. Joku suunnittelija voisi ottaa koppia tästä. Kukaan ei vaan tee mitään. Ap

Vierailija
25/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro onko ne lapset päivähoidossa käyviä. Jos on, niin ei ne jaksa pitkän päivähoidon jälkeen enää illaksi ulos mennä.

Siis viikonloppuna ja pyhäpäivinä nyhjäävät kaikki päivät sisällä. Samoin arki-iltoina. Ap

Vierailija
26/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä

Haluaisin elää hiljaisuudessa ja rauhassa kotonani. Ny on vielä pyhäpäivä. Se ei onnistu naapurin lapsiperheen meluamisen takia. Ap

Mihin aikaan iltayöstä ne hiljenee? Hiljeneekö ilta kymmeneen mennessä? Se olisi kohtuullista. Meillä se joku jyrrää jollain koneella naapurustossa klo 21.30 - 24.00

Hiljenee yleensä, kun lapsi menee nukkumaan joskus ennen yhdeksää. Kunnes pentu aloittaa rääkymisen. Yleensä vähintään kerran klo 24-07 välillä. Ja kolistelua sieltä kuuluu aamuisin, päivisin, iltaisin ja joskus jopa yöllä herään kovaan kolahdukseen. Ap

Harmillista. Minkä ikäinen se lapsi on? Jos sillä on vielä yösyötöt ikänsä puolesta, niin sille ei voi mitään. Mut tiedän kyllä tunteesi. Meillä oli aikoinaan yläkerran perheessä parivuotias, joka herätti öisin oman perheensä lisäksi meidät. Mun penskat ei rääkyneet koskaan öisin. 

Vierailija
27/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitylin pitää saada palstailla täällä tietokoneella niin siksi ei voi lähteä mihinkään.

Niin teet sinäkin.

Vierailija
28/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis viikonloppuna ja pyhäpäivinä nyhjäävät kaikki päivät sisällä. Samoin arki-iltoina. Ap

Asutteko keskellä kaupunkia vai onko ulkoilumahdollisuuksia? Jos niillä ei ole autoa, millä kulkea ulkoilupuistoihin.

Vierailija
29/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin siis olet kotona koko ajan kun tiedät noin tarkasti.

Vierailija
30/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutteko keskellä kaupunkia vai onko ulkoilumahdollisuuksia? Jos niillä ei ole autoa, millä kulkea ulkoilupuistoihin.

Keskellä kaupunkia ja kuten aloituksessani kerroin, täällä on puistoja ulkoilumahdollisuuksia vaikka kuinka. Leikkipuistoja myös. Julkiset kulkevat myös hyvin ja rattaiden kanssa pääsee ilmaikseksi. Ap

Vierailija
31/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskellä kaupunkia ja kuten aloituksessani kerroin, täällä on puistoja ulkoilumahdollisuuksia vaikka kuinka. Leikkipuistoja myös. Julkiset kulkevat myös hyvin ja rattaiden kanssa pääsee ilmaikseksi. Ap

Niin kerroit aloituksessa. Onko ne paikat kuinka kaukana? Minkä ikäinen lapsi heillä on?

Vierailija
32/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilupaikat ja puistot ovat ihan kävelymatkan päässä. Lapsen ikää en tiedä, osa kävellä. Ap

Vierailija
33/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koko ajan. Mutta silloin kun olen, olen hiljaa enkä häiritse muita talon asukkaita. Ap

Vierailija
34/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos ei ole taloyhtiön pihalla leikkipaikkaa, niin se on korkeampi kynnys lähteä puistoihin.

Veikkaan, että pitävät viikonloput taukoa siitä kotoa lähtemisestä kun joutuvat arkisin sen tekemään joka aamu. Mun mukulat ei käyneet päivähoidossa, mutta olin heidän kanssaan taloyhtiön leikkipaikalla päivittäin. Joskus mentiin ulkoilemaan kauemmas. Autokin oli käytössä.

Sellainen matka kuin kolme kilsaa suuntaansa kävellen alkaa jo väsyttää. Vein kävellen leikkimuskariin tuon matkan, mutta ei vaan enää lopulta napannut kävellen mennä, kun päivällä se oli ja silloin päivällä se auto oli puolisolla töissä.

Vierailija
35/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilupaikat ja puistot ovat ihan kävelymatkan päässä. Lapsen ikää en tiedä, osa kävellä. Ap

Kerro se kävelymatkan pituus lähimpään puistoon ja millainen se puisto on?

Vierailija
36/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koko ajan. Mutta silloin kun olen, olen hiljaa enkä häiritse muita talon asukkaita. Ap

Sepä hyvä. Varmaan ymmärrät, että pieni lapsi ei pysty vielä säätelemään samoin käytöstään kuin aikuinen pystyy.

Vierailija
37/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro se kävelymatkan pituus lähimpään puistoon ja millainen se puisto on?

3 min: Keinuja, hiekkalaatikko, muita leikkivälineitä. 6 min: Moderni leikkipuisto, jossa on kiipeilytelineitä, erilaisia keinuja ym. 5 min: Lasten liikennepuisto. Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Ap

Vierailija
38/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä hyvä. Varmaan ymmärrät, että pieni lapsi ei pysty vielä säätelemään samoin käytöstään kuin aikuinen pystyy.

Siksipä se olisikin vanhempien tehtävä ajatella lastaan ja viedä se ulos saamaan virikkeitä ja raitista ilmaa. Ap

Vierailija
39/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että ehkäpä sillä lapsella on jokin diagnoosi. Näistähän on ollut ketjujakin, kuinka vanhemmat on helisemässä erityishoitoa vaativan lapsensa kanssa.

En nyt muista mikä se diagnoosi on. Siihen liittyy kuitenkin tuo rääkyminen.

Vierailija
40/97 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla ulkona silloin kun sinäkin olet.

Mutta jos noin huolestuttaa niin miksi avaudut palstalla etkä mene juttelemaan vanhempien kanssa?