Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaaliin virustautiin kuuluvaa vai jotakin huolestuttavaa.. ?!!

18.03.2007 |

5-vuotiaalla tyttärellämme on Lastenklinikan lastenlääkärin diagnosoima virustauti. Sairastamisen aikana hän ei ole tuntenut virtsaamisen tarvetta, vaan on laskenut alleen. Kerran (ainakin) on myös tapahtunut niin päin, että tyttö on tuntenut pissan tulleen, mutta alushousut olivat vielä tässä vaiheessa kuivat. Onko teillä kokemusta, kuuluuko tällainen normaaliin virustautiin (virtsatientulehdusta ei ole) vai onko oire jostakin muusta? Lääkäri ei osannut sanoa. Kiitos mahdollisesta avusta jo etukäteen!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta neljävuotias poika on sairastanut meidän muiden tavoin influenssan eli korkeaa kuumetta viikon ajan. Samaan aikaan tuli omituinen pissavaiva eli virtsaamisen tarve on lisääntynyt huomattavasti. Varsinkin yöllä se tuntuu vaivaavan enemmän. Yhtenäkin yönä ravasi perätysten varmaan yli 10 kertaa. Viime yönäkin kävi pissalla noin 8-9 kertaa. Aina ei edes pissaa tule. On käyty lääkärissä ja viety pissanäytteitä. Kaikki on ok. Lääkäri ei osaa sanoa mikä ihme vaiva on. Arvelen ja toivon että tämä kaikki liittyy tähän virusflunssaan. En tiedä! Saa nähdä, kuume on lasku suunnassa ja aika näyttää miten käy...

Vierailija
2/3 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kun aikanaan esikoistyttömme oli tarhassa ja sitten varmaan kolmena päivänä pissasi vaikka miten monta kertaa siellä housuihinsa vaikka oli ollut täysin kuiva jo hyvin pitkään. Päiväkodin hoitaja sanoi, että monet lapset flunssassa tai ennen flunssan alkua tapaavat pissailla housuihinsa. Ja nämä tilanteet: tyttömme esim leikki parhaan kaverin kanssa lattialla ja yhtäkkiä vaan pissa valui housujen läpi lattialle. Tyttö ei edes itse tehnyt mitään, jatko vaan leikkejä ja kaveri meni sanomaan ihmeissään, että tuo pissasi lattialle =0

Saman olen nyt huomannut esim 3v7kk ikäisen keskimmäisemme kanssa: kun hänellä on nuha tai nuha alkamassa niin kalsarit on tosi usein märät eikä poika itse jotenkin ole edes huomannut että pissaa on lirunut.

Kai siinä sitten on jotai, että lapsi ei flunssasena tunne pissahätää samalla tavalla. Tosi outoa mun mielestä, mutta siis näin olen itse havainnut ja kuullut päiväkodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menee heti kun on hätä, eli ei esim pissannut siksi housuun ettei olis malttanut lopettaa leikkejä. Ja sillon vuosia sitten kun tällainen kausi oli niin yritin kysyä, että miksi pissaa ja sattuuko tms niin ei sattunut eikä osannut sanoa miksi oli pissannut.

Tää on kyllä mielenkiintoinen aihe, koska siitä ei kai ole mitään tieteellistä tutkimusta eikä lääkärit siitä puhu mutta monilta olen kuullut samaa.