Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijatytär viestitteli harmistuneena: kukaan ei halua lähteä jatkoille (baariin) lakituksen jälkeen, koska eivät juo alkoholia

Vierailija
30.04.2025 |

Opiskelijat on ihan pilalla nykyään. 

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa tytön vetää lärvit, Malmin terveyskeskuksessa on sit hyvä selvitä

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
82/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

baari ja yökerho olivat ainakin ennen ihan kaksi eri asiaa.

Joo, joskus 70-luvulla, kun vielä käytettiin sanaa yökerho. Jo minun nuoruudessani 30v sitten käytettiin sanaa baari, kun mentiin yökerhoon. Nykynuoriso tuskin edes tunnistaa sanaa yökerho. 

Kaljabaarikin todellakin on baari opiskelijoiden kielenkäytössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin vaan paariin ja seuraa löytyy ihan itsestään kuules

Juuri näin. Tuon ikäisenä täytyy olla rohkea. :)

Vierailija
84/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Malmin päivystyksestä voi aloittaa 👍

Vierailija
85/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas nuorista tullut tylsiä. Vanhentuessaan pipo vain kiristyy entisestään, ja heistä tulee uusia boomereita, jotka haluavat kieltää kaiken kivan. Toinen vaihtoehto on se, että myöhemmin he huomaavat nuoruuden menneen hukkaan, ja yrittävät paikata asiaa bilettämällä keski-ikäisenä ymmärtämättä, että miten paljon myötähäpeää se herättää. Nuoruudesta pitää nauttia!

Just näin. On ihan ok jos tekee omia eettisiä tai terveydellisiä tai whatever valintoja, mutta kyllä nuorena kannattais nauttia irtosuhteista (mielellään suojattuna) ja alkoholin huuruisesta bilettämisestä. Kolmekymppisenä se alkaa olla surullista, nelikymppisenä se rupeaa haastamaan kroppaa ja viiskymppisenä ei enää kykene vaikka yrittäis. Plus että yli nelikymppiselle ei taida kauheasti olla mitään ns menomestoja.

En keksi yhtään nautinnollista asiaa irtosuhteissa ja viinan huuruisessa bilettämisessä. Siksi lopetin sellaiset hommat jo alle 25-vuotiaana.

t. eri

En minäkään ja siksi en niitä ole harrastanut missään iässä. Vielä ei ole alkanut kiinnostaa. Irtosuhteet ja kännäys ovat tuntuneet suunnilleen yhtä houkuttelevilta kuin uppoavassa Estoniassa oleminen. En näe missä se nautinto olisi. Ei kiitos. Jotain muuta voi kiinnostaa ja se on ihan ok mutta itse jätän väliin koko elämäni ajalta.

Sivusta 

Vierailija
86/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joskus 70-luvulla, kun vielä käytettiin sanaa yökerho. Jo minun nuoruudessani 30v sitten käytettiin sanaa baari, kun mentiin yökerhoon. Nykynuoriso tuskin edes tunnistaa sanaa yökerho. 

Kaljaa siellä yökerhossakin saa :D

Vierailija
87/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Malmin päivystyksestä voi aloittaa 👍

Myös lempeästi rakastavan hopeaketun kainalosta voi lähteä vappupäivää aloittelemaan :)

Vierailija
88/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan vanhaan hyvään aikaan vaput oli sellaisia että nukuttiin muutama tunti puistojen penkeillä ennen kuin jatkettiin vapunpäivän juhlintaa. Sitkeimmät menivät samoilla silmillä parikin vuorokautta.

Vierailija
89/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, jotkut niistä teinitytöistä ovat tosi taitavia käyttämään kieltä!

T: Baareissa vapun aikaan liikkeellä

Vierailija
90/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttäreni on kovin yksinäinen, koska opiskelijaelämä on nykyään niin laimeaa ja vaisua.

Mulla oli opiskelijana muitakin kavereita. Sellaistakin voi harkita. Opiskelijaporukoista löytyi lähinnä biletyskavereita, muut kaverit muualta. 

Tyttäreni ajautui yläasteella kavereista erilleen, parhaat kaverit alkoivat lyödä koulua läskiksi ja hölmöillä, joten heidän tiensä erkanivat. Lukiossa sitten ei ollut oikein luokkahenkeä, eikä kavereita löytynyt. Koronarajoutukset sattuivat samaan saumaan, joten lukiokin meni yksin. Nyt sitten tuntuu, ettei AMK tarjoa sekään sosiaalista elämää.

Vierailija
91/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän baarit edes aukea vielä moneen tuntiin. 

Kyllä ne tänään aukeaa aiemmin

Aikaisintaan klo 21 aukeavat. 

