Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi pahoinpitelee puolisoaan

Vierailija
07.11.2025 |

Miten kohtelette lasta joka on aikuinen ja jonka tiedätte että hän on pahoinpitelee naisystäväänsä. Tiedät että käytös on väärin, mutta miten voi aikuista lasta rangaista. Voin vain neuvoa tätä nuorta naista että jättää poikani.  Lapsella oli normaali lapsuus kotona, emme kumpikaan vahingoittaneet lasta, mutta jokin meni pieleen. Lapsi ei käytä huumeita ja alkoholinkäyttö satunnaista. Kyseessä on varmaan luonne vika. Narsismi? Kumpikaan meistä vanhemmista ei ole narsisti, mutten emme olisi edes yhdessä enää. Miksi lapsi alkaa käyttäytymään toisia vahingoittavasti ilman huumeita, alkoholia tms. Häntä kiusattiin koulussa, vaikuttaako se?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa käydä läpi jotain vaikeaa asiaa päässään. Se voi tapahtua alitajuisesti ja purkautua näin. Kumppani on väärä, jos se saa tämän puolen muuten rauhallisesta kaverista esiin.

Pitäisi malttaa olla sitoutumatta niin kauan, että saa päänsä kuntoon. Yhden illan suhteet on ok.

Kiva että tuet kumppania. Eihän tuossa muutakaan voi. Sekään ei ole pakollista, aikuiset on yksin vastuussa suhteestaan eikä kukaan ulkopuolinen.

Vierailija
2/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Lyömätön linja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa käydä läpi jotain vaikeaa asiaa päässään. Se voi tapahtua alitajuisesti ja purkautua näin. Kumppani on väärä, jos se saa tämän puolen muuten rauhallisesta kaverista esiin.

Pitäisi malttaa olla sitoutumatta niin kauan, että saa päänsä kuntoon. Yhden illan suhteet on ok.

Kiva että tuet kumppania. Eihän tuossa muutakaan voi. Sekään ei ole pakollista, aikuiset on yksin vastuussa suhteestaan eikä kukaan ulkopuolinen.

Mitäs nyt ihmettä sä selität?

Vierailija
4/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut lapsesi kanssa ja sanot, että jollei paranna tapojaan, niin jätätte perinnöttömäksi. Jospa heräisi?

Vierailija
5/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs nyt ihmettä sä selität?

Hakkaaja keksii tekosyitä. 

Vierailija
6/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena ei ole olla vanhempana "ei ole mun syy" etsin vain syitä mikä aiheuttaa syyn lapsen käyttäytymiseen ja ajatusmaailman

Vierailija
7/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäiköinen tämä lapsi on? Onko hänellä kavereita? Miten koulu sujui? Onko töissä? Onko kehonrakentaja? 

Vierailija
8/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ihan nyrkillä lyötiin.

Vierailija
9/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kehotat naista jättämään poikasi? Eikö sinun pitäisi olla vain iloinen että poikasi on löytänyt naisen. Nyt sinun kannattaisi vain pyytää poikaasi lopettamaan naisen pahoinpitely. Vai onko nainen pettänyt yms? Vai hakkaako poika huvikseen?

Vierailija
10/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaista käytössä tapahtunut ennen vaiko nyt parisuhteessa?

Onko vaimo kertonut/myöntänyt, että mies on lyönyt?

Miten usein ja millaisissa tilanteissa noin on tapahtunut?

Vierailija
11/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa purkaa tunteitansa muuten kuin väkivallalla.  

Vierailija
12/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollaista käytössä tapahtunut ennen vaiko nyt parisuhteessa?

Onko vaimo kertonut/myöntänyt, että mies on lyönyt?

Miten usein ja millaisissa tilanteissa noin on tapahtunut?

Näillä ei ole mitään väliä.

Ap: puhu sen lapsesi kanssa. Tee selväksi ettei tuo ole missään nimessä oikein. 

Vierailija
13/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö peukkua?

Vierailija
14/14 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun olen itse ollut siinä pahoinpidellyn osassa. Kummankin perheet tiesi siitä.

Vaikka olisin väkivaltaisen pojan äiti, niin kyllä mä silti yrittäisin sitä naista saada lähtemään ja tulemaan turvaan. Tekisin huoli-ilmoituksen. Onko poliisille ilmoitettu? Nykyään lähisuhdeväkivallasta voi ilmoittaa sivullinenkin ja hyvä niin, liian usein sitä jätetään käyttämättä kun mietitään et "se on jokaisen oma asia". Mitäs sitten kun naiselle käy pahasti tai hän kuolee? Sit mietittäis että "voi kun olisin tehnyt jotain".

Oon itse pienenä naisena mennyt väliin ja yrittänyt puhua ympäri naista, joka kertoi miehensä olevan väkivaltainen. Kovasti yritin, mutta enpä mä sitä naista pystynyt kotiinikaan lukitsemaan. Oli siis tyyliin kaverin kaveri, jota en ikinä ollut nähnyt mutta silti suutuin ja koitin saada häntä pysymään mun luona.

On jäänyt mietityttämään, mitäköhän hänelle kävi. Onko ollut joku otsikoista, missä ex tappaa mustasukkaisuuksissaan.

Omia pahoinpitelyjä kun mietin, niin ehkä perhe olis vaan voinut niitä rikosilmoituksia tehdä ja koittanut pitää erillään. Siinä tosiaan kasvaa niin kieroon, että itse ei osaa lähteä.

Joskus noihin myös tehoaa vaan kun joku käy porukalla näyttämässä miltä se pelko ja kipu tuntuu.