No yökerhot joo, mutta moni muu on jo auki 

Baari=yökerho

No mikä olutbaari, viinibaari tms. sitten on? 😅

Ne on kuppiloita. Jos opiskelija käyttää ilmaisua "mennä baariin", sillä tarkoit

Kyllä minun lähipiirissä puhutaan yökerhoista. Sana diskoteekki sen sijaan on jäänyt pois käytöstä. Baarilla tarkoitamme ravitsemusliikettä

Vierailija
92/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne iloisimmat bilettäjät eivät koskaan valmistuneet vaan jäivät radalle.

Jaa.. mä olin kunnon baarikärpänen opiskelijana ja olin radalla toisinaan ma-su, yleensä kuitenkin ke-su. Vappuhan alkaa normaalisti kaksi viikkoa ennen Vappuaattoa. Valmistuin energiatekniikan DI:ksi vuoden etuajassa keskiarvolla 4,3 ja jatkoin kahden vuoden lisätutkinnolle Tuotantotalouden puolelle ja valmistuin 4,5 keskiarvolla. Toki minä ja mun rymykaverit voidaan olla jotain erikoisuuksia. Musta tuntuu, että enemmän tippui ne pois, jotka olivat päässeet sisälle kouluun jollain ihmeellä ja koittivat olla insinööriopiskelijoita, että voivat kaikille kertoa olevansa insinööriopiskelijoita ja vanhemmat voi olla ylpeitä älykkäästä lapsestaan. Nämä opiskelijat tippuivat kelkasta kun alettiin laskemaan matematiikkaa ihan oikeasti ja käymään fysiikan lainalaisuuksia läpi. Varmaan yhä edelleen kertovat tarinaa kuinka esimerkiksi työpaikka vei aikaa niin paljon, ettei opinnot onnistuneet. Todellisuudessa jäivät pois sen takia kun eivät yksinkertaisesti pärjänneet. 

Vierailija
93/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että Alko alkaa punalaputtamaan, kun eivät enää edes opiskelijat juo.

Ihmettelin alkossa miksi kukaan ei tule vapaalle kassalle.....myyjä sanoi että jonottavat kassalle missä voi maksaa käteisellä ettei näy missään että käy alkossa. Meni asian vierestä mutta tällainen huomio tänään.

Mikä taho tätä kyttää? Mihin tällä on vaikutusta? Valistakaa tietämätöntä.

Vierailija
94/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että Alko alkaa punalaputtamaan, kun eivät enää edes opiskelijat juo.

Ihmettelin alkossa miksi kukaan ei tule vapaalle kassalle.....myyjä sanoi että jonottavat kassalle missä voi maksaa käteisellä ettei näy missään että käy alkossa. Meni asian vierestä mutta tällainen huomio tänään.

Mikä taho tätä kyttää? Mihin tällä on vaikutusta? Valistakaa tietämätöntä.

Äiskä kattoo olkapään yli kun olet mobiilipankissa ja lukee isolla ALKO

Vierailija
95/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että alkoholia pitäisi kitata? Sekin vain täyttä myrkkyä ja haisee sekä varmasti maistuu pahalta. Kyllä sitä pitäisi osata pitää hauskaa ilman alkoholia. T. Valmistuva opiskelija.

Tylsä in-celi, jospa se alkoholi rupeaa maistumaan kortistossa.

Olen kyllä ihan incelin vastakohta. Vaikka nuori nainen olen niin alkoholia ei ole tehnyt ikinä mieli kitata. T. 19v.

Vierailija
96/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että alkoholia pitäisi kitata? Sekin vain täyttä myrkkyä ja haisee sekä varmasti maistuu pahalta. Kyllä sitä pitäisi osata pitää hauskaa ilman alkoholia. T. Valmistuva opiskelija.

Tylsä in-celi, jospa se alkoholi rupeaa maistumaan kortistossa.

Olen kyllä ihan incelin vastakohta. Vaikka nuori nainen olen niin alkoholia ei ole tehnyt ikinä mieli kitata. T. 19v.

Hei, sama täällä! Tosin olen 20v.

Vierailija
97/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhuu baareista tai yökerhoista? Me kutsuttiin/kutsutaan paikkoja nimellä: käytiin Kallessa, Lostarissa, Coronassa, Städärissä jne. 

Vierailija
98/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttäreni on kovin yksinäinen, koska opiskelijaelämä on nykyään niin laimeaa ja vaisua.

Näin on. Yhteisöllisyys on kadonnut. 

Oma opiskeleva lapseni laittoi päivityksen, jossa he ovat jossain ainejärjestönsä yhteisissä tiloissa viettämässä säästövappua. Ei siis ravintolaan tänään. Lapseni ei edes juo alkoholia, koska ei pidä sen mausta.

Vierailija
99/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempiakin päihteitä kuin alkoholi.

Vierailija
100/101 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä irtosuhteet on parhaimmillaan nelikymppisenä, kun jo sen ikäinen osaa harrastaa seksiä, myös oudomman kanssa! Voi myös harrastaa kimppakivaa helpommin, vaikka ottaa oman kumppanin mukaan.

Sen sijaan alkoholi ei enää niin maistu. Ei tykkää Jumalasta eikä krapulasta.